
e- posta : kursatkazankaya@hotmail.com
Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
30 Kasım 2019, CumartesiTweet |
Sosyal medya, günümüzün en etkili dijital pazarlama mecralarından biri. Firmalar ürün ve hizmetlerini daha iyi tanıtmak, müşterileri ile daha etkili iletişim kurmak ve hatta müşterilerinin gerçekte ne istediklerini tespit etmek ve nihayet satış yapmak üzere sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanmaya çalışıyor. Peki işletmeler kendilerine özel açtıkları bu sayfalarla neden sosyal medyada olmayı ve bunu bir pazarlama aracı olarak kullanmayı tercih ediyorlar? Bu yazımda sizin için bunu 8 maddede derledim:
1- Potansiyel Müşteriler Sosyal Medyada
En çok kullanılan sosyal medya platformlarından Facebook’un kullanıcı sayısı 2 milyarı, LinkedIn kullanıcı sayısı ise 500 milyonu geçmiş durumda. Pazarlamacıların böylesi bir kitleyi görmezden gelmesi mümkün değil.
2- Nokta Atışı Hedefleme ile Reklam Olanağı
Sosyal medya reklamlarında firmalar nokta atışı kendi hedef kitlesine ulaşabiliyor. Öyle ki reklamlarını sadece istediği bölgeye, istediği cinsiyete, istediği yaş aralığına ve hatta istediği ilgi alanına sahip kişilere gösterecek şekilde hedefleme yapabiliyor.
3- Marka Bilinirliği ve Müşteri Sadakati
Sosyal medyadaki takipçi edinme fonksiyonu ile firmalar sayfalarını on binlerce kişinin takip etmesini sağlayabiliyor ve yaptığı kampanyaları, lansmanları, indirim günlerini vb. bu takipçilere anlık iletebiliyor. Bunun neticesinde firmanın marka bilinirliği ve müşteri sadakati sosyal medyayı kullanmayan markalara nazaran çok daha hızlı gelişiyor.
4- Sektörde Kanaat Önderi Olmak
Firmalar özellikle içerik pazarlaması ile yayınladıkları makaleler ve görsel çalışmalarla rakiplerinden bir adım önde olmayı ve potansiyel müşteriler ile iletişimde kalmayı amaçlıyor. Yenilikçi yayınlar ile marka tüketici gözünde kanaat önderi imajı çiziyor.
5- Müşterilerle İletişim ve Etkileşim
Sosyal medyanın en büyük nimetlerinden birisi; tek taraflı ben konuşurum sen dinle anlayışından uzak, karşılıklı iletişime imkan sağlayan interaktif olma özelliği. Bu özellik sayesinde firmalar müşterilerini dinliyor, geri bildirim alabiliyor hatta piyasaya süreceği yeni bir ürün için fikirlerini bile sorabiliyor. Böylelikle bunu fırsata çevirmek isteyen pazarlamacılar için sosyal medyada olmak artık vazgeçilmez bir durum haline geliyor.
6- Sosyal Medyada Müşteri Hizmetleri
Müşteriler, aldıkları bir ürün veya hizmetle ilgili hem olumlu hem de olumsuz eleştirilerini sosyal medya platformlarında paylaşmak eğilimindeler. Online itibar ve kriz yönetimine önem veren firmalar telefon hatlarının dışında Facebook gibi sosyal medya sitelerinden müşteri hizmetleri sunuyorlar.
7- Online Pazar ve Rakip Araştırması
Sosyal medya ile firmalar mevcut pazarlar ve rakipleriyle ilgili detaylı bilgi toplayabiliyor, bunları analiz edip stratejik kararlar almakta kullanabiliyorlar. Rakiplerinden geri kalmak istemeyen markaların ilk göz attıüı yerin İnternet ve sosyal medya alanı olduğunu söylemek pek yanlış sayılmaz.
8- Online ve Ofline Satış Yapmak
Firmaların en nihayetinde tüm faaliyetlerinin temel amacı satış yapmak olduğundan, sosyal medyada ürünlerini sergileyerek ürün teslimatı ve tahsilatı gerçekleştirmek için de sosyal medyayı aktif kullanıyorlar. Sadece sanal mağazalar vasıtası ile değil aynı zamanda gerçek mağazalarına potansiyel tüketicileri çekmek için sosyal medya biçilmiş kaftan...
• E-Ticarette Neden Başarısızlık Yaşanıyor?
• "We Are Social 2022" Bize Çok Şey Anlatıyor!
• Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!
• Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu
• Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !
• 1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?
• COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri
• 10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu
• Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!
• Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri
• E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
• Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı
• Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
• E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri
• Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği
• En iyi 10 Türkçe Podcast
• Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi
• Okey Google Furyası: Google Asistan
• Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri
• Yeni ekonominin özellikleri
• E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi
• E-Ticarette Tüketicilerin Profili
• E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri
• Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri
• E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
• İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...
• E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor
• Dijital bölünme geliyor!
• Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
• İnternet'ten En Çok Satan Ürünler
• 10 Adımda E-Ticaret
• 2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri
• Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!
• Bu “Twitch” ezberleri bozar!
• Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!
• Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
• Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
• Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!
• Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!
• Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!
• TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...
• Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...
• Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
• Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?
• Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!
• Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”
• Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...
• WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...
• Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!
• KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!
• Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!
• “Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek
• 2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı
• Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!
• Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!
• Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!
• “Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!
• Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!
• Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı
• XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da
• TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!
• Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!
• Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!
• Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor
• Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor
• 2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı
• FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?
• GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!
• “DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!
• İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU
• NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?
• FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?