
e- posta : kursatkazankaya@hotmail.com
E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
1 Aralık 2018, CumartesiTweet |
Değerli okurlar, aylardır bu köşede sizlere e-ticaret ve getirdiği fırsatlarla ilgili birçok yazı paylaştım. Ancak yakınlarda elime geçen ve Şule Özmen’e ait “Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu: E-Ticaret” isimli eserin bir bölümünde farklı bir bakış açısıyla maddelediği “e-ticarette efsaneler ve gerçekler” konusu oldukça ilgi çekici ve e-ticarete adım atmak isteyenler için gerçekçi bir bakış açısı sunduğundan bu maddeleri sizler için yorumlamak istedim. İşte sekiz maddede e-ticarette efsaneler ve gerçekler:
1- E-Ticaret Kolay Bir İş Değildir:
90’lı yılların sonundan buyana efsaneleşmiş, bir web sitesi yap, ürünleri koy ve oturduğun yerden para kazan düşüncesi tabi ki gerçeği yansıtmıyor. Bir e-ticaret girişimcisi, belki de fiziki bir mağazaya harcayacağı zamandan daha fazlasını sanal mağazasına harcayabileceğini aklında tutmalıdır.
2- E-Ticaret Ucuz Bir İş Değil:
Şunu da akılda tutmak gerekir ki fiziki bir mağaza açmaya nazaran sanal mağaza açmanın daha ucuz olmasına karşın, e-ticaret projenizde belirlenen hedeflere bağlı olarak bazı durumlarda e-ticaret, geleneksel ticaret için gereken maliyet kadar bir bütçe gerektirebilir.
3- E-Ticareti Herkes Yapamaz:
Tüm girişimlerde olduğu gibi e-ticarette de iyi bir ekibe ihtiyaç vardır. Ancak tek başına e-ticaret yapılacaksa yeterli pazarlama bilgisine, analitik düşünce yetisine ve temel bilgisayar bilgisine sahip olmak gerekir.
4- E-Ticaret Her Koşulda Kazançlı Bir İş Değil:
E-Ticarette kazanmak için uygun bir ürün veya uygun bir sektörde yer almak ya da İnternet projesinin on-line pazarlamaya yatkın olması elzemdir. Uygun olmayan bir ürünle e-ticarete başlamak hüsranla sonuçlanabilir.
5- E-Ticaret Rekabette Her Zaman Fırsat Eşitliği Sağlamıyor:
İnternet’in fırsat eşitliği sağladığı temel nokta: Bilgiye erişimdir. Bunun dışında büyük firmalar bir bakıma KOBİ’lerle rekabette bir adım daha öndedir demek yanlış olmaz. Bu durum sahip oldukları imkanların daha fazla olmasıyla ilgilidir.
6- E-Ticaret Aracıları Tamamen Ortadan Kaldırmıyor:
Klasik aracılar birçok e-ticaret projesinde yerini sanal aracılara bırakıyor. Bazı ürün ve hizmetlerde aracılar tamamen ortadan kalkıyor olsa bile, genel anlamda satışta hala aracılar mevcut.
7- E-Ticaret Kitle Pazarlamasının Sonunu Getirmedi:
Bu başlıkta bir efsane olarak karşımıza çıkmakta. İleride neler olur tam bilememekle birlikte bügün kitle pazarlama hala İnternet’ten pazarlama kadar yaygın.
8- E-Ticaret, Ürün ve Hizmetleri Standartlaştırmadı:
Evet e-ticaret ürün ve hizmetleri standartlaştırmadı. Satın alma kararı için fiyat hala tek faktör değil. Kalite ve dağıtım da çok önemli iki faktör olarak karşımıza çıkıyor.
• E-Ticarette Neden Başarısızlık Yaşanıyor?
• "We Are Social 2022" Bize Çok Şey Anlatıyor!
• Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!
• Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu
• Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !
• 1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?
• COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri
• 10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu
• Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!
• Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri
• E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
• Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı
• Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
• E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri
• Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği
• En iyi 10 Türkçe Podcast
• Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi
• Okey Google Furyası: Google Asistan
• Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri
• Yeni ekonominin özellikleri
• E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi
• E-Ticarette Tüketicilerin Profili
• E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri
• Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri
• E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
• İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...
• E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor
• Dijital bölünme geliyor!
• Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
• İnternet'ten En Çok Satan Ürünler
• 10 Adımda E-Ticaret
• 2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri
• Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!
• Bu “Twitch” ezberleri bozar!
• Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!
• Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
• Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
• Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!
• Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!
• Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!
• TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...
• Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...
• Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
• Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?
• Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!
• Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”
• Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...
• WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...
• Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!
• KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!
• Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!
• “Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek
• 2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı
• Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!
• Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!
• Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!
• “Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!
• Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!
• Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı
• XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da
• TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!
• Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!
• Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!
• Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor
• Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor
• 2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı
• FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?
• GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!
• “DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!
• İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU
• NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?
• FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?