Günümüzde hemen her alanda olduğu gibi bölgemizde mevsimin en önemli ve ekonomik değeri olan ürünlerinden olan incir, pamuk ve üzüm pazarlama stratejisi ve yapılanması nedeniyle üretici aleyhine işlemektedir.
Henüz pamuk piyasaları açılmamıştır.İncirde taze incir fiyatı 7-10 TL,kuru incir ise 40-50 TL aralığında işlem görmektedir.Üzümde şaraplık ve alkollük üzüm 1-1,50,superir,razaki ve sultaniye çeşitler yaş olarak 3-5 TL,kuru üzümün ise resmi fiyatı 27 TL’dir.Daha incir ve üzümde tüccar ve aracı oyunları sahnelenmeye başlamadı.
Peki ne yapmalıyız?
Öncelikle Bireysel satıştan organize pazarlamaya geçilmesi.
• Güçlü ve faal örgütlenme yapısının teşvik edilmesi.
• Mevcut örgütlerin etkin hale getirilmesi.
• Stratejik iş birlikleri kurulması.
• Ortak pazarlama ajanslarının kurulması.
• Entegre tesislerin kuruluşunun teşvik edilmesi.
• Lojistik merkezleri kurularak ürün standardizasyonunun ve toplanmasının kolaylaştırılması.
• Hedef 1’de “Bireysel satıştan organize pazarlamaya geçilmesi “ inde yer alan tüm süreçlerin performanslarının ölçülebilir ve izlenebilir olmasına yönelik yazılım donanım vb. altyapının kurulması,
• Tarım, gıda ve ormancılık sektörlerinde kümelenmenin teşvik edilmesi yönünde tedbirler alınması.
• Üretici örgütlerine pazarlama elemanı desteği verilmesi. Kooperatifler Kanunu ve bu Kanun’a dayanılarak çıkarılan ana sözleşmelerinin revize edilmesi, günün şartlarına göre yeniden düzenlenmesi.
• Tarımda ticari zincirin kurulabilmesi için şirketleşme konusunda teşviklerin verilmesi ve yol gösterici bir sistemin kurulması.
• Üreticilerin ve üretici örgütlerinin üretim, işleme, muhafaza, pazarlama, markalaşma vb. konularda sürekli olarak eğitilmesi.
• Üreticilerin ve üretici örgütlerinin, başarılı örgütlerin işleyişini yerinde görmelerinin sağlanması amacı ile yurt içi ve yurt dışı teknik gezilerin proje bazlı olarak desteklenmesi.
• Lojistik merkezlerinin kurulmasına yönelik çalışmalar yapılması, örnek uygulamalar başlatılması. Özellikle üretici örgütlerinin işleme tesisi kurmasının öncelikli olarak teşvik edilmesi (*).
(*):Tarımsal Pazarlama ve Yeni Pazarlama Trendleri Komisyon Raporu.
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.