
e- posta : kursatkazankaya@hotmail.com
Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
12 Mayıs 2018, CumartesiTweet |
Bildiğiniz gibi E-Ticaret, alışveriş işleminin İnternet üzerinde gerçekleştiği “elektronik ticaret” kavramının kısaltılmış halidir. Kobi ise küçük ve orta büyüklükteki işletmelere verilen genel addır. Peki bu iki kavram günümüzde neden bu kadar sıklıkla bir arada kullanılıyor? Cevabı basit: E-Ticaret, kobiler için çok büyük fırsatlar sunuyor. Özellikle küresel ve ulusal pazarlara kolay ulaşım sağlaması ve rekabet gücünü arttırması bakımından E-Ticaret ile uğraşan işletmeler çok avantajlı konumlara gelebiliyor. Küçük ya da orta ölçekli bir işletmeniz var ve İnternet’ten satış yapmak istiyorsanız aşağıda sizin için hazırladığım öneriler sayesinde satışlarınızı katlayabilir ve İnternet’in getirdiği yeni ekonomide çok kazançlı çıkabilirsiniz.
• Satış yapacağınız web sitenizin çok kaliteli bir tasarımı olmalı. Kurumsal imajınızı güçlü bir şekilde yansıtacak ve ziyaretçilerine güven verecek renk-şekil ve yerleşime sahip olmalıdır. Bununla birlikte mutlaka kullanıcı dostu yani kullanıcı alışkanlıklarını göz önünde tutarak hazırlanmış, kolay kullanımlı bir site olmalıdır. Gereksiz bir detay bulunmamalı, web siteniz sadeliği ile etkilemelidir.
• Sitenizin içeriğini sürekli güncel tutmalısınız. Özellikle ürünlerin fiyat-özellik ve fotoları mutlaka güncel olmalı. Web sitenizin tasarımı kadar önemli olan diğer bir husus sitenizin doyurucu bir içeriğe sahip olmasıdır. Ziyaretçiyi sitede tutacak şekilde güncel ve ilgi çekici bilgi ve haberlere yer vermelisiniz. Bunu bir blog sayfası açıp sitenize link vererek de sağlayabilirsiniz.
• Satışını yaptığınız ürün fotoğraflarının kaliteli olmasına özen gösterin. Hatta ürünlerin fotoğrafını bir profesyonele çektirebilirsiniz. Herbir ürün için birden fazla görsel kullanmakta etkili olacaktır. Mümkünse ürünler için tanıtım videoları da ekleyebilirsiniz. Bunun mümmkün olmadığı durumlarda ürün açıklamalarını elinizden geldiğince detaylı yazmalısınız.
• E-Ticaret sitenizde mutlaka müşteri hizmetleri sayfası oluşturun. Bu sayfada yardım ve destek için mail adresleri ve telefon numaraları bulunmalıdır. Müşteriniz size kolaylıkla ulaşabilmelidir. Ayrıca canlı destek modülü kullanarak anlık yazışmalar yapmak, satışları 3 kata kadar arttırmaktadır. Bu bölümde özellikle *sık sorulan sorular sayfası, * iletişim formu, *arıza bildirim formu, * havale bildirim formu gibi bölümlere de yer verilmelidir. Satın alma sürecinde ve sonrasında müşterinizin aklında soru işareti kalmayacak şekilde detaylı açıklamalar sitenizde yer almalıdır. Ziyaretçi en fazla 4-5 tık ile satın alma işlemini gerçekleştirebilmelidir.
• İnternet kullanıcılarının E-Ticareti tercih etmesindeki en önemli iki etken; kolaylık ve ucuzluktur. Mağaza kirası, eleman maaşı, toptancı—perakendeci iskontosu gibi masraflarınız olmayacağından dolayı ürün fiyatlarını cazip tutmak ve/veya çeşitli indirim-promosyon veya hediye vermeniz müşterinin sizi tercih etmesini sağlayacaktır. Ayrıca siparişlerinizi gönderirken yanında promosyon ve ürün tanıtım broşürleri gönderebilir, müşterilerinize gönderdiğiniz kargonun içine ufak bir hediye ve ürün broşürleri koymayı deneyebilirsiniz. Satış sonrası hizmet alt yapınızın olması da müşterinin sitenizi tekrar tekrar ziyaret etmesinde ve müşteri sadakati oluşmasında çok etkili bir konudur.
• Dijital pazarlama faaliyetleriniz için reklam bütçesi ayırmak ise işin en can alıcı kısmıdır. Hep söylediğim gibi dünyanın en güzel sitesine de sahip olsanız oraya ziyaretçi çekemiyorsanız hiçbir anlam ifade etmez. Zaten çoğu E-Ticaret projesinin başarısız olmasının temel nedeni yeterince reklam bütçesinin ayrılmamış olmasıdır. Dijital pazarlamaya başlarken en azından Google Adwords reklamları, Sosyal medya reklamları, E-Posta pazarlaması ve toplu SMS gibi yöntemlerden faydalanmak şarttır. Zaman içerisinde reklamlarınızı çeşitlendirebilirsiniz.
• E-Ticarette Neden Başarısızlık Yaşanıyor?
• "We Are Social 2022" Bize Çok Şey Anlatıyor!
• Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!
• Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu
• Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !
• 1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?
• COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri
• 10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu
• Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!
• Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri
• E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
• Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı
• Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
• E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri
• Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği
• En iyi 10 Türkçe Podcast
• Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi
• Okey Google Furyası: Google Asistan
• Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri
• Yeni ekonominin özellikleri
• E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi
• E-Ticarette Tüketicilerin Profili
• E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri
• Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri
• E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
• İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...
• E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor
• Dijital bölünme geliyor!
• Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
• İnternet'ten En Çok Satan Ürünler
• 10 Adımda E-Ticaret
• 2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri
• Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!
• Bu “Twitch” ezberleri bozar!
• Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!
• Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
• Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
• Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!
• Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!
• Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!
• TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...
• Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...
• Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
• Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?
• Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!
• Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”
• Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...
• WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...
• Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!
• KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!
• Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!
• “Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek
• 2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı
• Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!
• Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!
• Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!
• “Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!
• Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!
• Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı
• XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da
• TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!
• Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!
• Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!
• Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor
• Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor
• 2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı
• FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?
• GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!
• “DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!
• İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU
• NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?
• FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?