Şubat ayı enflasyonu açıklandı.
Basınımız, medyamız ve kamuoyunu şaşkınlık ve hayret üreterek yönetme metodu ile görev yapan, gerçekte ise toplumu “ ekonomik bakımdan ezen” ve gerçekte enflasyonun sorumlusu sektörlerin sözcüsü durumundaki sektörlerin adına görev yapan bir takım şarlatanlar enflasyonun suçunu gene Türk üreticisine yüklediler.
Gerçekte ise;
Enflasyon, 2018 yılı Ocak ayında yüzde 1,02 artarken, yıllık bazda yüzde 10,35 oldu. Yurt içi üretici fiyat endeksi (Yİ-ÜFE), 2018 yılı Ocak ayında bir önceki aya göre yüzde 0,99, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 0,99, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 12,14 ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 15,66 artış göstermiştir. Tüketici fiyatlarındaki 12 aylık ortalama artış % 11.23 oldu.
Şubat ayı enflasyon oranı ,Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Şubat ayı enflasyon rakamlarına göre, TÜFE’de 2018 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre yüzde 0,73, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 1,76, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 10,26 ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 11,23 artış gerçekleşti.
Genelde bu aylardaki enflasyon yılın diğer kesimlerine göre daha fazla artış göstermektedir. Ancak 2018’de rakamlar bir hayli yüksek çıkmıştır.
Ana harcama grupları itibariyle 2018 yılı Şubat ayında endekste yer alan gruplardan, gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 2,24, eğlence ve kültürde yüzde 1,89, ev eşyasında yüzde 1,23 ve lokanta ve otellerde yüzde 0,95 artış gerçekleşti.
2018 yılı Şubat ayında endekste yer alan gruplardan sadece giyim ve ayakkabı grubunda yüzde 4,09 oranında düşüş gerçekleşti.
Şubat 2018’de endekste kapsanan 407 maddeden; 32 maddenin ortalama fiyatlarında değişim olmazken, 269 maddenin ortalama fiyatlarında artış, 106 maddenin ortalama fiyatlarında ise düşüş gerçekleşti.Yani tükettiklerimizin fiyatları artmaktadır.
-Gıda ve alkolsüz içeceklerde 12 aylık ortalama artış % 12.87 olarak gerçekleşti.Bu kalemde yer alan alkolsüz içecekler sanayi ürünü olup Türk çiftçisi bu gıdaların hammaddelerini sanayiciye hala “yok” fiyatın teslim etmektedir.Kazanan sanayici,kaybeden çiftçidir.
Demek ki tüketici, gıda sepetini doldurmak için geçen Şubat ayında 100.00 TL harcarken, bu yıl sepeti 112.87 TL’ya doldurabiliyor.
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.