Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA
e- posta : kursatkazankaya@hotmail.com

E-Ticarette Neden Başarısızlık Yaşanıyor?

5 Nisan 2022, Salı

     

Artık Türkiye’de e-ticaret hemen hemen herkesin aşina olduğu bir kavram haline geldi. Özellikle Pandemi'nin de etkisiyle tün dünyada olduğu gibi ülkemizde hızla gelişen bu sektör girişimcilerin yeni gözdesi olmaya devam ediyor. 2021 yılı ilk altı ayı itibarıyla ülkemizde e-ticaret hacmi bir önceki yılın aynı dönemine göre %75.6'lık artışla 161 milyar TL olarak gerçekleşti. 2021 yılı ilk 6 ayında sipariş adetleri yüzde 94.4 artış ile 850.7 milyon adetten 1 milyar 654 milyon adede yükseldi. Hemen herkes bir şekilde E-Ticaret’in içinde olmak için yarışıyor ancak hayal kırıklığı yaşayanların sayısı azımsanacak derecede değil. Peki neden başarısızlık yaşanıyor?

Aslında e-ticaret ile klasik ticaretin kuralları benzeşmesine karşın bazı hatalar başarısızlığı beraberinde getiriyor. Belli başlıları şu şekilde:

Sadece kendi başına yapmaya çalışmak, sabırsızlık ve erken vazgeçme, en başta gelen etken. Tamamen dış kaynakla yapmaya çalışmak, yetersiz bilgi ise bunu takip ediyor. Pazar talep ve fırsatlarına yavaş tepki vermek, firmalarda üst yöneticilerin katılımının eksikliği, elektronik ticareti tamamen klasik ticaretin yerine düşünmek, e-ticaret, finans ve kaynak planlama arasındaki ilişkiyi yanlış kurmak da önemli etkenlerden bazıları.

Kötü müşteri hizmetleri, satış sonrası hizmet yetersizliği, site güncellemelerinin yetersiz oluşu ve özellikle sitenin mobil uyumunun olmayışı ve/veya arama motorlarında görünmeme ya da doğru anahtar kelimelerde listelenmeme vb ise diğer sebeplerden.

E-ticaretin avantajlarını yaşamak için bir hevesle e-ticarete atılan girişimcilerin e-ticaret girişimlerinin başarısız sonuçlanmasında en sık karşılaşılan problemlerse şu şekilde:

• Zaman içerisinde yenilik göstermeyen bir web tasarımıyla satış yapılmaya çalışılıyorsa ve çevrim içi ödeme/güvenlik sorunları giderilmemiş ise sistem başarısız oluyor.

• Site içeriği kalitesiz ve görünüş açısından güven vermeyecek ölçüde yetersiz veya elektronik ticarete uygun görselliği taşımıyor ise müşteriye çekici gelmiyor.

• Arama motorlarının dışında reklam yapılmıyor ise web sitesi tanınmıyor ve müşteri kitlesini oluşturamıyor.

• Satış koşulları açık ve net bir şekilde belirtilmiyorsa, satıcı kimliği hakkında yeterli bilgi verilmiyorsa müşteriye güven sağlamak zorlaşıyor.

• Satılan hizmet veya malın mevcut alıcılarının İnternet kullanım oranı az ise satışlar düşük seyrediyor.

• Yeterli oranda dijital pazarlama bütçesinin ayrılmaması da sık rastlanan problemlerden. Özellikle yanlış reklam kurguları bütçenin çoğunun çöpe gitmesine neden oluyor.

Yeni başlayanların bir danışman ile çalışması ise başarısızlık riskini azaltmak için en etkili yöntem olarak tavsiye ediliyor. 



Yazarın Tüm Yazıları
Siber Güvenlik ve Hacker Dünyası
E-Ticarette Neden Başarısızlık Yaşanıyor?
"We Are Social 2022" Bize Çok Şey Anlatıyor!
Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!
Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu
Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !
1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?
COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri
10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu
Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!
Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri
E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı
Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri
Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği
En iyi 10 Türkçe Podcast
Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi
Okey Google Furyası: Google Asistan
Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri
Yeni ekonominin özellikleri
E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi
E-Ticarette Tüketicilerin Profili
E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri
Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri
E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...
E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor
Dijital bölünme geliyor!
Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
İnternet'ten En Çok Satan Ürünler
10 Adımda E-Ticaret
2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri
Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!
Bu “Twitch” ezberleri bozar!
Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!
Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!
Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!
Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!
TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...
Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...
Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?
Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!
Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”
Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...
WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...
Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!
KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!
Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!
“Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek
2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı
Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!
Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!
Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!
“Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!
Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!
Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı
XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da
TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!
Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!
Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!
Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor
Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor
2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı
FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?
GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!
“DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!
İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU
NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?
FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?