Takip Et

Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA
e- posta : [email protected]

İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...

17 Kasım 2018, Cumartesi

     

Bilindiği gibi ticaret hayatında İnternet, her şeyden önce kullanıcılarına aradıkları ürüne kolay ulaşım, sınırsız bilgi, karşılaştırma imkanı ve fiyat avantajı sağlamasıyla ünlendi. Mesela eskiden belli bir konuda yazılmış kitapları toplamak için kitapçı kitapçı gezmek zorundayken şimdi tek bir tıkla o konuda yazılmış tüm kitapları anında listeleyebiliyoruz. Bu örnekten yola çıkarak İnternet sayesinde artık fiziksel mekan kısıtlamasının önüne geçilmiştir dahi diyebiliriz. Başka bir örnekle, www.amazon.com web sitesinde 3 milyondan fazla kitap satışa sunulmaktadır. Peki tüm bu kitaplar hali hazırda tek bir depoda mı stoklanır? Tabi ki hayır. Amazon.com gelen siparişlerin tedariği için ilgili yayın evi ile irtibata geçip kargolama sürecini yayın evi ile birlikte gerçekleştirmektedir.

Aslında şunu söyleyebiliriz ki geleneksel satış zincirinde yer alan toptancılar ve perakendecilerin rolü, İnternet ekonomisi ile birlikte azalmış ve üretici direkt olarak tüketiciye ulaşabilme imkanına kavuşmuştur. Aracıların azalması ürün fiyatını da aşağıya çekmektedir. Tüketicinin oldukça karlı olduğu düşünülen bu yeni sistemden aslında üreticiler ve kargo/lojistik firmaları da oldukça olumlu etkilenmektedir. Üreticiler, aracıların ve diğer maliyetlerin azalması ile birlikte hem satış fiyatlarını düşürebilmiş hem de kar marjlarını arttırabilmişlerdir. Fakat bu değişen yapı içerisinde geleneksel aracıların yerini artık yeni nesil online aracılar almaktadır. Yeni nesil online aracılar, şirketten şirkete (b2b) web siteleri, şirketten bireye (b2c) web siteleri olabileceği gibi dropship (stoksuz ticaret) yöntemiyle çalışan e-ticaret siteleri ya da affilate marketing (satış ortaklığı) yapan sitelerdir. İnternet ekonomisi ile birlikte yeni bir iş kolu olarak çalışan bu online aracılar artık hayatımıza resmen girmiş durumdadır.

İnternet ortamında, geleneksel aracılardan farklı olarak, online aracıların sanal alışveriş mağazalarında 7/24 satın alma yapabiliyoruz. Hatta İnternet ortamında ürünlerin fiyat ve özelliklerini listeleyip karşılaştırmalı olarak bize sunan inceleme siteleri dahi bulunmakta. Sadece bu sitelere girerek aynı ürünün farklı sitelerdeki satış ve fiyat koşullarını toplu halde görebiliyoruz. www.cimri.com , www.akakce.com www.ucuzu.com gibi siteler Türkiye’de faaliyet gösteren inceleme sitelerine örnek teşkil ediyor. Bu tarz inceleme siteleri de bir bakıma online aracılık yapıyorlar aslında.

İnternet’in getirdiği avantajları değerlendiren birçok marka artık gözde semtlerde yüksek kira bedelleri ile mağaza açmak yerine, e-ticaret sitelerine gelen ziyaretçilerine teşvik edici indirim ve fırsatlar sunmayı yeğliyor. Böylelikle hem kar marjlarını arttırabilmekte hem de müşterilerine daha uygun fiyatlar sunabilmekteler. Bununla birlikte hayatımızın merkezinde yer etmiş e-ticaret girişimleri, ürün ve hizmetlerini satacak binlerce online aracı ile çalışıyor. Bu model ile yeni nesil aracıların sayısı her geçen gün artış gösteriyor ve hangi web sitesinin üretici hangisinin online aracı olduğunu anlamak ise neredeyse imkansızlaşıyor. Hatta bazı aracılar ürünün gerçek sahibinin satış fiyatının altında fiyatlar ile bile faaliyet gösterebiliyorlar. Bu durum tüketiciler için bir avantaj oluşturduğu gibi İnternet’ten para kazanmak isteyen girişimciler için de düşük sermaye ile kendi işini kurma fırsatları sunuyor.

Gün geçmeden hayatımıza eklenen bir yeniliğin yaşandığı bilgi çağında, online aracılık kavramı da artık hayatımızın bir parçası olmayı başardı diyebiliriz. Bitirmeden şunu eklemeliyim ki gelecekte klasik aracıların yerini tamamen online aracıların alacağını savunan görüşler bulunmakta. Hatta bir adım ilerisinde online aracıların da ortadan kalkacağı ve tüketicinin satın almak istediği ürün ile ilgili tüm özellikleri ( renk, boyut, malzeme vb.) bilgisayardan kendisinin belirleyip direkt üreticiden özel sipariş vereceği dönemlere yaklaştığımızı dillendirenlerin sayısı da yadsınamaz. Ömrümüz yettikçe, her yeni günün bize ne gibi kolaylıklar getireceğini ve dünyamızın cezbeden değişimini birlikte tecrübe edeceğiz. 



Yazarın Tüm Yazıları

WEB 4.0 Geldi, Hoş Geldi… ( E-İhracat Coşacak ! )

1 Şubat 2024, Perşembe

2024 Dijital Pazarlama Trendleri

18 Aralık 2023, Pazartesi

Prof. Dr. Aziz Sancar : “Türkiye'nin 2. Yüzyılı İçin En Çok Bilime İhtiyacımız Var”

30 Ekim 2023, Pazartesi

GPT-4 Çıkalı Bir Ay Oldu, Bakın Neler Yapıyor, Çook Şaşıracaksınız!

18 Nisan 2023, Salı

Değişim Değil, Dönüşüm Yaşanıyor: METAVERSE ve METAMORFOZ!

19 Eylül 2022, Pazartesi

Siber Güvenlik ve Hacker Dünyası

18 Mayıs 2022, Çarşamba

E-Ticarette Neden Başarısızlık Yaşanıyor?

5 Nisan 2022, Salı

"We Are Social 2022" Bize Çok Şey Anlatıyor!

2 Mart 2022, Çarşamba

Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!

28 Mayıs 2021, Cuma

Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu

31 Mart 2021, Çarşamba

Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !

11 Aralık 2020, Cuma

1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?

5 Mayıs 2020, Salı

COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri

1 Nisan 2020, Çarşamba

10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu

25 Şubat 2020, Salı

Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!

10 Şubat 2020, Pazartesi

Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri

29 Ocak 2020, Çarşamba

E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri

24 Aralık 2019, Salı

Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı

9 Aralık 2019, Pazartesi

Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?

30 Kasım 2019, Cumartesi

E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri

12 Ekim 2019, Cumartesi

Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği

27 Eylül 2019, Cuma

En iyi 10 Türkçe Podcast

3 Eylül 2019, Salı

Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi

16 Ağustos 2019, Cuma

Okey Google Furyası: Google Asistan

12 Haziran 2019, Çarşamba

Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri

11 Mayıs 2019, Cumartesi

Yeni ekonominin özellikleri

19 Ocak 2019, Cumartesi

E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi

5 Ocak 2019, Cumartesi

E-Ticarette Tüketicilerin Profili

22 Aralık 2018, Cumartesi

E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri

15 Aralık 2018, Cumartesi

Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri

8 Aralık 2018, Cumartesi

E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler

1 Aralık 2018, Cumartesi

İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...

17 Kasım 2018, Cumartesi

E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor

10 Kasım 2018, Cumartesi

Dijital bölünme geliyor!

3 Kasım 2018, Cumartesi

Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?

27 Ekim 2018, Cumartesi

İnternet'ten En Çok Satan Ürünler

20 Ekim 2018, Cumartesi

10 Adımda E-Ticaret

13 Ekim 2018, Cumartesi

2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri

9 Ekim 2018, Salı

Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!

3 Ağustos 2018, Cuma

Bu “Twitch” ezberleri bozar!

27 Temmuz 2018, Cuma

Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!

16 Temmuz 2018, Pazartesi

Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları

23 Haziran 2018, Cumartesi

Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!

12 Mayıs 2018, Cumartesi

Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!

5 Mayıs 2018, Cumartesi

Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!

28 Nisan 2018, Cumartesi

Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!

21 Nisan 2018, Cumartesi

TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...

14 Nisan 2018, Cumartesi

Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...

7 Nisan 2018, Cumartesi

Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ

31 Mart 2018, Cumartesi

Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?

24 Mart 2018, Cumartesi

Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!

16 Mart 2018, Cuma

Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”

10 Mart 2018, Cumartesi

Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...

5 Mart 2018, Pazartesi

WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...

24 Şubat 2018, Cumartesi

Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!

17 Şubat 2018, Cumartesi

KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!

10 Şubat 2018, Cumartesi

Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!

3 Şubat 2018, Cumartesi

“Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek

27 Ocak 2018, Cumartesi

2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı

20 Ocak 2018, Cumartesi

Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!

13 Ocak 2018, Cumartesi

Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!

6 Ocak 2018, Cumartesi

Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!

31 Aralık 2017, Pazar

“Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!

24 Aralık 2017, Pazar

Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!

17 Aralık 2017, Pazar

Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı

10 Aralık 2017, Pazar

XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da

3 Aralık 2017, Pazar

TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!

26 Kasım 2017, Pazar

Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!

19 Kasım 2017, Pazar

Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!

12 Kasım 2017, Pazar

Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor

5 Kasım 2017, Pazar

Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor

29 Ekim 2017, Pazar

2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı

22 Ekim 2017, Pazar

FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?

15 Ekim 2017, Pazar

GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!

8 Ekim 2017, Pazar

“DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!

1 Ekim 2017, Pazar

İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU

24 Eylül 2017, Pazar

NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?

14 Eylül 2017, Perşembe

FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?

8 Eylül 2017, Cuma