Takip Et

SON DAKİKA

Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA
e- posta : [email protected]

Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği

27 Eylül 2019, Cuma

     

Değerli okurlar, bildiğiniz üzere dünyanın tek bir pazar haline gelmesini sağlayan küreselleşmenin nedenlerinden birisi de yaşanan teknolojik gelişmelerin (özellikle İnternet ve cep telefonlarının) doğurduğu bir sonuçtur. İşletmeler yoğun rekabet ortamında üstünlük elde etmek için yoğun çaba sarf ederek, yeni teknolojiyi kendi bünyelerine entegre etmeye çalışmaktadır. Bu bağlamda dijtal reklamlar firmalar ve markalar için vazgeçilmez bir mecra olmayı başarmıştır. Peki ya neden? İşte bu yazımda dijital reklamların 5 eşsiz özelliğinden bahsedeceğim. İşte bunlar:

1- Küresel Olması: İnternet’in ticari işlemler için kullanılmaya başlamasıyla, pazarlama biliminin pazara bakışında çeşitli farklar ortaya çıkmıştır. İnternet söz konusu olduğunda, pazar artık eski pazar değildir. İşletmeler artık ürün/hizmet satmak için her şehire, mahalleye bir mağaza açmak zorunda değildir. İnternet ortamında bir sanal mağaza açtığınızda sanal mağaza hiçbir yerde, öte yandan her yerdedir. Yani fiziksel olarak hiç bir ürünün olmamasına karşın sanal mağazanız dünyanın her yerinden 7 gün 24 saat ulaşılabilir konumdadır. Dijital reklamlar ile tüm dünyaya erişebilir, söz gelimi Aydın lokasyonlu sanal mağazanızdan Honkong’daki bir müşteriye dahi satış yapabilirsiniz. İnternet kullanımının 4 milyarı aştığı bu günümüzde potansiyel müşterilerin cebine kadar ulaşılabilmesi pazarlamacıları epey heyecanlandırmıştır. Artık cep telefonları dijital bir billboarda dönüşmüştür.

2-3- Etkili Hedefleme ve Ölçümleme Yapılabilir Olması: Dijital pazarlama ile tüm dünyaya açılabilmenin yanı sıra çok etkili hedefleme yapılabilmesi ve pazarlama faaliyeti sonuçlarının ölçümlenebilmesi dijital pazarlamanın diğer iki güçlü özelliğidir. Pazarlama bütçesinin etkin kullanılmasında faydalı olan bu iki özellik ile klasik pazarlamaya nazaran düşük maliyetlerle iyi sonuçlar alınabilmektedir. Söz gelimi yapacağınız reklamı, sadece 30- 35 yaş arası olan, sadece İzmir’de yaşayan, bekar ve aynı zamanda erkek olan profiller diye filitreleyip, reklamın sadece bu kitleye gösterilmesini dijital pazarlama yöntemleri ile sağlayabilmektesiniz. Reklamın tıklanma sayısı, gösterim sayısı, erişim sayısı ya da tıklanma oranı gibi tüm istatistiksel metriklere sahip olduğumuz için de yeniden düzenlemeler ile optimizasyon yapılabiliyor, böylelikle dijital reklamlar size bütçenizi en verimli şekilde kullanabilme olanağı sağlayabiliyorlar. Ölçümleme sayesinde sonraki kampanyalarınızın yeni stratejiler ile oluşturulması da mümkün kılınabiliyor. Geleneksel pazarlamada örneğin bir tv reklamının bu denli detaylı ölçümlenmesi mümkün değildir. Bu özellikler dijital reklamları kısa sürede yıldızlaştırmıştır.

4- Çok Ucuz Olması: İnternet’in normal iletişim kanallarına göre en büyük avantajı çok ucuz olmasıdır. Yüksek kiralar ödemeden ve harcamalar yapmadan tüm dünyaya erişebilinir. Söz gelimi hazırladığınız bir Google reklamını ya da Facebook reklamını yine söz gelimi Londra’daki hedef kitlenize 100 tl. bir bütçeyle bile gösterebilirsiniz. Geleneksel yöntemler ile bunu yapmak imkansızdır. İşte dijital reklamların gücü de burada saklıdır zaten. Üstelik ödemeyi reklamınız gösterildiğinde yapmazsınız. Sadece reklamınıza tıklandığında bir ödeme yaparsınız ki bu ödediğiniz her kuruşun nereye gittiğini bilmek ve hakkını almak anlamına gelir.

5-Esnek Olması: Sıkı durun bu özellik çok çarpıcı! Diyelim ki bir ulusal tv reklam kampanyası başlattınız. Reklam yayındayken ve hatta sonrasında reklamın etkileri hakkında çok bir bilgi edinemezsiniz. Reklam planlandığı gibi başlar, devam eder ve biter. Ancak dijital reklamlar söz konusu ise durum tamamen farklıdır. Reklamınız yayınlanmaya başladığı andan itibaren tüm istatistiki bilgilere sahip olursunuz. Örneğin kaç tıklama aldı, yorumlar nelerdir, ne kadar para harcıyorsunuz, dönüşüm oranı nedir, kaç müşteri kazandınız vs. bu liste uzar gider. Peki bu istatistikler neye yarar? Reklamınızın yaynlama döneminde her bir hedefinize ulaşma derecesine göre reklamınızı istediğiniz gibi yeniden düzenleyebilirsiniz. Dijital reklamlar esnektir. Yani reklamınız devam ederken bile dilediğiniz kısmını dilediğiniz zaman değiştirebilir, dilerseniz bütçenizle oynayabilir ya da dilerseniz yayını kesebilirsiniz. Kontrol hep sizdedir.

Bir sonraki yazımda buluşmak dileğiyle, esen kalın...



Yazarın Tüm Yazıları

WEB 4.0 Geldi, Hoş Geldi… ( E-İhracat Coşacak ! )

1 Şubat 2024, Perşembe

2024 Dijital Pazarlama Trendleri

18 Aralık 2023, Pazartesi

Prof. Dr. Aziz Sancar : “Türkiye'nin 2. Yüzyılı İçin En Çok Bilime İhtiyacımız Var”

30 Ekim 2023, Pazartesi

GPT-4 Çıkalı Bir Ay Oldu, Bakın Neler Yapıyor, Çook Şaşıracaksınız!

18 Nisan 2023, Salı

Değişim Değil, Dönüşüm Yaşanıyor: METAVERSE ve METAMORFOZ!

19 Eylül 2022, Pazartesi

Siber Güvenlik ve Hacker Dünyası

18 Mayıs 2022, Çarşamba

E-Ticarette Neden Başarısızlık Yaşanıyor?

5 Nisan 2022, Salı

"We Are Social 2022" Bize Çok Şey Anlatıyor!

2 Mart 2022, Çarşamba

Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!

28 Mayıs 2021, Cuma

Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu

31 Mart 2021, Çarşamba

Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !

11 Aralık 2020, Cuma

1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?

5 Mayıs 2020, Salı

COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri

1 Nisan 2020, Çarşamba

10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu

25 Şubat 2020, Salı

Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!

10 Şubat 2020, Pazartesi

Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri

29 Ocak 2020, Çarşamba

E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri

24 Aralık 2019, Salı

Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı

9 Aralık 2019, Pazartesi

Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?

30 Kasım 2019, Cumartesi

E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri

12 Ekim 2019, Cumartesi

Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği

27 Eylül 2019, Cuma

En iyi 10 Türkçe Podcast

3 Eylül 2019, Salı

Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi

16 Ağustos 2019, Cuma

Okey Google Furyası: Google Asistan

12 Haziran 2019, Çarşamba

Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri

11 Mayıs 2019, Cumartesi

Yeni ekonominin özellikleri

19 Ocak 2019, Cumartesi

E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi

5 Ocak 2019, Cumartesi

E-Ticarette Tüketicilerin Profili

22 Aralık 2018, Cumartesi

E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri

15 Aralık 2018, Cumartesi

Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri

8 Aralık 2018, Cumartesi

E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler

1 Aralık 2018, Cumartesi

İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...

17 Kasım 2018, Cumartesi

E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor

10 Kasım 2018, Cumartesi

Dijital bölünme geliyor!

3 Kasım 2018, Cumartesi

Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?

27 Ekim 2018, Cumartesi

İnternet'ten En Çok Satan Ürünler

20 Ekim 2018, Cumartesi

10 Adımda E-Ticaret

13 Ekim 2018, Cumartesi

2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri

9 Ekim 2018, Salı

Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!

3 Ağustos 2018, Cuma

Bu “Twitch” ezberleri bozar!

27 Temmuz 2018, Cuma

Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!

16 Temmuz 2018, Pazartesi

Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları

23 Haziran 2018, Cumartesi

Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!

12 Mayıs 2018, Cumartesi

Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!

5 Mayıs 2018, Cumartesi

Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!

28 Nisan 2018, Cumartesi

Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!

21 Nisan 2018, Cumartesi

TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...

14 Nisan 2018, Cumartesi

Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...

7 Nisan 2018, Cumartesi

Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ

31 Mart 2018, Cumartesi

Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?

24 Mart 2018, Cumartesi

Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!

16 Mart 2018, Cuma

Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”

10 Mart 2018, Cumartesi

Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...

5 Mart 2018, Pazartesi

WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...

24 Şubat 2018, Cumartesi

Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!

17 Şubat 2018, Cumartesi

KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!

10 Şubat 2018, Cumartesi

Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!

3 Şubat 2018, Cumartesi

“Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek

27 Ocak 2018, Cumartesi

2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı

20 Ocak 2018, Cumartesi

Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!

13 Ocak 2018, Cumartesi

Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!

6 Ocak 2018, Cumartesi

Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!

31 Aralık 2017, Pazar

“Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!

24 Aralık 2017, Pazar

Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!

17 Aralık 2017, Pazar

Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı

10 Aralık 2017, Pazar

XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da

3 Aralık 2017, Pazar

TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!

26 Kasım 2017, Pazar

Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!

19 Kasım 2017, Pazar

Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!

12 Kasım 2017, Pazar

Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor

5 Kasım 2017, Pazar

Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor

29 Ekim 2017, Pazar

2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı

22 Ekim 2017, Pazar

FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?

15 Ekim 2017, Pazar

GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!

8 Ekim 2017, Pazar

“DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!

1 Ekim 2017, Pazar

İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU

24 Eylül 2017, Pazar

NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?

14 Eylül 2017, Perşembe

FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?

8 Eylül 2017, Cuma