Dr. Öğretim Üyesi Ali GÜREŞ

Egzersiz göğüs sarkmalarını engelliyor mu?

10 Mayıs 2014, Cumartesi

     

Bu haftaki yazımda yine bayan okurlarımdan aldığım sorulara cevap vermeye çalışacağım. Bayanlarda göğüsleri sıkılaştıran ve sarkmasını engelleyen egzersizler ile göğüslerin daha dik durması sağlanabilir ve sarkma problemleri bu egzersizler devamlı yapıldıklarında ortadan kalkabilir. Sarkık göğüsler her kadının kâbusu gibidir. Ama sarkık göğüsleri toparlamak zor değildir. İster kendi çabanızla olsun, ister cerrah yoluyla olsun bununla yaşamak zorunda değilsiniz. Doğumla gelen, yaşlılıkla gelen ya da kilo alıp vermeyle yaşanan sorunlar, göğüslerin sarkmasına neden oluyor. Diğer bir yandan dik durmak göğüslerin sarkmaması açısından en önemli duruş şeklidir. Hem vücut yapınızın düzgünlüğü hem de göğüs kaslarının dikleşmesi dik duruşla çok alakalıdır. Omuzlarınızı hafif geriye atarak dik yürüyün başınızda önünüze bakmasın. Zamanla vücut bu sistemi alacak ve duruşunuz otomatik doğru sistemle çalışacaktır. Ben egzersiz yapamam diyorsanız göğüs cerrahları meme dokusunun alt bölgesine koydukları implantlarla göğüsleriniz dik doğal olarak da dolgun görünecektir. Sarkık göğüslere yapılan diğer bir ameliyat ise meme dikleştirme ameliyatıdır. Göğüs komple ele alınır ve kötü görünen her açısı düzenlenir. Eğer tercihiniz ameliyattan yana değilse yukarıda yazdığım egzersizleri aksatmadan sabah ya da akşam kendinizi programlayarak mutlaka yapmalısınız. Peki bunun nedeni nedir ve ne yapabiliriz? Aşağıda çözümlerini madde madde okuyabilirsiniz...

Göğüs Sarkmasına Karşı Egzersiz Öneriler:

1- Göğüs egzersizlerinin sarkmayı önlemek için yapılanların başında her gün tekrarlamanız gereken hareket şınav olmalı. Şınav bayanlar için çok kolay bir hareket olmasa da günlük 2x10 tekrarla başlayıp sayısını kapasitenize göre attırabilirsiniz.

2- İki elinizi öne doğru uzatıp sağ kol ile sol kolu çekmeye çalışmak ve tam tersiniz yapmaktır. 2x15 sn. ile başlayıp sayısını kapasitenize göre attırabilirsiniz.

3- Elle göğüs sıkıştırma; bu egzersiz oturarak veya ayakta yapılabilir. Ellerimizi birbirine doğru bastırarak uygulanır. 5x 5 sn. sıkıp, 5x5 sn. bırakarak kadar tekrar yapabiliriz.

4- Top ile göğüs sıkıştırma; biraz önce yapmış olduğumuz hareketi bu sefer pilates topu ile yapıyoruz. Eğer bu top elimizde yoksa bunun yerine evde bulunan sert bir yastığı kullanabiliriz. Dirseklerimiz yanlara açık pozisyonda topu bastırıyoruz, sonra iki elimizle sıkmaya devam ederken ileriye doğru uzatıyoruz. Tekrar geri çekip ellerimizi gevşetiyoruz. 5x 5 sn sıkıp, 5x5 sn bırakarak kadar tekrar yapabiliriz.

5- Çember ile göğüs sıkıştırma; Pilates çemberi ile arkamızda ellerimizi birleştirip sıkıyor ve bırakıyoruz. Bu hareket göğüs kaslarımızla birlikte omuz kaslarımızı ve sırt kaslarımızı da geliştireceği için göğsümüzü destekleyen tüm kasları çalıştırmış olacağız. 5x 5 sn sıkıp, 5x5 sn bırakarak kadar tekrar yapabiliriz

6- Lastikle göğüs sıkıştırma arkamızda bir noktaya sabitlediğimiz serum lastiğini tutamaklarından tutarak ileriye doğru uzatıyoruz, kollarımız gergin pozisyona gelince tekrar dirseklerimiz geriye doğru yavaşça gidiyor ve ellerimiz göğüs hizasına gelince tekrar ileriye uzatıyoruz. 2x 15 tekrarla başlayabilirsiniz.

7- Ayakta sabit durur pozisyonda iki elimize aldığımız 1 kg ağırlığı yukarıya kolları bükmeden kaldırıp indirme hareketi 2x15 tekrar yapılabilir.

8- Sırtımızın altına koyacak pilates topu ya da sehpa yoksa yere sırt üstü de uzanabiliriz. Kapasitenize göre elinize alacağınız ağırlığı aşağıya doğru dirseklerimizi kırılarak indiriyoruz. Ellerimiz göğsümüzün yanlarına doğru aşağıya geliyor ve göğsümüzle aynı hizaya gelince tekrar ağırlıklar yukarıda birleştiriyoruz.2x15 tekrar yapabilirsiniz.

9- Ellerimizde bulunan yine kapasitenize göre ağırlıkları iki yana açıyoruz ve yukarıda birleştiriyoruz. Kollarımızın kırıklığı hareket süresince değişmemelidir. Dirsekler hafifçe kırık pozisyonda harekete devam edilecektir. Dirseklerimiz yere değdiğinde tekrar yukarıya kaldırabiliriz. 2x 15 tekrar yapabilirsiniz.

10- Duvar kol bükme hareketi ellerimiz omuz genişliğinde açık olarak duvara yaslanıyoruz. Duvara 90cm-100cm mesafede durmamız yeterli olacaktır. Yüzümüz duvara yaklaşınca tekrar kollarımız dümdüz oluncaya kadar geriye gidiyoruz. Vücudumuz belden bir esneme yapmamalıdır. Hareket süresince vücudumuz ayaklarımızdan boynumuza kadar dümdüz olmalıdır. 2x15 tekrar yapabilirsiniz.

11- Kelebek ( butterfly ) makinesi ile göğüs kaslarımızı içe doğru sıkıştırmamız mümkün olacaktır. Bu hareket göğüslerin yanlara doğru olan ayrılığını kapatmaya da yarayacaktır. Kollarımızı birleştirirken vücudumuz hareket etmemelidir. Hareket sadece kollarımızda olmalıdır. 2x 15 tekrar yapabilirsiniz.

12- Dips ileri seviye bir göğüs hareketidir. Hareket esnasında aşağıya eğildiğimizde vücudumuz yere bir miktar açı yapmalıdır. Dirseklerimiz 90 derece olunca tekrar yukarıya kalkmalıyız. Egzersiz geçmişi olmayan bireylerin denemesi uygun değildir. Ancak göğüs kasları için mükemmel bir harekettir. 2x 15 tekrar yapabilirsiniz.

Sonuç olarak yukarıda anlattığım hususlar ile göğüslerde sarkmalar azalacak ve göğüsler daha sıkı bir hal alacaktır. Göğüslerinin büyüklüğünden şikayet edenler ise bu egzersizler ile bu bölgedeki yağ dokusunu azaltarak göğüs küçültme yoluna gidebilirler. Özellikle göğüs kaslarımızın geliştirilmesi için yapılan egzersizlerde her hangi bir top, yastık veya ağırlığa karşı direnç göstermek önemlidir. Göğüs ve sırt bölgemizde bulunan kasların geliştirilmesiyle birlikte daha diri bir görüntü sağlanabilir. Esas önemli olan husus bu egzersizlerin düzenli ve devamlı olarak yapılmasıdır. Aksi takdirde kuvvetlenen kaslar tekrar gevşeyecek ve eski konumunu alacaktır. Düzenli egzersiz yapmak göğüslerinizin sarkmasını önlemeniz açısından şarttır. Özellikle ağırlık egzersizlerini programınıza dâhil etmelisiniz. Günde 30-35 dakikanızı kendi sağlığınız için ayırmaya yaşamınıza katmaya çalışmalısınız.

Sağlıklı ve mutlu hafta sonraları diliyorum, ayrıca bizi emziren tüm annelerin Anneler Günü'nü kutluyorum. 



Yazarın Tüm Yazıları
EGZERSİZİN SOLUNUM SİSTEMİ HASTALIKLARINA ETKİSİ
Egzersiz Esnasında Sıvı Kaybının Etkileri Nelerdir?
EGZERSİZ VE BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ ÜZERİNE ETKİSİ
KADINLAR NASIL EGZERSİZ YAPMALIDIR?
KORONAVİRÜS VE EGZERSİZ
Vertigo Hastaları Nasıl Egzersizler Yapmalı?
Basit Egzersizlerle Sağlığınızı Koruyun
Jamaika Atletizm Sırları
Okul ve Egzersiz
Fibromiyalji ve Egzersiz
ALİ GÜREŞ KÖŞE
Genç kalmanın sırrı; aerobik egzersiz
Mahalli idareler sağlıklı yaşamın neresinde?
Rahatlatan egzersizler
Haydi zumbaya
Astım ve Bronşit Hastalarına Egzersiz Önerileri
Nabızla egzersiz
Ali Güreş köşe yazısı
Karın Sıkıştırma Egzersizleri
Egzersizle yaşlanma geciktirilebilir mi?
Kalp hastalıkları ve egzersiz
Egzersiz Yap Sivilcelerden Kurtul
Egzersiz ve romatizma
Cilt Güzelliğiniz İçin Egzersiz Yapın
Egzersiz ve beyin sağlığı
Egzersiz ve Bel Fıtığı
Koşu ve Yürüyüş İçin Öneriler
Çocuklarda fiziksel aktivite
Kegel Egzersizleri
Egzersiz ve Depresyon
Egzersizle Omuz Çökmesi ve Ağrısından Kurtulun
Karın Yağları ve Egzersiz
Egzersiz Yapmak Adet Dönemini Geciktirir mi?
Anemi ve Egzersiz
Her derde deva
Bacaklar için egzersiz
Egzersiz ve Oruç
Kadın ve egzersiz
Doğru Kardio Egzersizleri
Kalça kaslarını kuvvetlendirme egzersizleri
Hangisi faydalı? Koşu mu yoksa yürüyüş yapmak mı?
Egzersiz ve Romatizma
Egzersiz yap selülitten kurtul
Egzersiz hangi saatlerde yapılmalıdır?
Okul ve spor
Kabızlık ve Egzersiz
Spor kültürünün oluşmasında yerel yönetimlerin rolü
Tansiyon Hastaları Nasıl Egzersiz Yapmalı
Kilo Almak İstiyorsan Egzersiz Yap
Yerel Yönetimlerin egzersiz politikaları var mı?
Solunum Sistemimiz ve Egzersiz
Yerel Yönetimler Spor Aktivitelerini Desteklemeli
Egzersiz ve sigaranın etkileri
Egzersizin bulaşıcı hastalıklar üzerindeki etkisi
Spor Bilinci Yaratmak
Egzersizin Cinsel Sorunlar Üzerine Etkisi
Karaciğer Yağlanması ve Egzersiz
Egzersiz ve Doğru Nefes Alma
Egzersizin Testosteron ve Kas Gelişimine Etkisi
Kalp Sağlığınız İçin Dans Edin Lütfen!
Egzersiz Sırasında Kan Şekerinin Düşmesi
Göğüste Kireçlenmeye Karşı Egzersiz
Boyun ve Sırt Ağrıları İçin Pilates
Bayanlarda Ağırlık Çalışmasının Önemi
Esneme Egzersizlerinin Önemi
Tantra Egzersizleri ve Cinsel Performans
Egzersiz ve serotonin (Mutluluk)
Vücut Geliştirme ve Ergojenik Yardımcılar
Egzersiz yaparken sıvı kullanımı
Rahatlama egzersizleri
Düzenli Egzersiz Kalbinizi Nasıl Etkiler?
Hareketsiz yaşamın riskleri
Çocuklarda egzersiz ve hareket eğitimi
Sağlığınız için basit hareketler
Romatizma hastaları egzersiz yapabilir mi?
Düztabanlık ve ayak ağrıları için egzersizler
Farklı Zeminde Koşmalıyız
Regl döneminde uygun egzersiz
Çağın hareketsizlik sorunu var
Egzersizin stres üzerindeki etkisi
Yavaş Tempolu Aerobik Egzersiz Gençleştiriyor
Ülseratif kolitli olan hastalar egzersiz yapabilir mi?
Egzersiz yapmak kolesterolü düşürür mü?
Bayanlarda kol arkası sarkmalarını önleyici egzersizler
Egzersizin Bağışıklık Sistemi Üzerine Etkisi
Beliniz için egzersiz dönemi
Egzersizin beyin sağlığı üzerindeki etkisi
Topuklu ayakkabıların yarattığı hasar
Egzersiz göğüs sarkmalarını engelliyor mu?
Kasık fıtığı için egzersiz önerileri
Parkinson hastaları egzersiz yapabilir mi?
Egzersizin migren üzerindeki etkisi
Yaşlılık döneminde egzersiz ve riskleri
Vücut geliştirirken yaptığımız hatalar
Egzersiz Yapmak Gribe Yakalanmayı Azaltıyor mu?
Egzersizle sırt ve bel ağrılarından kurtulun
Bayanlarda kalça sıkıştırma egzersizleri
Egzersizin Psikolojik Etkileri
Hamilelikte Egzersizin Bebeğin Beyin Gelişimine Etkisi
Çocuğunuzun Kalbi Egzersize Ne Kadar Hazır?
Karın kaslarına yönelik egzersiz önerilerimiz
Zayıflama Uğruna Sağlığınızdan Olmayın
Farklı Ortamlarda Egzersiz ve Yükselti
Egzersizin Selülit Üzerine Etkisi
Egzersiz krampları
Yoğun Egzersizin Hormonlara Etkisi
Kas geliştiren ilaçların zararları
Duruş Bozukluğu İçin Egzersiz Önerileri
Egzersiz bunamanın ilacıdır
Vitaminler egzersizin etkisini azaltıyor mu?
Egzersizin beyin üzerine etkisi
Bebeklere egzersiz yaptırılır mı?
Soğuk havalarda egzersiz yaparken dikkat
Cumhuriyet Döneminde Spor ve Atatürk
Egzersiz yapmak gençleştirir mi?
Bayan Sporcuların Kabusu: Regl Döneminde Performans düşer mi?
Fiziksel aktivite yapma alışkanlığı edinme
Zencilerin performans üstünlüğü genetik mi?
Pilates yapmak zayıflatıyor mu?
Olimpiyatları neden kaybettik?
Egzersiz Kaliteli Yaşamın İlacıdır
Egzersizin Kas Hastalığına Etkisi
Egzersizde Ergojenik Destek Nedir?
Kalbinizi Egzersiz Yaparak Koruyun
Ankilozan spondilit Hastaları Ne Tür Egzersizler Yapmalı?
Oruçlu iken egzersiz yapılır mı?
Hamilelikte egzersiz yapılır mı?
Sıcakta fiziksel aktivite yapmak.
Regl Döneminde Egzersiz Yapılır Mı?
Lenf Ödemde Egzersiz Yapmak
Bayanlar için Yağlarından Kurtulma Önerileri
Çocuklarda Denge Gelişimi
Yaz Spor Okulları
Fiziksel Aktivite Esnasında Yapılan Yanlışlar
Göbek yağlarından kurtulmanın şifresi
Gençlik ve Spor Bayramı ile Ulusal Spor Politikası
Fiziksel aktivite beyin hücrelerini yeniliyor
Fiziksel aktivite ve zihinsel gelişim
Bırakın çocuklar oynasın
Muhteşem Tibet’in Beşlisi Nedir?
Ergenlik dönemde neden fiziksel aktivite yapılmalıdır?
Fiziksel aktivitenin osteoporoz üzerine etkisi
Hangi Egzersizler Büyüme Hormonunu Tetikler?
Fiziksel aktivite meme kanseri riskini azaltır mı?
Çalışma hayatında fiziksel aktivite
Yağlardan kurtulmak için şifreler
Aktivitenin psikolojik etkileri
Hangi fiziksel aktivite hangi hastalığa iyi geliyor?
Fiziksel aktivitenin iskelet sistemi üzerine etkileri nelerdir?
Egzersiz yapılan zemin ve kullanılan ayakkabı nasıl olmalıdır?
Çocuklar için hangi fiziksel aktiviteler boy uzatır?
Neden Sporcular Doping Kullanma İhtiyacı Duyarlar? Zararları Nelerdir?
Sporcular neden aniden ölüyor?
Müsabakalardan önce sporcular cinsel ilişkide bulunmalı mı?
Vücut Geliştirmede Kullanılan İlaçların Metabolizma Üzerine Olumsuz Etkileri
Yorgunluğa karşı fiziksel aktivite iyi gelir mi?