Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA
e- posta : kursatkazankaya@hotmail.com

E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler

1 Aralık 2018, Cumartesi

     

Değerli okurlar, aylardır bu köşede sizlere e-ticaret ve getirdiği fırsatlarla ilgili birçok yazı paylaştım. Ancak yakınlarda elime geçen ve Şule Özmen’e ait “Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu: E-Ticaret” isimli eserin bir bölümünde farklı bir bakış açısıyla maddelediği “e-ticarette efsaneler ve gerçekler” konusu oldukça ilgi çekici ve e-ticarete adım atmak isteyenler için gerçekçi bir bakış açısı sunduğundan bu maddeleri sizler için yorumlamak istedim. İşte sekiz maddede e-ticarette efsaneler ve gerçekler:

1- E-Ticaret Kolay Bir İş Değildir:

90’lı yılların sonundan buyana efsaneleşmiş, bir web sitesi yap, ürünleri koy ve oturduğun yerden para kazan düşüncesi tabi ki gerçeği yansıtmıyor. Bir e-ticaret girişimcisi, belki de fiziki bir mağazaya harcayacağı zamandan daha fazlasını sanal mağazasına harcayabileceğini aklında tutmalıdır.

2- E-Ticaret Ucuz Bir İş Değil:

Şunu da akılda tutmak gerekir ki fiziki bir mağaza açmaya nazaran sanal mağaza açmanın daha ucuz olmasına karşın, e-ticaret projenizde belirlenen hedeflere bağlı olarak bazı durumlarda e-ticaret, geleneksel ticaret için gereken maliyet kadar bir bütçe gerektirebilir.

3- E-Ticareti Herkes Yapamaz:

Tüm girişimlerde olduğu gibi e-ticarette de iyi bir ekibe ihtiyaç vardır. Ancak tek başına e-ticaret yapılacaksa yeterli pazarlama bilgisine, analitik düşünce yetisine ve temel bilgisayar bilgisine sahip olmak gerekir.

4- E-Ticaret Her Koşulda Kazançlı Bir İş Değil:

E-Ticarette kazanmak için uygun bir ürün veya uygun bir sektörde yer almak ya da İnternet projesinin on-line pazarlamaya yatkın olması elzemdir. Uygun olmayan bir ürünle e-ticarete başlamak hüsranla sonuçlanabilir.

5- E-Ticaret Rekabette Her Zaman Fırsat Eşitliği Sağlamıyor:

İnternet’in fırsat eşitliği sağladığı temel nokta: Bilgiye erişimdir. Bunun dışında büyük firmalar bir bakıma KOBİ’lerle rekabette bir adım daha öndedir demek yanlış olmaz. Bu durum sahip oldukları imkanların daha fazla olmasıyla ilgilidir.

6- E-Ticaret Aracıları Tamamen Ortadan Kaldırmıyor:

Klasik aracılar birçok e-ticaret projesinde yerini sanal aracılara bırakıyor. Bazı ürün ve hizmetlerde aracılar tamamen ortadan kalkıyor olsa bile, genel anlamda satışta hala aracılar mevcut.

7- E-Ticaret Kitle Pazarlamasının Sonunu Getirmedi:

Bu başlıkta bir efsane olarak karşımıza çıkmakta. İleride neler olur tam bilememekle birlikte bügün kitle pazarlama hala İnternet’ten pazarlama kadar yaygın.

8- E-Ticaret, Ürün ve Hizmetleri Standartlaştırmadı:

Evet e-ticaret ürün ve hizmetleri standartlaştırmadı. Satın alma kararı için fiyat hala tek faktör değil. Kalite ve dağıtım da çok önemli iki faktör olarak karşımıza çıkıyor.



Yazarın Tüm Yazıları
Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!
Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu
Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !
1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?
COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri
10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu
Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!
Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri
E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı
Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri
Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği
En iyi 10 Türkçe Podcast
Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi
Okey Google Furyası: Google Asistan
Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri
Yeni ekonominin özellikleri
E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi
E-Ticarette Tüketicilerin Profili
E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri
Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri
E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...
E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor
Dijital bölünme geliyor!
Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
İnternet'ten En Çok Satan Ürünler
10 Adımda E-Ticaret
2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri
Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!
Bu “Twitch” ezberleri bozar!
Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!
Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!
Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!
Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!
TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...
Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...
Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?
Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!
Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”
Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...
WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...
Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!
KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!
Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!
“Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek
2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı
Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!
Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!
Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!
“Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!
Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!
Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı
XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da
TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!
Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!
Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!
Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor
Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor
2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı
FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?
GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!
“DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!
İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU
NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?
FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?