Takip Et

Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA
e- posta : [email protected]

KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!

10 Şubat 2018, Cumartesi

     

Dijital pazarlama günümüzde artık klasik pazarlama yöntemlerine önemli bir alternatif olmuş durumunda. Büyük markalar için Ulusal TV gibi klasik pazarlama araçları hala önemini koruyor olsa da, KOBİ’ler için “Yeni Ekonomi” dediğimiz E-Ticaret ve dijital pazarlama araçları çok büyük fırsat olarak ortaya çıktı, hatta KOBİ’ler böyle bir fırsata tarihte ilk kez sahip oldu diyebiliriz. Neden mi?

 

Bir TV prodüksiyonu yaklaşık 200-300 bin TL’ye mal olmakta ve ayrıca TV reklamları ile biraz etki yaratabilmek için en az 400-500 bin TL bütçe ayırmak gerekiyor. Bu yatırım KOBİ’ler için oldukça zorlayıcı hatta birçoğu için “imkansız” denilebilir. Ancak günümüzde dijital pazarlama küçük ve orta ölçekli firmaların imdadına yetişiyor. Dijital mecralarda 50 TL’den başlayan bütçelerle bile reklam yapmak hem de direkt hedef kitleye yani potansiyel müşterilere ulaşmak ve satış yapmak gayet mümkün. Dijital mecralar büyük bir fırsat olarak hemen yanınızda ve çok yakınınızda duruyor.

 

Peki KOBİ’ler bu dijital mecraları yeni müşteriler edinmek için nasıl kullanıyor? Her şeyden önce dijital pazarlama stratejinizi ve planınızı yapmalı ve aksiyona geçmelisiniz, emin olun bu tarihi fırsatı kaçırmak rekabet gücünüzü ortadan kaldırabilir. E-Ticaret ve dijital pazarlama düşük maliyetlerinden dolayı büyük firmalarla rekabet edebilme ve/veya dünya pazarlarına açılma şansını size altın bir tepside sunuyor. Bu bağlamda yapabileceklerinizi aşağıdaki gibi sıralayabilirim:

 

1- Web Sitenizi ya da E-Ticaret Sisteminizi Kurun

Kaliteli bir web sitesi ile tüm dünyadan 7/24 ulaşılabilir olursunuz. Web siteniz dijital pazarlama planınızın kalbi gibi çalışır. Sanal dükkan olarakta adlandırılan web siteniz sizin dışa açılan pencerenizdir. Mümkün oldukça kullanımı kolay ve anlaşılır bir siteniz olsun. Bundan sonraki adımların çoğu sitenize ziyaretçi çekmek üzere uygulanır.

2- Arama Motorlarında Önlerde Yer Alın

Yapılan araştırmalar web trafiklerinin önemli bir bölümünün hala arama motorlarından geldiğini gösteriyor. Bunun için sitenize SEO ( arama motoru optimizasyonu) yaptırabilir ya da Google Adwords gibi reklamlar ile ücretli olarak arama motorlarında anahtar kelimelerde yapılan aramalarda birinci sırada çıkabilirsiniz.

3- E-Posta İle Pazarlama Yapın

Web sitenize üye olan kişilerle iletişim sağlayarak, hem yeni ürün ve servislerinizin tanıtımı hem de kampanyalarınızın duyurulmasını toplu e-posta gönderimi ile yapabilirsiniz. Özellikle E-Ticaret sitelerinde geri dönüşümleri arttırmak için en önemli dijital pazarlama tekniklerinden biri olan E-posta pazarlama ile müşterilerinizin devamlı olarak web sitenize gelmesi ve sitenizden tekrar tekrar alışveriş yapmasını mümkün kılabilirsiniz. Tek bir tuş ile saniyeler içinde binlerce kişiye e-broşürünüzü yollayabilirsiniz.

4- Sosyal Medya İle Pazarlama

Özellikle son yıllarda sosyal medya platformları işletmeler için en etkili dijital pazarlama kanallarından biri konumuna geldi demek yanlış olmaz. 2 milyar kullanıcısı olan Facebook ile neredeyse düm dünyaya ve 500 milyon kullanıcısı olan Linkedin ile iş dünyasının tüm profesyonellerine nokta atışı hedefleme yaparak erişmeniz mümkün. Twitter, Instagram, Pinterest, Youtube, Google Plus gibi ağlarda yapılan reklamlarla hayel bile edemiyeceğiniz kadar müşteri edinebilirsiniz. Sadece sosyal ağlar değil, Wikiler, bloglar, forumlar gibi mecralar da size hizmet etmek için İnternet’te bekliyorlar.

6- Mobil Pazarlama

İlk defa Ekim 2016’da mobil İnternet kullanımı masaüstü İnternet kullanımını geçti (%51 e %49) ve mobil İnternet kullanımı her geçen gün daha da artmakta. Doğal olarak, potansiyel müşterileriniz mobilde olduğundan, mobil pazarlama özellikle günümüzde görmezden gelinemeyecek kadar önemli bir yeni pazarlama kanalı. Artık potansiyel müşterilerinizin ceplerine kadar ulaşmanız mümkün. Bunun için mobil web sitelerinden, mobil uygulamalardan, toplu SMS ve MMS gönderiminden ya da lokasyon bazlı uygulamalardan faydalanabilirsiniz.

 

Ayrıca online gazeteler gibi çok hit alan web sitelerinde yayınlanan Display reklamlar, E-kataloglar, 3D Animasyon Tanıtım Filimleri, CD kartvizitler ve daha sayamadığım birçok dijital uygulama ve düşük bütçeler ile etkili bir pazarlama yapmanız mümkün. Özellikle ihracat çalışan KOBİ’ler için B2B (business to business) sitelerine kayıt yaptırmak sadece bu KOBİ ‘lerin karını arttırmakla kalmayacak ayrıca ülke ekonomisi için de çok faydalı olacaktır. Sadece bu B2B konusu başlı başına bir yazı demek. Yeterince istek olursa gelecek haftalardan birini bu konuya ayırabilirim. Bana e-mail adresimden ulaşabilirsiniz. Haftaya görüşmek üzere... 



Yazarın Tüm Yazıları

WEB 4.0 Geldi, Hoş Geldi… ( E-İhracat Coşacak ! )

1 Şubat 2024, Perşembe

2024 Dijital Pazarlama Trendleri

18 Aralık 2023, Pazartesi

Prof. Dr. Aziz Sancar : “Türkiye'nin 2. Yüzyılı İçin En Çok Bilime İhtiyacımız Var”

30 Ekim 2023, Pazartesi

GPT-4 Çıkalı Bir Ay Oldu, Bakın Neler Yapıyor, Çook Şaşıracaksınız!

18 Nisan 2023, Salı

Değişim Değil, Dönüşüm Yaşanıyor: METAVERSE ve METAMORFOZ!

19 Eylül 2022, Pazartesi

Siber Güvenlik ve Hacker Dünyası

18 Mayıs 2022, Çarşamba

E-Ticarette Neden Başarısızlık Yaşanıyor?

5 Nisan 2022, Salı

"We Are Social 2022" Bize Çok Şey Anlatıyor!

2 Mart 2022, Çarşamba

Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!

28 Mayıs 2021, Cuma

Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu

31 Mart 2021, Çarşamba

Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !

11 Aralık 2020, Cuma

1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?

5 Mayıs 2020, Salı

COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri

1 Nisan 2020, Çarşamba

10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu

25 Şubat 2020, Salı

Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!

10 Şubat 2020, Pazartesi

Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri

29 Ocak 2020, Çarşamba

E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri

24 Aralık 2019, Salı

Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı

9 Aralık 2019, Pazartesi

Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?

30 Kasım 2019, Cumartesi

E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri

12 Ekim 2019, Cumartesi

Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği

27 Eylül 2019, Cuma

En iyi 10 Türkçe Podcast

3 Eylül 2019, Salı

Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi

16 Ağustos 2019, Cuma

Okey Google Furyası: Google Asistan

12 Haziran 2019, Çarşamba

Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri

11 Mayıs 2019, Cumartesi

Yeni ekonominin özellikleri

19 Ocak 2019, Cumartesi

E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi

5 Ocak 2019, Cumartesi

E-Ticarette Tüketicilerin Profili

22 Aralık 2018, Cumartesi

E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri

15 Aralık 2018, Cumartesi

Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri

8 Aralık 2018, Cumartesi

E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler

1 Aralık 2018, Cumartesi

İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...

17 Kasım 2018, Cumartesi

E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor

10 Kasım 2018, Cumartesi

Dijital bölünme geliyor!

3 Kasım 2018, Cumartesi

Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?

27 Ekim 2018, Cumartesi

İnternet'ten En Çok Satan Ürünler

20 Ekim 2018, Cumartesi

10 Adımda E-Ticaret

13 Ekim 2018, Cumartesi

2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri

9 Ekim 2018, Salı

Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!

3 Ağustos 2018, Cuma

Bu “Twitch” ezberleri bozar!

27 Temmuz 2018, Cuma

Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!

16 Temmuz 2018, Pazartesi

Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları

23 Haziran 2018, Cumartesi

Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!

12 Mayıs 2018, Cumartesi

Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!

5 Mayıs 2018, Cumartesi

Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!

28 Nisan 2018, Cumartesi

Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!

21 Nisan 2018, Cumartesi

TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...

14 Nisan 2018, Cumartesi

Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...

7 Nisan 2018, Cumartesi

Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ

31 Mart 2018, Cumartesi

Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?

24 Mart 2018, Cumartesi

Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!

16 Mart 2018, Cuma

Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”

10 Mart 2018, Cumartesi

Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...

5 Mart 2018, Pazartesi

WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...

24 Şubat 2018, Cumartesi

Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!

17 Şubat 2018, Cumartesi

KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!

10 Şubat 2018, Cumartesi

Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!

3 Şubat 2018, Cumartesi

“Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek

27 Ocak 2018, Cumartesi

2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı

20 Ocak 2018, Cumartesi

Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!

13 Ocak 2018, Cumartesi

Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!

6 Ocak 2018, Cumartesi

Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!

31 Aralık 2017, Pazar

“Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!

24 Aralık 2017, Pazar

Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!

17 Aralık 2017, Pazar

Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı

10 Aralık 2017, Pazar

XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da

3 Aralık 2017, Pazar

TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!

26 Kasım 2017, Pazar

Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!

19 Kasım 2017, Pazar

Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!

12 Kasım 2017, Pazar

Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor

5 Kasım 2017, Pazar

Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor

29 Ekim 2017, Pazar

2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı

22 Ekim 2017, Pazar

FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?

15 Ekim 2017, Pazar

GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!

8 Ekim 2017, Pazar

“DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!

1 Ekim 2017, Pazar

İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU

24 Eylül 2017, Pazar

NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?

14 Eylül 2017, Perşembe

FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?

8 Eylül 2017, Cuma