Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA
e- posta : kursatkazankaya@hotmail.com

E-Ticarette Tüketicilerin Profili

22 Aralık 2018, Cumartesi

     

Online alışveriş yapan tüketiciyi sınıflandırmak için bugüne dek pek çok araştırma yapılmıştır. Yapılan bu araştırmalar ışığında tüketicileri çeşitli şekillerde sınıflandırmak mümkün olmuştur. Mesela, İnternet’te yeni olanlar, zamandan tasarruf sağlamak isteyenler, online alışverişin çok kolay olduğunu savunanlar bu sınıflandırmalardan bazıları. Hatta, “çoğunluğunun yüksek gelire sahip genç ve bekar erkeklerin oluşturduğu ve İnternet’te en uzun süreli kalan, oyun oynayan, program indiren ve sıklıkla online banka işlemleri, yatırım ve alışveriş yapan grup” şeklinde çok daha detaylı sınıflandırmaların dahi olduğu araştırmalar literatürde mevcuttur.

Ancak son zamanlarda İnternet ve dijital medya kullanıcılarını ölçümlemede lider kuruluşlardan birisi olan Mckinsey ve Media Metrix tarafından, Media Metric U.S. panelini kullanan 50.000 kişi üzerinde yapılan ölçümlemeyle online davranışlar analiz edilmiş ve online kullanıcılarla ilgili olarak temelde altı grup oluşturulmuştur. İşte İnternet’ten alışveriş yapan bu altı grup tüketicilerin profili:

1- Basitleştirenler (aktif kullanıcıların %29’u): Yaşamlarını daha kolaylaştırmak için İnternet’i kullananlar,

2- Sörfçüler (aktif kullanıcıların %8’i): Zamanlarının çoğunu İnternet’te geçirenler ve aralarında satın almada olan çok geniş bir çerçevede İnternet’i kullananlar,

3- Pazarlıkçılar (aktif kullanıcıların %8’si): Online en iyi fiyatı bulmaktan hoşlananlar ve İnternet’i alışveriş ve eğlence kombinasyonu gibi kullananlar,

4- Bağlantıcılar (aktif kullanıcıların %36’sı): İnternet’e yeni girenler, İnternet’i daha çok bağlı ve iletişimde kalmak için kullanırlar ve offline markalara daha bağlı olanlar.

5- Rutinler (aktif kullanıcıları %15’i): İnternet’i düzenli bilgi kaynağı olarak kullananlar ve online alışverişi bir gereklilik olarak görmeyenler.

6- Sporcular (aktif kullanıcıların %4’ü): Rutinler gibi İnternet’i bilgi amaçlı kullanırlar, fakat arama odaklarında spor ve eğlence siteleri ağırlıktadır.

Çalışmalar göstermektedir ki web sitesi ile olan tatmin, tüketicinin davranışının ve tutumlarının bir sonucudur ve daha çok kişilerin özellikleri ve deneyimlerine bağlı olarak şekillenmektedir. Hatta bu ilişki tüketicilerin birçok özelliğinin bir araya gelmesi ile belirlenir. Mesela İnternet teknolojisine aşinalık, kişisel tüketim güdüsü, demografik özellikler, güven ve risk bunlara örnek olarak verilebilir. Gerçekleşen bir işlem sırasında, tüketici güveninin temel belirleyicisi, web sitesinin tasarım ve içerik kalitesi, müşteri hizmetleri çeşitliliği ile ürün veya servis sağlayıcının sunduğu ilgili olma düzeyine bağlıdır. Yeni İnternet girişimcilerine bu hususlara dikkat etmelerini tavsiye ederim.



Yazarın Tüm Yazıları
Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!
Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu
Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !
1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?
COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri
10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu
Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!
Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri
E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı
Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri
Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği
En iyi 10 Türkçe Podcast
Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi
Okey Google Furyası: Google Asistan
Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri
Yeni ekonominin özellikleri
E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi
E-Ticarette Tüketicilerin Profili
E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri
Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri
E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...
E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor
Dijital bölünme geliyor!
Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
İnternet'ten En Çok Satan Ürünler
10 Adımda E-Ticaret
2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri
Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!
Bu “Twitch” ezberleri bozar!
Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!
Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!
Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!
Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!
TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...
Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...
Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?
Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!
Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”
Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...
WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...
Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!
KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!
Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!
“Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek
2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı
Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!
Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!
Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!
“Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!
Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!
Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı
XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da
TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!
Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!
Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!
Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor
Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor
2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı
FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?
GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!
“DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!
İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU
NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?
FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?