Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA
e- posta : kursatkazankaya@hotmail.com

Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!

3 Ağustos 2018, Cuma

     

Dünyanın en değerli 500 markasını belirleyen uluslararası marka değerlendirme kuruluşu “Brand Finance”ın yaptığı “Global 500 – 2018” çalışmasına göre en değerli markalar sıralamasında bu yıl da ilk üç sırayı dijital dünyanın devleri kaptı. Dünyanın en değerli 500 markası arasında birinci sırada 151 milyar dolarlık marka değeriyle rakiplerini geride bırakan ünlü E-Ticaret sitesi Amazon yer aldı. Marka değerini 2017 yılına göre %42 artıran Amazon’u, 146 milyar dolarlık marka değeri ile Apple ve 121 milyar dolarlık marka değeriyle Gogle takip etti.

Amazon, geçen yıl 106,4 milyar dolarlık bir marka değerine sahip ve bu değerle listenin üçüncü sırasında yer alırken bu yıl değerini 150 milyar 811 milyon dolara yükselterek listenin ilk sırasına yükselmeyi başardı. Yine geçen yılki sıralamada 107 milyar dolarlık marka değeriyle ikinci sırada yer alan Apple, bu yıl marka değerini %36,6 oranında artırarak 146,3 milyar dolar seviyesine çıkarmasına rağmen listenin ilk sırasına ulaşamayarak ikincilikteki yerini korudu ve 2017’nin şampiyonu Google ise bu yıl iki basamak gerileyerek üçüncü sırada yer aldı. Google iki sıra gerilemesine karşın bu yıl marka değerini 12 milyar dolar artırarak yaklaşık 121 milyar dolara yükseltmeyi başardı.

Global-500 listesinde bu yıl değerini en yüksek oranda artıran marka %161 oran ile Çinli içecek firması Wuliangye oldu. En yüksek oranda değer kaybına uğrayan marka ise %43 kayıpla Japon teknoloji devi Toshiba firması oldu.

Araştırma çarpıcı istatistikleri de göz önüne serdi. En değerli markalara sahip ülkeler sıralamasında ABD yine açık ara önde çıktı. Listede yer alan ABD’li şirketlerin toplam değeri hali hazırda 2,5 trilyon doları geçmiş durumda. Listenin toplam marka değerlerinin %44’ünü (190 şirket ile) ABD’li şirketler oluştururken, Çinli şirketler %15 (57 şirket ile), Japon şirketler ise %7’lik (35 şirket ile) bir orana sahip. Bu üç ülkenin listedeki toplam payı yaklaşık %66. En değerli markalar listesinde en yüksek paya sahip olan sektör %20 ile teknoloji sektörü, bankacılık %14, telekominikasyon %10, perakende ve otomobil sektörleri de %6 paya sahip. Öyle ki sıralamanın en altında yer alan markanın değeri 3,7 milyar doları bulurken, bu değere erişen hiçbir Türk markası olmadığı için Türk markaları sıralamada yer alamadı.

Araştırmanın sonuçlarına göre, ülkelerin refah düzeyleriyle yarattıkları marka değerlerinin doğru orantılı olduğunu söyleyebiliriz. Türk markalarının küresel rekabette bir adım öne geçebilmesi için artık sadece kaliteli ve ucuz ürün üretmenin yeterli olmadığı bilincine varması gerektiğini düşünüyorum. Algı yönetimi diye boğaz patlatan binlerce insana kulak verilmeli ve kaliteli üretim ile birlikte artık pazarlamanın hiç olmadığı kadar önemli olduğu gerçeğini anlamalıyız. Pazarlama artık sadece ürün dağtımının ve satışının ön planda olduğu bir bilim dalı olmaktan çıkmıştır. Bir fark yaratmak, katma değer elde etmek için yeni ürün çalışmaları ve inovasyona hız verilmeli, marka yaratmak ve marka değerini arttırmak içinse gerekli reklam, halkla ilişkiler ve toplumsal sorumluluk projelerinin ön plana alınması gerekiyor. Aynı kalitedeki bir pantolonu Amerikalı 50 dolara satarken Türk üreticisi 30 dolara satıyorsa, aradaki farkı kapatmanın tek yolu marka olmaktan geçiyor. Tüketici 20 dolar farkı kendisine sunulan ürün veya hizmetin artı kalitesine değil, kendisine yaşattığı güven ve itibar duygusuna ödemeye her zaman hazır. Bunun örneklerini çevremizde görebiliyoruz. Dolayısıyla ülkece refaha ulaşmak ve rekabet gücümüzü artırmak için markalaşmaya gereken önemi vermemiz gerekiyor. 



Yazarın Tüm Yazıları
Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!
Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu
Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !
1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?
COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri
10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu
Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!
Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri
E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı
Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri
Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği
En iyi 10 Türkçe Podcast
Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi
Okey Google Furyası: Google Asistan
Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri
Yeni ekonominin özellikleri
E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi
E-Ticarette Tüketicilerin Profili
E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri
Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri
E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...
E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor
Dijital bölünme geliyor!
Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
İnternet'ten En Çok Satan Ürünler
10 Adımda E-Ticaret
2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri
Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!
Bu “Twitch” ezberleri bozar!
Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!
Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!
Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!
Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!
TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...
Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...
Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?
Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!
Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”
Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...
WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...
Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!
KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!
Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!
“Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek
2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı
Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!
Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!
Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!
“Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!
Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!
Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı
XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da
TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!
Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!
Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!
Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor
Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor
2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı
FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?
GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!
“DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!
İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU
NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?
FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?