Takip Et

TARIMSAL ÖĞRETİM

Dünkü yazımızda tarım öğretiminin geldiği noktayı ele aldık.Bugün ve bundan sonra bir müddet ise “çözüm “ amaçlı olarak tarımın farklı sorunlarını hedef ve stratejik açıdan ele alacağız.Ana kaynağımız ise 3. Milli Tarım Şurası komisyonları kararları olacaktır.

Hedef olarak da tarımın cazip hale getirilmesi ve örgün eğitimindeki kitlelerin tarıma yönlendirilmesi gelmelidir. Bunun için de aşağıdaki eylem ve davranış değişikliklerine gidilmelidir.

“Anaokulundan başlayarak tarımı tanıtan, sevdiren ve öneminin farkına vardıran, bilinç yükleyen oyunlar, dramalar, dersler, ders içinde konular ve çeşitli etkinliklerin eğitim programlarında yer alması.

Çiftçiliğin sevdirilmesine yönelik filmler, çizgi filmler, diziler ve programların hazırlanması ve desteklenmesi.

Özellikle tarım alanına eleman yetiştiren ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarına çiftçi çocuklarının yönlendirilmesi, tarımla ilgili okullardan mezun olan çiftçi çocuklarının tarımsal destekler ve teşviklerden özel olarak yararlandırılmasının sağlanması.

Kırsalda genç nüfus potansiyelinin korunması ve girişimciliğin teşvik edilmesi.

Mezunların sektörden beklentilerinin analiz edilerek tarımsal istihdama dâhil edilmelerine yönelik politikaların geliştirilmesi.

Tarımsal eğitimi başarı ile tamamlayan gençlere hazine arazilerinin bedelsiz veya düşük bir bedelle kiralanması (Hazine arazilerinin boş kalması engellenip gençlerin istihdamına da katkı sağlanabilir).

Yükseköğretimine kapasiteli öğrencilerin yönlendirilmesi.

Tarım alanında eğitim veren okulların öğretim programlarının sektörel gelişmeler ve ihtiyaçları doğrultusunda güncellenmesi ve iyileştirilmesi.

Genç nüfusun tarım yükseköğretimi için önemli bir potansiyel oluşturması nedeniyle ilkokul, ortaokul ve liselerde tarım derslerinin müfredata koyularak kırsal alan ve tarım sevgisinin gönüllere ve değerinin zihinlere yerleştirilmesi.

Hem meslek liselerine hem yükseköğrenim kurumlarına yönelik kariyer fuarları hazırlanması ve mesleki deneyim alanları oluşturulması.

Tarım eğitimi veren kurumlardaki eğitim programlarının ve öğrenci kontenjanlarının bölgelerin ürün deseni, iklimsel özellikleri, ticaret potansiyelleri ve sektörel taleplere göre belirlenmesi.

Ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarında verilen eğitimlerde yeni tarım sistemlerine (iyi tarım, dikey tarım, akıllı tarım, organik tarım vb.) yönelik olarak eğitim programlarının güncellenmesi.

Öğrencilerin niteliklerinin geliştirilmesi ve uluslararası programlara katılımlarının artırılması” gerekmektedir. 

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.