Rabia BAŞARAN
Diyetisyen

Bahar Yorgunluğundan Korunma Yolları

26 Mayıs 2018, Cumartesi

     

Bahar yorgunluğu, mevsim geçişleri nedeniyle hemen herkesin yaşadığı birtakım ruhsal ve bedensel belirtilerdir. Bu belirtiler genellikle halsizlik, yorgunluk, bitkinlik ve uykusuzluktur. Mevsim geçişi döneminde yorgunluk yaşanmasının sebebi artan hava sıcaklığı ile beraber nem oranının ve havadaki iyonların artmasıdır. İyonların değişimi ile beraber vücudumuz da bir değişime girer.

Bahar yorgunluğundan korunmak için hayatımızda birkaç küçük dokunuş yeterli olacaktır;

1- Günlük içilen su miktarı 3 litre civarında tutulmalıdır. Artan sıcaklık ve nem ile sıvı ihtiyacınız da artacaktır.

2- Lifli besinleri tercih etmelisiniz. ( tam tahıllı gıdalar, kuru baklagiller)

3- Yemeğinizi sofrada yemeye özen gösterin. Sofranızda sizi meşgul edecek televizyon, telefon gibi eşyaları bulundurmayın. Rahat rahat ve küçük lokmalar halinde yemeğinizi yiyin.

4- Organik ve mevsiminde sebze meyve tüketiminizi artırın. Özellikle A, C ve E vitamininden zengin sebze ve meyveleri tercih edebilirsiniz.

5- Sabah kahvaltısını ihmal etmemelisiniz. Sabahtan gününüzün daha enerjik başlaması için güzel ve hafif bir kahvaltıya ihtiyacınız vardır.

6- Uyku düzeninizi korumalısınız. Rahat ve düzenli bir uyku için de stresten uzak durunuz.

7- Düzenli egzersiz sizi yormaz tam tersine daha enerjik olmanıza yardımcı olur. Özellikle bahar aylarında yapacağınız egzersizin açık havada olmasına dikkat ediniz. Oksijen bedeninize ve ruhunuza iyi gelecektir.