Takip Et

Aydın’da örtü altı üretim-jeotermal enerjinin ilişkileri-11

Aydın, örtü altı yetiştiricilikte uygunluk şartları, iklim, ulaşım, enerji kaynaklarına yakınlık ve bu kaynakları kullanabilme, sulama sularının yeterli ve hedeflenen ürünlerin sulamasına sahip olması, bölge üreticisinin sektöre ve sektörün gerektirdiği bilgi ve tecrübelere aşinalığı ve en önemlisi de bilinçli, bilgili, kararlı olmaları ile doğrudan ilgilidir.

• Aydın örtü altı yetiştiriciliği için kıyı Akdeniz havzasına göre daha uygun bir iklim yapısına sahiptir;

• Proje alanı kara, demiryolu, hava yolu ulaşımlarına sahip olduğu gibi, İzmir Limanı gibi en büyük ihracat limanına kara ve demiryolu ile 140 km. mesafededir. Aydın Çıldır havaalanına ise 20 km’dir.

• Bölge, Türkiye’nin, Konya, Menteşe Dağlık yöresi, Hakkâri gibi I. derecede-en yüksek süre-güneşlenme süresine sahip olduğu için, güneş enerjisini jeotermal enerjinin tamamlayıcısı olarak elektrik ihtiyacını karşılamada en verimli şekilde kullanabilecektir.

• Örtü altı üreticiliğin en önemli gereksinimlerinden olan sulama suyu proje alanında, temiz baraj havzalarından alınarak kullanılmaktadır. Sular kapalı ve açık kanal sistemleri olarak mevcutken, ihtiyaç halinde artezyenlerden de yararlanmak mümkün olabilecektir.

• Bölge çiftçisi uzun yüzyıllar boyu sebze üretimini yapmakta, bu alanda gerekli bilgi ve tecrübe birikimine sahiptir.

• Organize Sera İhtisas Bölgesi MTA uhdesinde bulunan, Köşk-Yenipazar ilçeleri sınırlarında bulunan “bloke alan”dan, seraların ısıtılması için jeotermal kaynağı kullanma imkânına sahip olabilecektir.

Aydın bölgesi pazarlama açısından da pek çok avantaja sahiptir.

Üretilen ürünler için proje yönetimince bir üretici birliği oluşturularak, üretici birlikleri yönetmeliği gereğince satış stratejisi belirlenebilecektir.

Ürün gamının seçiminde yurt dışı taleplerin yanı sıra yurt içi tüketim miktar ve eğilimleri dikkate alınmalıdır. Bölge imkânlarının sağladığı avantajlar öncelikle ihracat, daha sonra yurt içi tüketimi için planlanarak ve oluşturulacak esnek bir ticari yapıyla satış politikaları oluşturulmalıdır.

Mevcut ihracat firmaları ile, işbirliği içinde standardizasyona, çeşit seçimine, paketleme çalışmalarına öncelik verilerek başarıya ulaşmak mümkündür.

Üretilen ürünler alınan taahhütlerle tek elden üretici birliği aracılığı ile tek merkezden pazarlaması yapılabilecektir.

Ürünlerin pazarlaması toptan, toptancı halleri, hipermarketler ve ihracatçı firmalar aracılığı ile pazarlanacaktır.

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.