Rabia BAŞARAN
Diyetisyen

Yeşil Çay Zayıflatır mı?

17 Mart 2018, Cumartesi

     

Yeşil çay, zayıflama denilince akla ilk gelen bitki çaylarından bir tanesidir. Peki gerçekten zayıflamaya bu kadar etkisi var mıdır? Ne gibi faydaları vardır? gelin hep beraber inceleyelim.

Yeşil çay, siyah çay ve beyaz çay hepsi de aynı bitkinin yapraklarından elde edilmektedir. Bu bitkinin adı da ‘camellia sinensis’ dir. Aralarındaki fark ise yaprakların bize ulaşma aşamasıdır. Bitkinin yaprakları koparıldığı anda oksitlenme işlemi başlar. Siyah çayda yapraklar tamamen oksitlenir, yeşil çayda ise yüksek sıcaklıkta oksitlenme enzimleri durdurulur ve bu yüzden yaprakları yeşil kalır. Camellia sinensis bitkisi, yüksek antioksidan kapasitesine sahiptir. Çayları ise işlemler sırasında antioksidan kaybına uğramaktadırlar ve aralarında en yüksek antioksidan seviyesi yeşil çaydadır.

Yeşil çayın içerisindeki antioksidan türleri flavonol ve kateşinlerdir. Kateşinlerin en büyük faydalarından birisi tümör hücrelerini küçültme etkisiyle kansere karşı koruyucu olmasıdır. Ayrıca kan şekerini ve tansiyonu dengeler, kolesterolü düşürür. Kan şekerindeki denge iştah mekanizmasını da olumlu yönde etkiler ve kolay acıkmanızı engeller. Vücutta iştahtan sorumlu bir hormon olan ve tokluk hormonu olarak bilinen “leptin” in artmasını da sağlar. Vücutta leptin hormonunun artması ile de iştah baskılanmış olur. Kateşinler, yağ yakımını da artırmaktadır. Yağ yakımının artmasıyla beraber obezite, diyabet, kalp-damar hastalıkları ve daha bir sürü hastalığın önlenmesinde etkilidir.

Yeşil çayın içeriğindeki kafein de vücuda dayanıklılık verir ve uyku halinin ortadan kalkmasını sağlar. Ayrıca kafeinden dolayı idrar söktürücü ve ödem attırıcıdır. Bu nedenle böbrek sağlığı için de faydalıdır.

Yeşil çay C vitamini içerir. Bu nedenle bağışıklık sisteminizi kuvvetlendirir. Enfeksiyonlara karşı da koruyucudur.

“Yeşil çay zayıflatır mı? “ sorusuna cevap olarak yazılan bu yazıda sonuç olarak şunları söyleyebilirim ki; Yeşil çay birçok faydası ile zayıflamaya olumlu etkileri olan bir çaydır. Ama bu sadece yeşil çay içip zayıflamak anlamına gelmez. Doğru bir beslenme ve egzersiz ile beraber olmalıdır. Tüketimi konusunda da dikkat edilmelidir. Günlük en az 2 fincan içilmeli ve 4 fincandan fazla da içilmemelidir. Tansiyon ve kalp damar hastaları da 1-2 fincandan fazla içmemelidir.