Dr. Öğretim Üyesi Ali GÜREŞ

Karın kaslarına yönelik egzersiz önerilerimiz

8 Şubat 2014, Cumartesi

     

Genel olarak vücutta forma girmesi en zor olan bölge karın bölgesidir. Bütün kadınların ve erkeklerin kafasını kurcalayan en önemli sorunlardan biridir karın bölgemizin yağlanması ve adeta bir simit gibi vücudumuzu çepeçevre sarmasıdır. Sert karın kaslarına sahip olmak için mutlaka spor salonlarına gitmeniz gerekmez. Evde de çok basit ve sık tekrarlanan hareketlerle istediğiniz baklavalara sahip olmanın yolları vardır. Hepimiz her gün düzenli olarak mekik hareketi yaptığımız zaman bu bölgenin inceleceğini biliriz ama bu zor hareketi de pratik bir şekilde yapamayız. Pekala, yüzlerce mekik hareketi yapmadan dümdüz bir karına nasıl sahip olabilir miyiz? Bu soruları cevaplamaya çalışacağım.

 

Hızlı sabit egzersizler genellikle zor antrenmanların çok zayıf muadilleridir ama aşağıdaki hareketler evde uygulanabilen ve etkinliğini yitirmeyen hareketlerdir. Eğer bu hareketleri haftada birkaç kez yaparsanız, karın kaslarınız güçlenecektir. Ama dikkatle olun, bu hareketleri kardiyo ve iyi bir beslenme ile yapmazsanız, hiçbir sonuç alamazsınız. Bütün karın kası hareketleri için midenizi içeri çekmeyi unutmayın, bu ana kaslarda önce çalışması gereken çapraz karın kaslarını çalıştıracaktır.

 

Mekik çekmek: Sırtınızın üstünde yere yatın. Derin bir nefes alın ve karnınızı içeri çekin, gözleriniz tavanda olsun, üst vücudunuzu 45 derece kadar yerden kaldırın. Boynunuzdan çekmeyin, bunun sonrasında boyun ağrılarına hatta migrene dönüşebilir. Kasılma pozisyonunda 2-3 sn. kalın sonra başlangıç pozisyonuna dönün. 10-15 tekrardan 3-4 set tekrar edin.

 

Çifte Mekik: Ne zaman mekik çekseniz, tüm karın kaslarını çalıştırırsınız ama her zaman karın kaslarının belirli bölümlerine önem vermek gerekir. Çifte mekikte dizler birleşiyor ve alt karın kaslarına önem veriliyor. Sırtüstü yere yatın, ayağınız havada olsun, dizleriniz 90 derecelik bir açı yapsın, baldırınız yere paralel olsun. Derin nefes alın, midenizi içeri çekin, gözleriniz tavana baksın, üst vücudunuzu 45 derece yerden kaldırın. Boynunuzu itmeyin. Kasılma bölgesinde 2-3 saniye durun ve tekrar başlangıç pozisyonuna dönün. 10-15 tekrardan 3 set uygulayın.

 

Mekikten sıkılıyorsanız ve diğer karın hareketlerini tekrarlamadan karın bölgesini sıkılaştırmaya yönelik yeni bir program istiyorsanız, harika bir vücuda sahip olmak için aşağıdaki hareketler karın bölgesindeki üç değişik kas grubunu aynı anda çalıştırdığı için çok faydalıdır. Bu hareketleri her gün tek set olarak yapmaya başlayın ve yavaş yavaş 3-4 sete kadar yükseltin. Başlangıçta ve sonrasında esneme hareketleri yapmayı ihmal etmeyin lütfen,

 

Ayakta dik durun ve midenizi içinize çekin. Ayaklarınız düz, elleriniz iki yanda, soldan sağa eğilin. Kalçanızdan dönmediğinize emin olun, üst vücudunuz karşıya baksın soldan sağa eğmeye çalışın. Dik olmanızı sağlayacak, karın kasını ve alt sırt kaslarını çalıştırır. 10-15 tekrardan 3 set uygulayın.

 

Şınav pozisyonuna gelin ve karın kaslarınızı sıkın.10-12 tekrar yapın.

 

Yanlara dönme hareketi ayakta dik durun, midenizi içeri çekin, ayaklarınız sabitken üst vücudunuzu soldan sağa döndürün. Döndüğünüzde iç ve dış taraftaki karın kaslarınız çalışacak. Bu hareketteki kasılma bir öncekine göre daha farklı yerlerde olacaktır. 10-15 tekrardan 3 set uygulayın.

 

Yine şınav pozisyonuna gelin. Sol bacağınızı bükün ve sol dizinizi karnınızın altından sağ omzunuza doğru çekin. Başlangıç pozisyonuna dönün ve aynı hareketi diğer bacağınızla da yapın. 15-20 tekrarı yapın.

 

Biz balta hareketi diyoruz. Elimize 4-5 kiloluk bir ağırlığı iki elinizle tutarak, sağ ayak bileğinizin önüne kadar getirin ve sağ ve sol tarafa baltayla odun keser gibi kaldırıp indirin. 15-20 tekrarı yapın.

 

Elimize 4-5 kiloluk bir ağırlığı iki elinizle tutarak, karın kaslarınız sıkı ve kollarınız gergin bir şekilde, vücudunuzu sola doğru döndürerek, ağırlığı kaldırın. Başlangıç pozisyonuna dönün ve hareketi aynı tarafta 10-15 kez tekrar edin. Bu, hem kol hem de karın kaslarınızı çalıştıracak.

 

Makas hareketi sırt üstü yatın ve destek alabilmek için ellerinizi belinizin veya poponuzun altına koyun. Sırtınız yerdeyken, bacaklarınızı dümdüz tutarak 15-20cm kadar kaldırın. 25-30sn bekleyin.

 

Sırt üstü yatarak sol bacağınızı dümdüz yukarı kaldırırken, karın kaslarınızı sıkın ve sırtınızın yerden kalkmadığından emin olun. Sol bacağınızı hızlıca aşağıya doğru indirirken, aynı anda sağ bacağınızı yukarı kaldırın. Aynı hareketi 20-25tekrar edin.

 

Oklava hareketi: Bir minderin üzerinde, ellerinizi egzersiz topunun üzerine koyarak, kollarınızı gergin tutun. Avuç içlerinizin birbirinden en fazla 10-15cm uzak olmasına dikkat edin. Poponuz hafif çıkık, sırtınız ise mümkün olduğunca dik olmalı. Gücünüzü topun üzerinde yoğunlaştırın ve dengenizi egzersiz boyunca kaybetmemeye çalışın.

 

Karın kaslarınızı sıkın ve vücudunuz yere paralel olacak şekilde kollarınızın ön kısmıyla topa baskı uygulayın ve topu ileri doğru itin. Başlangıçta zorlanabilirsiniz ama dengenizi sağladıktan sonra bu hareketi yapmanız özellikle karın kaslarınızın çalışmasını sağlayacak. Bu hareketi sadece 10 -15 tekrar edin.

 

Oturarak yapılan karın hareketi, dizleriniz bükük, ellerinizi birbirine kenetlenmiş durumda ileriye doğru uzatarak yere oturun. Sırtınız yerle 45-50derece açı yapacak şekilde geriye doğru eğilin ve karın kaslarınızı sıkın.

 

Yere oturur pozisyonda karın kaslarınızı sıktığınızdan emin olun ve iki yana doğru dönün. 20-25kez tekrarlayın.

 

Sonuç olarak bu çok kolay karın kası egzersizlerini rahatlıkla evinizde yaparsanız, kaslarınızı çalıştırmış olacaksınız. Beslenmenize dikkat ederseniz bu hareketleri 30-40 dk’lık yürüyüş ve koşu ile beraber yaparsanız muhteşem kaslarınız olacak. Mutlaka ısınma hareketleri yapın; germe açmalarla vücutlunuzu hazırlayın. Kolay gelsin sağlıklı ve mutlu bir hafta diliyorum.



Yazarın Tüm Yazıları
EGZERSİZİN SOLUNUM SİSTEMİ HASTALIKLARINA ETKİSİ
Egzersiz Esnasında Sıvı Kaybının Etkileri Nelerdir?
EGZERSİZ VE BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ ÜZERİNE ETKİSİ
KADINLAR NASIL EGZERSİZ YAPMALIDIR?
KORONAVİRÜS VE EGZERSİZ
Vertigo Hastaları Nasıl Egzersizler Yapmalı?
Basit Egzersizlerle Sağlığınızı Koruyun
Jamaika Atletizm Sırları
Okul ve Egzersiz
Fibromiyalji ve Egzersiz
ALİ GÜREŞ KÖŞE
Genç kalmanın sırrı; aerobik egzersiz
Mahalli idareler sağlıklı yaşamın neresinde?
Rahatlatan egzersizler
Haydi zumbaya
Astım ve Bronşit Hastalarına Egzersiz Önerileri
Nabızla egzersiz
Ali Güreş köşe yazısı
Karın Sıkıştırma Egzersizleri
Egzersizle yaşlanma geciktirilebilir mi?
Kalp hastalıkları ve egzersiz
Egzersiz Yap Sivilcelerden Kurtul
Egzersiz ve romatizma
Cilt Güzelliğiniz İçin Egzersiz Yapın
Egzersiz ve beyin sağlığı
Egzersiz ve Bel Fıtığı
Koşu ve Yürüyüş İçin Öneriler
Çocuklarda fiziksel aktivite
Kegel Egzersizleri
Egzersiz ve Depresyon
Egzersizle Omuz Çökmesi ve Ağrısından Kurtulun
Karın Yağları ve Egzersiz
Egzersiz Yapmak Adet Dönemini Geciktirir mi?
Anemi ve Egzersiz
Her derde deva
Bacaklar için egzersiz
Egzersiz ve Oruç
Kadın ve egzersiz
Doğru Kardio Egzersizleri
Kalça kaslarını kuvvetlendirme egzersizleri
Hangisi faydalı? Koşu mu yoksa yürüyüş yapmak mı?
Egzersiz ve Romatizma
Egzersiz yap selülitten kurtul
Egzersiz hangi saatlerde yapılmalıdır?
Okul ve spor
Kabızlık ve Egzersiz
Spor kültürünün oluşmasında yerel yönetimlerin rolü
Tansiyon Hastaları Nasıl Egzersiz Yapmalı
Kilo Almak İstiyorsan Egzersiz Yap
Yerel Yönetimlerin egzersiz politikaları var mı?
Solunum Sistemimiz ve Egzersiz
Yerel Yönetimler Spor Aktivitelerini Desteklemeli
Egzersiz ve sigaranın etkileri
Egzersizin bulaşıcı hastalıklar üzerindeki etkisi
Spor Bilinci Yaratmak
Egzersizin Cinsel Sorunlar Üzerine Etkisi
Karaciğer Yağlanması ve Egzersiz
Egzersiz ve Doğru Nefes Alma
Egzersizin Testosteron ve Kas Gelişimine Etkisi
Kalp Sağlığınız İçin Dans Edin Lütfen!
Egzersiz Sırasında Kan Şekerinin Düşmesi
Göğüste Kireçlenmeye Karşı Egzersiz
Boyun ve Sırt Ağrıları İçin Pilates
Bayanlarda Ağırlık Çalışmasının Önemi
Esneme Egzersizlerinin Önemi
Tantra Egzersizleri ve Cinsel Performans
Egzersiz ve serotonin (Mutluluk)
Vücut Geliştirme ve Ergojenik Yardımcılar
Egzersiz yaparken sıvı kullanımı
Rahatlama egzersizleri
Düzenli Egzersiz Kalbinizi Nasıl Etkiler?
Hareketsiz yaşamın riskleri
Çocuklarda egzersiz ve hareket eğitimi
Sağlığınız için basit hareketler
Romatizma hastaları egzersiz yapabilir mi?
Düztabanlık ve ayak ağrıları için egzersizler
Farklı Zeminde Koşmalıyız
Regl döneminde uygun egzersiz
Çağın hareketsizlik sorunu var
Egzersizin stres üzerindeki etkisi
Yavaş Tempolu Aerobik Egzersiz Gençleştiriyor
Ülseratif kolitli olan hastalar egzersiz yapabilir mi?
Egzersiz yapmak kolesterolü düşürür mü?
Bayanlarda kol arkası sarkmalarını önleyici egzersizler
Egzersizin Bağışıklık Sistemi Üzerine Etkisi
Beliniz için egzersiz dönemi
Egzersizin beyin sağlığı üzerindeki etkisi
Topuklu ayakkabıların yarattığı hasar
Egzersiz göğüs sarkmalarını engelliyor mu?
Kasık fıtığı için egzersiz önerileri
Parkinson hastaları egzersiz yapabilir mi?
Egzersizin migren üzerindeki etkisi
Yaşlılık döneminde egzersiz ve riskleri
Vücut geliştirirken yaptığımız hatalar
Egzersiz Yapmak Gribe Yakalanmayı Azaltıyor mu?
Egzersizle sırt ve bel ağrılarından kurtulun
Bayanlarda kalça sıkıştırma egzersizleri
Egzersizin Psikolojik Etkileri
Hamilelikte Egzersizin Bebeğin Beyin Gelişimine Etkisi
Çocuğunuzun Kalbi Egzersize Ne Kadar Hazır?
Karın kaslarına yönelik egzersiz önerilerimiz
Zayıflama Uğruna Sağlığınızdan Olmayın
Farklı Ortamlarda Egzersiz ve Yükselti
Egzersizin Selülit Üzerine Etkisi
Egzersiz krampları
Yoğun Egzersizin Hormonlara Etkisi
Kas geliştiren ilaçların zararları
Duruş Bozukluğu İçin Egzersiz Önerileri
Egzersiz bunamanın ilacıdır
Vitaminler egzersizin etkisini azaltıyor mu?
Egzersizin beyin üzerine etkisi
Bebeklere egzersiz yaptırılır mı?
Soğuk havalarda egzersiz yaparken dikkat
Cumhuriyet Döneminde Spor ve Atatürk
Egzersiz yapmak gençleştirir mi?
Bayan Sporcuların Kabusu: Regl Döneminde Performans düşer mi?
Fiziksel aktivite yapma alışkanlığı edinme
Zencilerin performans üstünlüğü genetik mi?
Pilates yapmak zayıflatıyor mu?
Olimpiyatları neden kaybettik?
Egzersiz Kaliteli Yaşamın İlacıdır
Egzersizin Kas Hastalığına Etkisi
Egzersizde Ergojenik Destek Nedir?
Kalbinizi Egzersiz Yaparak Koruyun
Ankilozan spondilit Hastaları Ne Tür Egzersizler Yapmalı?
Oruçlu iken egzersiz yapılır mı?
Hamilelikte egzersiz yapılır mı?
Sıcakta fiziksel aktivite yapmak.
Regl Döneminde Egzersiz Yapılır Mı?
Lenf Ödemde Egzersiz Yapmak
Bayanlar için Yağlarından Kurtulma Önerileri
Çocuklarda Denge Gelişimi
Yaz Spor Okulları
Fiziksel Aktivite Esnasında Yapılan Yanlışlar
Göbek yağlarından kurtulmanın şifresi
Gençlik ve Spor Bayramı ile Ulusal Spor Politikası
Fiziksel aktivite beyin hücrelerini yeniliyor
Fiziksel aktivite ve zihinsel gelişim
Bırakın çocuklar oynasın
Muhteşem Tibet’in Beşlisi Nedir?
Ergenlik dönemde neden fiziksel aktivite yapılmalıdır?
Fiziksel aktivitenin osteoporoz üzerine etkisi
Hangi Egzersizler Büyüme Hormonunu Tetikler?
Fiziksel aktivite meme kanseri riskini azaltır mı?
Çalışma hayatında fiziksel aktivite
Yağlardan kurtulmak için şifreler
Aktivitenin psikolojik etkileri
Hangi fiziksel aktivite hangi hastalığa iyi geliyor?
Fiziksel aktivitenin iskelet sistemi üzerine etkileri nelerdir?
Egzersiz yapılan zemin ve kullanılan ayakkabı nasıl olmalıdır?
Çocuklar için hangi fiziksel aktiviteler boy uzatır?
Neden Sporcular Doping Kullanma İhtiyacı Duyarlar? Zararları Nelerdir?
Sporcular neden aniden ölüyor?
Müsabakalardan önce sporcular cinsel ilişkide bulunmalı mı?
Vücut Geliştirmede Kullanılan İlaçların Metabolizma Üzerine Olumsuz Etkileri
Yorgunluğa karşı fiziksel aktivite iyi gelir mi?