
e- posta : kursatkazankaya@hotmail.com
E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
24 Aralık 2019, SalıTweet |
Son dönemlerde adından sıkça bahsettiren e-ticaret konusu, ister yeni olsun ister eski tüm girişimcilerin dikkatini çekmeyi başardı. Herkes bir şekilde online kanallardan ürün veya hizmetlerini satmak istiyor, kimisi buna cesaret edip başlıyor kimisi ise beklemede kalıyor. İnternet’ten satışa başlamak elbette önemli bir adım ancak sadece bir web sitesi açıp ürün fotoğraflarını yerleştirmek yeterli olmuyor, rakiplerin bu denli arttığı çağımızda, çok yoğun ve etkili pazarlama çalışmalarının da yapılması gerekiyor. Peki e-ticaret sitenizden başarılı sonuçlar almak için ne tip pazarlama çalışmaları yapmanız, hangi kanalları ne sıklıkla kullanmanız ve bunun için ne kadar bir bütçe ayırmanız lazım bunları biliyor musunuz?
Yeni bir girişimde bulunacakların ya da mevcut işini İnternet’e de taşıyacakların ilk yapması gereken pek tabi sanal mağazalarını açmak olmalı. Bunun için bir yazılım satın alabilir veya yazdırabilir ya da hepsiburada, gittigidiyor, trenyol gibi pazar yerlerinde mağaza kiralayabilirsiniz. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, sanal mağazanızın rahat gezilebilir ve kullanıcı dostu olması, sade ve güven veren bir tasarıma sahip olması, ziyaretçilerinin kafasında soru işareti bırakmayacak derecede ürün ve satınalma süreçleri hakkında doyurucu içeriğe sahip olmasıdır. Mağazanızda garanti ve iade, kargo ve taşıma, gizilik ve üyelik, ödeme ve teslimat konuları net bir şekilde belirtilmeli ayrıca mesafeli satış sözleşmelerine de yer verilmelidir. Bundan sonrası ise biraz yaratıcılık ve tecrübe gerektiren pazarlama faaliyetlerinden ibarettir.
Mağazanızı açtıktan sonra istediğiniz şey müşterilerin mağazanızı ziyaret etmesi ve ziyaretçilerin satınalma işlemini gerçekleştirmesidir. Bunun için itme ve/veya çekme stratejileri ile reklam ve pazarlama kampanyaları kullanılır. İnternet ortamında uygulayabileceğiniz en etkili pazarlama aktivitelerini sizler için 5 başlıkta topladım:
1- Arama Motoru Pazarlamacılığı (SEM): Bu yöntem ile, ürün veya hizmetlerinizle ilgilenen hedef kitlenizin, Google gibi arama motorlarında ,belirlediğiniz anahtar kelimelerde yapılan aramalarda web sitenizin üst sıralarda listelenmesini ve bu potansiyel müşterilerin reklamınıza tıklayarak web sitenize girmesini sağlarsınız. Doğru bir hedefleme ve doğru anahtar kelimeleri seçmek çok önemlidir. En büyük avantajı; reklamınızın gösterimine değil sadece tıklandığında arama motoruna para ödersiniz. Tıklama başı maliyetler sektöre, ürüne, rekabet durumuna ve kalite puanına bağlı olarak değişiklik gösterir.
2-Arama Motoru Optimizasyonu (SEO): En basit tanımıyla web sitenizin arama motorlarında üst sıralarda listelenmesi için yapılan çalışmaların tümüdür. Bu yöntem ile organik trafik sağlarsınız ve tıklama almak için arama motoruna para ödemek zorunda kalmazsınız.
3-E-Posta ile pazarlama (EMM): Dikkat edilmesi gereken e-postalarınızı doğru zamanlarda, doğru bir tasarımla, doğru bir konu başlığla ve ölçümleyerek mesajınızı açık ve net bir şekilde iletmektir. Eposta adresleri mutlaka opt-in yani kullanıcının rızasıyla alınmış olması elzem değerdedir. Opt-in olmayan e-posta adreslerine milyonlarca toplu e-posta yollamak e-posta pazarlamacılığı değildir.
4- Sosyal Medya Pazarlama (SMM): Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Linkedin, Youtube, Bloglar, Forumlar ve çok daha fazlası sanal mağazanızı tanıtmak ve size hedef kitlenizin ulaşmasını sağlamak için orada bekliyorlar. Doğru kurgulanmış sponsorlu gönderimler ile tahmin edemeyeceğiniz kadar çok müşteriye erişmeniz sosyal medyada oldukça münkün.
5- Display Reklamlar ve Remarketing: Mağazanıza girmiş ve örneğin sepete bir şeyler eklemiş ancak satın almakdan vazgeçmiş bir müşteri adayını tekrar siteye girmesini sağladığınızda, siteye ilk giren kişilere nazaran satın alma işlemi bu kişilerde% 30 daha fazladır. İşte bunu remarketing reklamları ile sağlayabilirsiniz. Google veya Facebook ile bu reklamları kurup, çerez dosyaları vasıtasıyla sepeti terk etmiş adayı başka sitelerde dolaşırken görüntülü rekklamlarınızı gösterip tıklatarak tekrar sitenize çekebilirsiniz.
• E-Ticarette Neden Başarısızlık Yaşanıyor?
• "We Are Social 2022" Bize Çok Şey Anlatıyor!
• Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!
• Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu
• Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !
• 1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?
• COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri
• 10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu
• Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!
• Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri
• E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
• Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı
• Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
• E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri
• Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği
• En iyi 10 Türkçe Podcast
• Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi
• Okey Google Furyası: Google Asistan
• Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri
• Yeni ekonominin özellikleri
• E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi
• E-Ticarette Tüketicilerin Profili
• E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri
• Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri
• E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
• İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...
• E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor
• Dijital bölünme geliyor!
• Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
• İnternet'ten En Çok Satan Ürünler
• 10 Adımda E-Ticaret
• 2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri
• Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!
• Bu “Twitch” ezberleri bozar!
• Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!
• Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
• Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
• Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!
• Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!
• Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!
• TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...
• Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...
• Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
• Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?
• Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!
• Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”
• Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...
• WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...
• Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!
• KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!
• Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!
• “Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek
• 2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı
• Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!
• Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!
• Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!
• “Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!
• Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!
• Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı
• XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da
• TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!
• Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!
• Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!
• Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor
• Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor
• 2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı
• FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?
• GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!
• “DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!
• İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU
• NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?
• FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?