
e- posta : kursatkazankaya@hotmail.com
Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
23 Haziran 2018, CumartesiTweet |
Sosyal medyanın, insanları iletişim ve paylaşım konusunda doruğa ulaştırdığına dair kimsenin kuşkusu yoktur sanırım. Birçok amaçla kullanılabilen sosyal medyanın temelini ise etkileşime imkan vermesi ve interaktif olması oluşturuyor. Bu özellikleri onun diğer tüm medya kanallarından daha fazla tercih edilmesinin de başlıca sebepleridir diyebiliriz. Kişilerin sosyal medya platformlarını yoğun bir şekilde kullanmaya başlaması, başka bir deyişle sosyal medyadaki popülasyonun hızla artması ile birlikte bu etkin mecra ilk olarak şirketlerin dikkatini çekti ve şirketler, reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanlarında bu büyük mecradan aktif olarak faydalanmaya başladılar. Ticari anlamda sosyal medyaya yatırım yapan şirketler daha fazla bilinirlik ve kazanç elde etmeyi başardılar. Bunu takiben sosyal medya kullanımı birçok farklı amaçlara hizmet etse de bunlardan en dikkat çekeni siyasilerin propaganda çalışmalarında bu mecrayı sıklıkla kullanması olmuştur. Sadece seçim dönemlerinde değil diğer zamanlarda da siyasiler sosyal medyada hep boy gösterdiler. Özellikle twitter gibi sitelerde gerek ulusal düzeyde gerekse uluslararası düzeyde çeşitli atışmalar, polemikler ve fikir beyanlarını görmek herkes için sıradan bir hal aldı. Ancak seçim dönemlerinde yapılan propaganda çalışmalarında sosyal medyanın kullanımı ise adaylar için vazgeçilmez bir aktivite. Bu yazımda ülkemizdeki 24 Haziran seçimlerine girecek adayların propaganda çalışmalarında sosyal medyayı kullanırken dikkat etmesi gereken 5 adımdan bahsedeceğim. Sosyal medya, doğru kullanıldığında can alıcı bir silah olabildiği gibi, yanlış kullanıldığındaysa kişinin kendi ayağına sıktığı bir mermi olabiliyor. Bu nedenle adayların aşağıdaki 5 maddeye dikkat etmesi elzem niteliğinde:
1. Hedeflerinizi Doğru Belirleyin
Sosyal medyada boy göstermeye başlamadan evvel bu mecrada yer alma amaçlarınızı, hedeflerinizi, plan ve stratejinizi net bir şekilde ortaya koymanız gerekiyor. Bununla birlikte ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin profilini çıkarıp onlara hitap edecek içerik ve paylaşımlar oluşturmalısınız.
2. Rakiplerinizi Analiz Edin
Sosyal medyada özgün içerikler elde etmek için yapmanız gereken en temel şeylerden biri rakiplerinizi analiz etmektir. Sizin yapacağınız bir paylaşım için rakip adayların bu konudaki paylaşımlarını görmek içerik planlamanızda doğru ve yanlışlıkları ortaya çıkaracaktır. Benimseyeceğiniz söylem ve sloganların başkaları tarafından da kullanılmaması yani özgün olması çok önemli.
3. Sosyal Medya Araçlarını Etkin Kullanın
Bir veya birden fazla sosyal medya platformu kullanmak isteyebilirsiniz. Bu platformlarda aynı içerikle veya her bir site için farklı içerikle yer alabilirsiniz. Ancak bunu yaparken kullanacağınız siteninin kullanıcı profillerini ve sunduğu fırsatları iyi analiz etmelisiniz. Özellikle yapacağınız sponsorlu gönderilerde yaş, cinsiyet, eğitim ve iş durumu, ilgi alanları vb. hedeflemeleri doğru yapmanın en can alıcı kısım olduğunu aklınızdan çıkarmayın.
4. Takipçileri Bıktırmayın
Yapacağınız paylaşımlarda mutlaka ölçülü olmalı, yüzünüzü eskitmeyecek düzeyde paylaşımda bulunmak da son derece önemli. Benzer şekilde çok fazla sayıda paylaşımda bulunmak sizi takip edenlerde bir bıkkınlık yaratabilir. Mesajınızı net bir şekilde ve aşırıya kaçmadan iletmeniz gerekiyor.
5. Analiz ve Raporları Doğru Yorumlayın
Kampanyanızın başarısını ölçmenin en kolay yollarından biri birçok sosyal medya aracının sağladığı rapor ve istatistiklerdir. Her bir gönderi için oluşturulan raporlarda etkileşim sayısı, erişim veya tıklama sayısı gibi birçok değişken size sunulur. Bunları doğru yorumlama ve ona göre yeniden pozisyon almak başarınızı arttıracaktır.
• E-Ticarette Neden Başarısızlık Yaşanıyor?
• "We Are Social 2022" Bize Çok Şey Anlatıyor!
• Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!
• Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu
• Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !
• 1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?
• COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri
• 10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu
• Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!
• Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri
• E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
• Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı
• Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
• E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri
• Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği
• En iyi 10 Türkçe Podcast
• Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi
• Okey Google Furyası: Google Asistan
• Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri
• Yeni ekonominin özellikleri
• E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi
• E-Ticarette Tüketicilerin Profili
• E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri
• Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri
• E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
• İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...
• E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor
• Dijital bölünme geliyor!
• Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
• İnternet'ten En Çok Satan Ürünler
• 10 Adımda E-Ticaret
• 2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri
• Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!
• Bu “Twitch” ezberleri bozar!
• Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!
• Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
• Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
• Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!
• Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!
• Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!
• TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...
• Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...
• Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
• Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?
• Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!
• Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”
• Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...
• WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...
• Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!
• KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!
• Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!
• “Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek
• 2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı
• Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!
• Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!
• Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!
• “Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!
• Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!
• Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı
• XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da
• TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!
• Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!
• Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!
• Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor
• Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor
• 2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı
• FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?
• GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!
• “DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!
• İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU
• NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?
• FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?