Dilek SUBAŞI

HAYDİ DOĞA YÜRÜYÜŞÜNE

14 Aralık 2016, Çarşamba

     

TREKKİNG (DOĞA YÜRÜYÜŞÜ) İÇİN İPUÇLARI

Sevgili okurlarım, spor yapmanın en zevkli branşlarından biridir doğa yürüyüşleri. Eğer hemen bu hafta bunu gerçekleştirmek isterseniz pazar günü, yani 18.12.2016 tarihinde İncirliova belediyesi önünden başlayacak düz parkurda doğa yürüyüşüne katılıp, kendiniz ve vücudunuz için ÜCRETSİZ bir iyilik yapmak isterseniz ( 0539 7623109-0256 5851224 nolu numaralardan) Volkan Baytaş Bey'e ulaşabilir, harika bir gün geçirebilirsiniz. Pazar saat 10.30 da İncirliova Belediyesi önünden hareket edilecektir. Parkur ortalama 5 km'dir. Katılmak isteyenler, önceden kayıt yaptırmak zorundadır. Ben de orada olacağım Allah izin verirse…

1. Giysilerinizi, yiyecek, suyunuzu ve özel eşyalarınızı alabilen, sırt yapısı ortopedik bir sırt çantanız olmalı.

2. Bot ya da sert tabanlı, altı dişli bir yürüyüş ayakkabısı olmalı, ayrıca ayakkabınız su geçirmez ve terlemeyi önleyici özeliğinin olması, konforlu bir yürüyüş yapmanıza yardımcı olur .

3. Hava sıcaksa hafif giyinmeli, ancak rüzgardan koruyacak bir giysi ( yağmurluk gibi ) bulundurulmalıdır. Önemli olan terlemeyecek kadar giyinmektir.

4. Hava soğuksa lahana gibi giyinmelidir (En kötü iletken havadır ).

5. Eldiven, bere, kulaklık gibi giysiler alınmalıdır. (Enerji kaybı % 70 baş, boyun ve ellerden olur.)

6. Özellikleri nedeniyle doğa sporlarına daha uygun olan polar giysiler tercih edilmeli, kazak da olabilir.

7. Kesinlikle kot giyilmemeli, eşofman altı, tayt vb. giyilebilir.

8. Yürüyüş esnasında terleme ihtimaline karşı yedek çamaşır ve bir üst bulundurmalı ve bunları ana molada değiştirmelisiniz.

10. Hafif yiyecekler tercih etmelisiniz ancak iyi bir kahvaltı yapmadan yola çıkmayı).

11. Yanınızda şeker, çikolata vb. bulundurun. (Basit şekerler çabuk kana karışır).

12. Rotanın özelliğine göre 2 ile 5 litre su alınmalı. Sular 1’er litrelik ya da 0,5-0,6 vb. litrelik sağlam pet şişelere bölünmelidir. (Suyun miktarı kişiye göre değişebilir. )

13. Sabahtan kapasitenizi zorlayabildiğiniz kadar sıvı depolayın

17. Yürüyüşler kesinlikle bir lider ve bir artçı eşliğinde tek sıra halinde yapılır.

18. Yürüyüş sırasında radyo, walkman vs. gibi araçlar kullanılmaz. Muhabbet edilmez, zorunlu haller dışında konuşulmaz.

20. Yağmur olasılığına karşı çantanızın içine önce uygun büyüklükte bir çöp torbası yerleştirdikten sonra diğer malzemelerinizi bu çöp torbasının içine yerleştirin.

21. Çiş (çiçek toplama) vs. gibi nedenlerle gruptan birkaç metre dahi ayrılacaksanız, mutlaka liderin ya da artçının haberi olmalı.

22. Tempo tutturun. Eğer patlamayı hissederseniz ( Yorgunluktan tükenmek ) patlamadan önce önleminizi alın. Enerjinizi tasarruflu harcayın, zorlamayın, nabız düşürün ve yine de patlarsanız lider ya da artçıyı mutlak haberdar edin. Patlamayı gurur yapıp efelik taslamayın.

23. Fazlalık çıkartmak, giyinmek, çiçek toplamak, ayakkabı bağıyla ilgili sorunlar, sıvı alımı vs. gibi nedenlerle ekibin temposunu bozmamak için birlikteliği sağlamaya çalışın.

24. Cinsiyet ayrımı yapmayın.

25. İnişlerde topuk ya da yan basın. ( Ayak bileğiniz bükülmesin ).

26. Çıkışlarda ayakucu ya da yan basın. ( Ayak bileğiniz bükülmesin).

27. Etkinlik, liderin, artçının veya diğer arkadaşların davranışları hakkında dağda yorum yapmayın, bunları biriktirin ve çarşamba günleri mutlaka söyleyin, tartışın.

28. Hiçbir arkadaşınızla (Sürtüşmeniz olsa dahi – varsa zaten ayrı ekiplere katılın ) dağda tartışmayın, kavga etmeyin. Bunları şehre ya da toplantı gününe saklayın.

31. Takılarınızı dağa götürmeyin.

32. Saçlarınız uzunsa toplayın ya da bağlayın.

34. Yürüyüşe gideceğiniz günün akşamı kesinlikle alkol almayın.

35. Yürüyüşe gideceğiniz günün gecesi güzel bir uyku çekmelisiniz.

36. Yürüyüşe gideceğiniz gün oruç tutmayın.

37. Toplantılara katılın.

38. Doğayı temiz tutunuz. Şehirden nasıl geldiyseniz öyle dönün. Dağda sadece ayak izleriniz kalsın.

39. Sigara içenler kesinlikle ana mola haricinde sigara içmiyor. (Haydi, bir yiğitlik yapıp sigarayı bırakın! )

40. Kesinlikle siyaset yapmayın.

41. Cep telefonunuzu alabilirsiniz. Ancak; ana mola haricinde lütfen mesaj atmak, konuşmak için molaları bekleyin.

42. Zorunlu haller dışında başkasına yardım amacıyla, “Şuraya bas, şuradan tutun” vb. talimatlar vermeyin.

43. İhtiyacınızdan fazla sıvı alınız. Susadığınızı hissettiğinizde iş işten geçmiş demektir.

44. Otobüsü kaçıranlar kesinlikle başka yollarla ekibe yetişmeyi denemesin. O gün şehirde kalsın.

45. Ekip düzenini asla bozmayın.

46. “En kestirme yol en iyi bilinen yoldur” gerçeğini rehberler bile unutmamalı ve kestirme diye bilinmeyen yerlerden gidilmemelidir. Grubun geri kalanını tehlikeye sokmak hakkına kimse sahip değildir.

47. Yürüyüş sırası; Rehber, en yavaş ve acemi kişi, grubun geri kalanı, en deneyimli veya artçı rehber” sıralaması şeklindedir. Bu sıra bozulmamalıdır. Rehberin hemen ardından en deneyimsiz yürüyüşçüsünün gelmesi, grubun yürüyüşünü bu kişiye göre ayarlayabilmesi ve doğru hızın, doğru temponun sağlanabilmesidir. Rehber hariç, en deneyimli kişi önden giderse aralarda kopmalar yaşanır. En deneyimli kişi veya artçı rehberin en arkada bulunması da geride kalanların güvenliğini sağlamak ve kopmaları önlemektir.

48. Yürüyüş rehberini kesinlikle geçmemeye dikkat edin. Bu rehber açısından dikkat dağıtıcı ve sinir bozucu bir durumdur.

49. Tek sırayı ve tempoyu bozmayın, tempoyu rehber bile bozsa kibarca ve gizlice uyarın.

50. İlk mola en az bir yarım saat sonra verilmeli ve mola süreleri kısa tutulmalı, vücudun soğumasına izin vermemelidir.

51. Yemek molasından sonra tempo biraz düşürülmeli ve dik eğim çıkmamalıdır.

52.Dikkat ve düşünceler yürüyüşe ve bulunulan ortama odaklanmalıdır. Yürüyüşe zaten şehir stresinden uzaklaşmak için gelinmiştir.

53. Yürüyüş boyunca etrafa dikkat etmeli, doğru rotada ilerlendiğinden emin olunmalı, çeşitli nirengiler alarak yola devam edilmelidir. Bu davranış rotadan sapıldığında, sapılan noktaya geri gelinmesine yardımcı olacaktır.

54. Doğada arkadaşınızla veya gizli rakibinizle yarışmayın. Kazalar meydana gelebilir, kendinizle de yarışmamaya çalışın bir yere kadar ilerleyebilirsiniz. Doğayla ise asla yarışmamak gerekir. Kazanmak doğa izin vermediği sürece imkânsızdır.

55. Plan yapmadan, hazırlık yapmadan ve etrafa bilgi bırakmadan yürüyüşe çıkmayın.

56. Yürüyüş veya kamp yapılacak bölgenin jandarma karakoluna ve muhtarlığına mutlaka bilgi bırakılması ve izin alınması gerekir. Kimseyi sorumluluk altına sokmamalısınız. Onların kaza geçirmeniz durumunda yardım edebilmeleri için yürüyüşçülerden veya kampçılardan haberdar olmaları gerekecektir.

57. Doğada paylaşımcı olmak gerekir.

58. Gruptan kopup kaybolursanız, kaybolduğunuzu anladığınız noktaya gidin. Aramalara kaybolan

kişinin en son görüldüğü noktadan başlanacaktır.

59. Kamp haricinde, yürüyüşte oluşan çöpleri atmamalı, yakılmayacak olanlar, hatta tümü geri getirilmelidir.

60. Yürüyüş sırasında yamaç veya uçurumdan aşağı taş atmayın ve yuvarlamayın. Aşağıdan başka bir grup geçiyor olabilir.

61. Gidiş dönüş saatinin iyi ayarlanması gerekmektedir. Güç ekonomik kullanılmalıdır. Kazaların çoğu dönüşte meydana gelmektedir.

62. Devamlı surette yolun sonunu ve hedefi düşünmeyin. Yürüyüş yapmaya bakın, çünkü önemli olan yürüyüşten ve bölgeden tat almanız. Devamlı olarak yürüyüşün varacağı yere veya bir an önce varmayı düşünürseniz bu sizin isteksiz olduğunuzu gösterdiği gibi, bunalmanıza da neden olacaktır.

63. Özenli ve dikkatli adımlar atın. Dengeli, kararlı ve kısa olsun. Vücudunuzu yormamış, yürüyüş sürenizi ve isteğinizi uzatmış olursunuz.

64. Kar şartlarında yürüyüş yapıyorsanız, kaya yanlarından geçişte dikkatli olun kar yumuşaktır ve ufakta olsa gizli çukurlar olabilir. Sonra ayak bileğiniz zarar görebilir.

65. Kayalık bölgeden geçerken dikkatli olmalı, bağırmamalıdır. Ses çığa etki ettiği gibi, taşlara ve hatta kayalara da etki edebilir.

66. Vadi tabanı yerine sırtlardan gidin, görüş açınız daha geniş olacaktır.

67. El ele tutuşarak veya birbirine sarılarak yapılan yürümeler son derece tehlikeli olabilmektedir. Birincisi, yürüyüşçüler birbirlerinin dengelerini bozabilmekte, en kötüsü de düşme anında birbirlerini çekebilmektedirler.

68. Hangi aktivite yapılacak olursa olsun plânlama önem ve akış sıralamasına göre amaç, bölge, meteoroloji, katılımcılar ve malzeme olmak üzere 5 ana başlıkta yapılır.

69. Mutlaka doğa gezilerinde bilgili deneyimli konusunda uzman rehberler ve acentalar ile geziler tercih ediniz.

70. Sağlık sorunları olanlar doktor kontrolünden geçmeli. - Ağır bir yemek sonrası hemen yürümeye geçilmemeli - Yürüyüş esnasında sıvı kaybını önlemek için bol sıvı tüketilmeli - Yürüyüşe uygun ayakkabı, pantolon seçilmeli - Yürüyüş süresine ve kurallarına dikkat edilmesi gezginin olmazsa olmaz

SPORSUZ KALMAYIN… ALLAHA EMANET OLUN… 



Yazarın Tüm Yazıları
ÇOCUKLARA ÖDÜL VERMENİN FAYDALARI VE ZARARLARI
SPORDA MOTİVASYON ARTTIRACAK SÖZLER
HAMİLELİKTE ADAÇAYININ ZARARALARI NELERDİR?
İLK BAHARA GİRMEYE AZ KALDI DOĞRU YÜRÜYÜŞ TEKNİKLERİ NELERDİR?
Kas güçlendirici çaylar ve sporcuların yemesi gerekenler
DOĞRU DURUŞUN ÖNEMİ VE DURUŞ ŞEKİLLERİ
DOĞUM VE SPOR
AKŞAM SPORUMU YOKSA SABAH SPORU MU?
VÜCUT TİPLERİNE GÖRE HANGİ SPORLARI YAPMALISINIZ?
Soğuk havalarda spor yaparken ne giyilmelidir?
YÜKSEKLERE ÇIKTIKÇA OKSİJENİN AZALMASI VE ÇOĞALMASI
ÇOCUĞUM HANGİ SPORU YAPMALI?
BİTKİSEL YİYECEKLER VE KASLAR
DÖVÜŞ VE SAVUNMA SPORLARI ZARARLIMIDIR? FAYDALIMIDIR?
ŞEKER HASTALARI NASIL SPOR YAPMALIDIR?
Alzheimer belirtileri ve baş etme yöntemleri
SICAK ÇARPMALARINDA NE YAPILMALIDIR?
BÖCEK SOKMALARINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
Sağlıklı beslenmek için size 8 önerim var
Korse giymenin faydaları ve zararları
SABAHLARI BAŞ AĞRISI NEDEN OLUR?
Yoğurdun zararları ve faydaları
KUSMANIN ZARARLARI
MEYVELİ SODANIN ZARARLARI
SAUNA EŞOFMANININ ZARARLARI
ENGELLİLER VE SPOR
HANGİ SPORA, NE ZAMAN BAŞLAMALI?
BAHAR ALERJİSİ VE NEDENLERİ
Hangi mevsimde hangi spor yapılır?
Fizik Tedavi ile ilgili bilinmesi gerekenler
EV AKARLARI
BASUR VE VARİSE SPORUN FAYDALARI
Halısahada yaşanan sakatlıklar
SPOR SAKATLANMALARI VE TEDAVİ YÖNTEMLERİ
Erişkinlerde çarpık bacak
Yeterince uyuyor muyuz?
KIŞIN İÇİLEBİLECEK ŞİFALI ÇAYLAR
Sarımsağın faydaları
Soğanın faydaları
SES KISIKLIĞINA İYİ GELECEK YÖNTEMLER
VÜCUDUMUZU YENİDEN YARATMANIN YOLLARI
ÇOCUKLARDA SPOR
Yürüyerek de göbek yağlarımızdan kurtulabiliriz
Çarpık bacak ve tedavileri
BAŞ AĞRISINA NE İYİ GELİR
LİMONLU SUYUN FAYDALARI
ALERJİLER VE TEDAVİLERİ
ARI SOKMASI VE ALERJİSİ
FITNESS YAPMANIN FAYDALARI
VİTAMİNLER NE İŞE YARAR?
YAZ AYLARI VE ASTIM
Diyet mi yoksa spor mu daha hızlı kilo verdirir?
SPOR VE ERGENLİK
RAMAZANDA VÜCUT GELİŞTİRME YAPILIR MI?
Oruç tutarken kilo verilir mi?
YAZ AYLARINDA SPORUN FAYDALARI
Treking nedir? Gerekli malzemeler nelerdir?
HANGİ YAŞTA HANGİ SPOR DAHA UYGUN OLUR?
TOZ ALERJİSİ VE BAŞ ETME YOLLARI
Down sendromlu kişilerde spor
Nezle ve tedavi şekilleri
Astım bronşit ve tedavisi
Limonlu suyun faydaları
SABAH SPORUNUN FAYDALARI
BAHAR ALERJİSİ OLANLAR DA SPOR YAPMALIDIR...
ASTIM VE SPOR
EVDE SPOR YAPMANIN PÜF NOKTALARI
SPORLU VE SAĞLIKLI HAYATLAR DİLERİM
Soğuk algınlığı ve korunma yöntemleri
SOĞUK HAVALARDAN KORUNMA YÖNTEMLERİ
TÜP MİDE AMELİYATINDAN NE KADAR SÜRE SONRA SPORA BAŞLANMALIDIR?
UNUTKANLIĞA KARŞI SPOR YAPIN
HAYDİ DOĞA YÜRÜYÜŞÜNE
DOĞA YÜRÜYÜŞLERİNİN FAYDALARI NELERDİR?
Sağlıklı saçlar için beslenme önerileri
Mide bulantısına ne iyi gelir?
Şekeri Düşüren Yiyecekler
BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRMENİN YOLLARI
KIŞ GELİYORRRRR :) :)
SPOR SPOR SPOR
REFLÜ NEDİR?
HAMİLELİKTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 6 KURAL
Grip ve soğuk algınlığından korunmanın yolları
DİYET VE SPOR :))
SAĞLIKLI VE DENGELİ BESLENME
Sporun hanımlara faydaları
TÜP MİDE AMELİYATI
Herkez için koşu yöntemeleri
Yaz ve uyku
Diyetteki kişiler için için faydalı besinler
KALP ATIM SAYISI NE OLMALIDIR?
TATİL VE SPOR
Güçlü kaslar
Uyku ve spor
Yaz geldi diyetler yerini aldı
Beyin kanaması nasıl anlaşılır?
Yaza merhaba
Bitki çayları faydalı mı?
Güne gülücük ile başlayın
Hızlı kilo vermenin vücut için zararları
Sağlıklı kilo verimi
Sağlıklı atıştırmalıklar
Karın bölgesindeki yağları eritmenin ipuçları
Hızlı kilo vermek
Doğru karbonhidrat alımı
Sağlıkla kalmanın yolları :))
Detoksla ilgili bilinmesi gerekenler
Spor ve hayat
Obezite ve egzersiz
Hamilelikte uyku ve dinlenme
Selülit ile ilgili bilinmesi gerekenler
Sebzelerin diyete etkisi büyüktür...!
Diyette tatlı krizi
ÇATLAK NASIL ANLAŞILIR? TEDAVİSİ NASIL OLUR?
Menisküs ile ilgili bilinmesi gerekenler
selülit ile ilgili bilinmesi gerekenler
Diyetle ilgili bilinmesi gerekenler
SPA ve Wellness Nedir?
Dumbell ve spor
Tekvandonun çocuklar üzerindeki etkisi
Kışa hazır mıyız?
Çocuklarda obezite
Yaşlılarda spor
Sonbaharda spor
Sebzelerle sağlıklı beslenme
Spor küçük yaşta başlar
Doğru diyet yapmanın yolları
Sığ su bayılması
Sıcak havaların yoğun olduğu şu günlerde sıcaklara dikkat!
Yüzme sporunun faydaları
Yaz okullarının faydaları
Güneş çarpmasında ilk yardım
Kalp hastalarının dikkat etmesi gerekenler
Sıcak havalarda neler yapmalı?
Obezlik ve spor
Ramazanda oruç tutarken nelere dikkat etmeliyiz
Ramazan dieti için birkaç öneri
Zayıflamanın püf noktaları
Kan basıncı ve egzersiz
Soğuk ve yağmurlu havalarda spor
Sıcak havalarda spor
Kilo vermenin 10 altın kuralı
Astım hastaları spor yapabilir mi?
Lahana diyeti faydalı mı?
Evlilik öncesi ve evlilikte spor ve sağlık
Dilek' ten yaz diyeti için öneriler
Dilek Subaşı'dan mektup var...
Yaza merhaba diyeti
En basit spor yürümek
Sağlıklı kalmak mı istiyorsunuz?
Uykunun yaşamımızdaki önemi vazgeçilmezdir...
Kardiyo çalışmaları
Spor salonları, fitness ve vücut geliştirmenin faydaları
Kilo mu almak istiyorsunuz?
Doğru diyet nasıl yapılır?
Sporun faydaları mı dediniz!
FAZLA KİLOLAR MI DEDİNİZ...!
Genç ve güzel kalmak için neler yapılabilir
Karın kası için birkaç küçük ipucu
Vücut geliştirme ile ilgili doğru bilinen yanlışlar
Pilates mi ?
Modaya mı uyuyoruz yoksa spor mu yapıyoruz?
Kışın beslenme nasıl olmalıdır?
Spor, sigarayı bırakmaya yardımcı olur mu?
Spor ve Sigara
Kas yağdan daha ağırdır ama insanı ince gösterir
Karın kası nasıl yapılır?
Yaşam boyu sporla sağlıklı ve güzel kalın
Dengeli besleniyor muyuz?
Evde spor için birkaç ipucu...
Erken yaşta spor bilinci
Bebeklerde sporun önemi
Spordan sonra yapılmaması gerekenler
Spor yapmak istiyorum ama nereden başlamalıyım?
Diyetsiz ve sporsuz zayıflama yolları
Kadın ve selülit
Sporda dikkat edilecekler
Yazın doğa sporları
Doğru spor nasıl yapılır?
Spor yaparken ne giyelim?
Spor yaparken bilinçsizmiyiz?
Yeter ki spor yapmak isteyin
Ramazan'da sporsuz kalmayın
Sporsuz yaşlanmayın...
Yaz diyeti nasıl olmalı?
Çocuklar için yaz okulları
15 Altın Kural
40 altın kural
Yaza fit girelim
Yaz için birşeyler yapma vakti
Sağlıklı yaşam önerileri
Fiziksel engellilerde spor
Yaza merhaba sporu
Bilinçsiz spor yapmak
Susuz kalmayın..!
Sağlık için 5 altın kuralım var!
Çocuklar hangi yaşta spora başlamalı?
Göbeksiz yaza merhaba
Yaza formda girin…
Haydi sporaaa...
Kadınlarda neden mi spor?
Kadın ve Spor
Neden Spor?
Sağlık için ne yapmalı?
Spor için biraz istek biraz irade...
Sporun zararları
Sağlıklı yaşam için spor
Kadın ve spor