Takip Et

Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA
e- posta : [email protected]

Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?

24 Mart 2018, Cumartesi

     

İnternet'in ilk dönemlerinde kullanıcılar sadece kendilerine sunulanı alabiliyorken, günümüzde isteyen her bir kullanıcı, İnternet ortamında kendisi de paylaşımda bulunabilir veya içerik üretimine katkı yapabilir hale geldi. İnternet’in gelişimiyle birlikte artık kullanıcıların ilgi alanları, çerez vb. dosyalar ile tespit edilebiliyor ve dolayısıyla kişiye özel İnternet deneyiminin kullanıcıya sunulduğu daha üst bir boyuta geçildi diyebiliriz. Sırasıyla Web 1.0, Web 2.0 ve Web 3.0 olarak ilerleyen bu teknolojik gelişmeler pek tabi beraberinde birçok değişimi de birlikte getirdi. Artık hayatımızın her anında yer alan bir “sosyal medya” kavramından ve pazarlamacılar için emsalsiz bir mecradan sıkça bahsediliyor. Daha Web 3.0 ı yeni yeni konuşurken baş döndürücü bir hızla gelişen web teknolojileri son zamanlarda web 4.0 ı gündeme taşıdı.

Bilindiği gibi İnternet ilk oluşturulduğunda bilginin yayılması ve iletişim esas alınmıştı. Web 1.0 olarak bilinen bu dönemde kullanıcılar bilgi kaynağına ulaşıyor ve içerikleri görebiliyordu. Örneğin bir haber sitesine ulaşıp sitede yer alan haberleri okuyabiliyor ancak bu habere yorum yapma, fikir beyan etme gibi geri bildirimlerde bulunmaya yönelik bir imkana sahip değildiler.

İnternetin küresel anlamda hızla gelişmesi zamanla farklı beklenti, istek ve ihtiyaçları doğurduğundan, web programcıları Web 1.0 ı daha da geliştirmiş ve 2004 yılı itibariyle Web 2.0 ı hayata geçirmişti. Bu isim ilk defa O’Reilly Media tarafından ortaya atıldı. Web 2.0 teknolojisi, kullanıcılara İnternet ortamında paylaşım ve daha fazla bir araya gelebilme olanağı sağladı. İnternet etkinliğini en üst seviyeye çıkaran bu web teknolojisi artık kullanıcıları kendi içeriğini oluşturup yaymalarına fırsat verdi ve bu konseptle birlikte sosyal medya kavramı da hayatımıza girmiş oldu.

Günümüzde kullanılan Web 3.0 teknolojisi ise içerdiği özellikler bakımından semantik ya da anlamsal olarak da adlandırılmakta ve kişilerin ilgi alanlarına yönelik olarak özel bir İnternet deneyimi sunmaktadır. Bu teknoloji ile birlite kullanıcıların İnternet’te aradıklarını kolaylıkla bulabilmeleri için, daha önce ziyaret edilen sitelerin sıklığına bakılarak süzülen sonuçlar doğrultusunda arama motorunda sayfaların dökümünün gerçekleştirildiği bir sistem oluşmuştur. Web 3.0 ün en önemliği özelliğini, webin bir veri tabanına dönüşmesi olarak da tanımlayabiliriz. Bu veri tabanı yapay zeka teknolijisinin gelişimi için bulunmaz bir nimettir. Örneğin Facebook’un yüz tanıma sistemi bir Web 3.0 teknolojisidir. Veriyi analiz etme, bütünleştirme ve ilgi kurma bu gelişimin temelidir denilebilir. Web 3.0 ile birlikte arama motorları sayfa içerisindeki cümlelerin nelerden bahsettiğini ve hatta cümlenin özne, yüklem veya sıfatını tespit edebilmektedir. Web 3.0 teknolojisi ile dijital pazarlamada da daha iyi reklam hedeflemeleri yapmak mümkün olmuştur.

İsmini yeni yeni duymakta olduğumuz Web 4.0 ise altyapı çalışmaları hala devam etmekte olan bir teknoloji. Web 4.0 teknolojisi ayrıca simbiyotik web olarak da adlandırılmakta. Bilim kurgu filimlerinden fırlamış gibi duruyor ama Web 4.0 teknolojisinin ardındaki düşünce, insanlar ve makineler arasındaki karşılıklı etkileşimin hakim olduğu bir sistem. Web 4.0 teknolojisi sayesinde çok daha güçlü arayüzler oluşturulabilecek. Yani makineler web içeriğini okuyup zekice yorumlama kabiliyetine sahip olacak. Web 4.0 teknolojisi insan beynine paralel olacak şekilde son derece akıllı etkileşimlerden oluşan geniş bir ağ ortaya koymakta. Web 4.0 eğitimde ve teknolojide yeni bir devrim niteliğinde. Bir saniyede 100 gigabit bağlantı ve bant aralığı olan her şeyin artık yerel disklerden uzaklaştığı ve online networklar üzerinden kurulduğu ve yapay zekaya sahip işletim sistemi ve web teknolojisi. Web 4.0 uygulamalarında yapay zeka teknolojisinin yanı sıra zenginleştirilmiş gerçeklik (Augmented Reality) teknolojisinden de faydalanılacak. Şimdilerde powerpoint ile hazırlanan sunular Web 4.0 sayesinde 3D (üç boyutlu) olarak hazırlanabilecek. Ayrıca öğretmenler de akıllı yapay zeka robotlarını kullanarak ders anlatımında kullanabilecekler. Bunlardan başka daha birçok yeniliğin hayatımıza girmesi yakındır değerli okuyucular. 



Yazarın Tüm Yazıları

WEB 4.0 Geldi, Hoş Geldi… ( E-İhracat Coşacak ! )

1 Şubat 2024, Perşembe

2024 Dijital Pazarlama Trendleri

18 Aralık 2023, Pazartesi

Prof. Dr. Aziz Sancar : “Türkiye'nin 2. Yüzyılı İçin En Çok Bilime İhtiyacımız Var”

30 Ekim 2023, Pazartesi

GPT-4 Çıkalı Bir Ay Oldu, Bakın Neler Yapıyor, Çook Şaşıracaksınız!

18 Nisan 2023, Salı

Değişim Değil, Dönüşüm Yaşanıyor: METAVERSE ve METAMORFOZ!

19 Eylül 2022, Pazartesi

Siber Güvenlik ve Hacker Dünyası

18 Mayıs 2022, Çarşamba

E-Ticarette Neden Başarısızlık Yaşanıyor?

5 Nisan 2022, Salı

"We Are Social 2022" Bize Çok Şey Anlatıyor!

2 Mart 2022, Çarşamba

Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!

28 Mayıs 2021, Cuma

Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu

31 Mart 2021, Çarşamba

Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !

11 Aralık 2020, Cuma

1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?

5 Mayıs 2020, Salı

COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri

1 Nisan 2020, Çarşamba

10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu

25 Şubat 2020, Salı

Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!

10 Şubat 2020, Pazartesi

Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri

29 Ocak 2020, Çarşamba

E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri

24 Aralık 2019, Salı

Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı

9 Aralık 2019, Pazartesi

Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?

30 Kasım 2019, Cumartesi

E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri

12 Ekim 2019, Cumartesi

Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği

27 Eylül 2019, Cuma

En iyi 10 Türkçe Podcast

3 Eylül 2019, Salı

Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi

16 Ağustos 2019, Cuma

Okey Google Furyası: Google Asistan

12 Haziran 2019, Çarşamba

Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri

11 Mayıs 2019, Cumartesi

Yeni ekonominin özellikleri

19 Ocak 2019, Cumartesi

E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi

5 Ocak 2019, Cumartesi

E-Ticarette Tüketicilerin Profili

22 Aralık 2018, Cumartesi

E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri

15 Aralık 2018, Cumartesi

Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri

8 Aralık 2018, Cumartesi

E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler

1 Aralık 2018, Cumartesi

İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...

17 Kasım 2018, Cumartesi

E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor

10 Kasım 2018, Cumartesi

Dijital bölünme geliyor!

3 Kasım 2018, Cumartesi

Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?

27 Ekim 2018, Cumartesi

İnternet'ten En Çok Satan Ürünler

20 Ekim 2018, Cumartesi

10 Adımda E-Ticaret

13 Ekim 2018, Cumartesi

2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri

9 Ekim 2018, Salı

Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!

3 Ağustos 2018, Cuma

Bu “Twitch” ezberleri bozar!

27 Temmuz 2018, Cuma

Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!

16 Temmuz 2018, Pazartesi

Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları

23 Haziran 2018, Cumartesi

Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!

12 Mayıs 2018, Cumartesi

Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!

5 Mayıs 2018, Cumartesi

Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!

28 Nisan 2018, Cumartesi

Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!

21 Nisan 2018, Cumartesi

TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...

14 Nisan 2018, Cumartesi

Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...

7 Nisan 2018, Cumartesi

Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ

31 Mart 2018, Cumartesi

Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?

24 Mart 2018, Cumartesi

Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!

16 Mart 2018, Cuma

Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”

10 Mart 2018, Cumartesi

Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...

5 Mart 2018, Pazartesi

WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...

24 Şubat 2018, Cumartesi

Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!

17 Şubat 2018, Cumartesi

KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!

10 Şubat 2018, Cumartesi

Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!

3 Şubat 2018, Cumartesi

“Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek

27 Ocak 2018, Cumartesi

2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı

20 Ocak 2018, Cumartesi

Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!

13 Ocak 2018, Cumartesi

Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!

6 Ocak 2018, Cumartesi

Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!

31 Aralık 2017, Pazar

“Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!

24 Aralık 2017, Pazar

Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!

17 Aralık 2017, Pazar

Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı

10 Aralık 2017, Pazar

XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da

3 Aralık 2017, Pazar

TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!

26 Kasım 2017, Pazar

Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!

19 Kasım 2017, Pazar

Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!

12 Kasım 2017, Pazar

Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor

5 Kasım 2017, Pazar

Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor

29 Ekim 2017, Pazar

2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı

22 Ekim 2017, Pazar

FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?

15 Ekim 2017, Pazar

GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!

8 Ekim 2017, Pazar

“DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!

1 Ekim 2017, Pazar

İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU

24 Eylül 2017, Pazar

NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?

14 Eylül 2017, Perşembe

FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?

8 Eylül 2017, Cuma