Dr. Banu Öztürk Ceyhan

Popüler Diyetlerin Etkileri

16 Aralık 2019, Pazartesi

     

Dorest Güzellik ve Diyet Merkezi Beslenme Uzmanı Rabia Yoran, popüler diyetler hakkında bilgi verecek.

Çağımızın en büyük problemlerinden biri olan fazla kilo ile mücadele için birbirinden farklı yollara başvuruyoruz. Medyanın da etkisiyle adını çok sık duyduğumuz, kısa sürede sonuca ulaşmayı vaat eden popüler diyetler, genellikle bireylerde Yo-Yo dediğimiz etkiyi yaratarak verilen kiloların hızlı ve fazlası ile geri almasına neden oluyor. Meydana gelen kısa vadeli kilo alıp verme durumu da ileride kişilerin sağlıklı bir şekilde kilo vermelerini zorlaşıyor.

Mucize gibi görünen popüler diyetler sizi; tek yönlü, düzensiz ve sağlıksız beslenmeye yönlendirir. Ayrıca bu tür hızlı kilo verimine neden olan diyetler beraberinde birçok sağlık sorununu da getirebilmektedir.

Uygulanan zayıflama diyeti sırasında kişinin ayda 4-6 kilo kaybetmesi en sağlıklı olandır. Bu süreç içerisinde kişinin kendisini halsiz, mutsuz ve aç hissetmiyor olması esas amaçtır. Popüler diyetler ise haftada, hatta bir günde bu rakamlarda kilo kaybını garanti eder. Ancak kilo kaybının vücuttaki “fazla yağdan” olması gerekmektedir. Bu diyetlerle ise genellikle kas ve sıvı kaybı görülür. Yetersiz alınan kalori ve besin öğesi eksikliği ise ilerleyen zamanlarda vücut direncinde düşme, vücudun asit-baz dengesinde bozulma, regl düzensizliği ve çocuklarda büyüme-gelişmenin yavaşlamasına sebep olabilmektedir. Birçok olası yan etkisi bulunan bu diyetlerin sık sık ve uzun süreli devam etmesi kişiyi psikolojik yönden de etkilemektedir. Özellikle gençlerde daha sık görülen yeme bozukluklarının ortaya çıkmasına neden olabilir.

Sağlıklı kilo verimi için muhakkak beslenme programları bir diyetisyen tarafından ‘’kişiye özel’’ olarak hazırlanmalı, kontrolünün ve devamlılığının diyetisyen eşliğinde olmasına özen gösterilmelidir.

Kısa zaman diliminde sağlıksız, sürdüremeyeceğiniz ve geleceğiniz için kötü sonuçlar doğurabilecek çözümler yerine; kalıcılığı yüksek, keyifli ve sağlıklı beslenme düzenleri oluşturmaya ne dersiniz? 



Yazarın Tüm Yazıları
Kafeinsiz Rooibos Çayı
Anne Sütünü Azaltan Ana Faktörler (
Atkins Diyeti
SARIMSAK TÜKETİN HASTALIKLARA KARŞI DİRENÇLİ OLUN
Hipertansiyona İyi Gelen Yiyecekler
Vazgeçilmez İçeceğimiz: Çay
Popüler Diyet Etkileri
Ihlamurun faydaları nelerdir?
Diyabet Riskini Yüzde 10 ile 34 Oranında Azaltan Önemli Mineral: Magnezyum
Günde 15 dakika yürümek vücudu nasıl değiştirir?
Tüketeceğiniz besinleri kim seçiyor?
Süper Besinler
Çinko mineralinin faydaları
2020 Yılı Beslenme Trendleri
Taş Devri Diyeti
Karaciğer yağlanması
Çekirdek çitlemek neden mi önemli?
Sosyal Medyanın Beslenmeye Etkisi
En güçlü antioksidan: Glutatyon
Bal kabağı mucizesi
Kan grubu diyeti
Market Alışverişleri
Stres durumunda vücudumuzda neler olur?
Narın faydaları
Hangi Besinler Buzdolabında Saklanmaz?
Obezite Genetik Midir?
L-Karnitin Kullanımı Şart Mı?
Detoks Nedir?
Hangi Besinler Buzdolabında Saklanmaz?
Popüler Diyetlerin Etkileri
En doğal ilaç; Zencefil
Mental Yeteneklerimizi Güçlendiren Besinler
Aflatoksin
Geçirgen bağırsak sendromu
Diyet içecekler çözüm değildir
Vejetaryen bireyler için beslenme önerileri
Mutlu Eden Besinler
Yemeği Hızlı Mı Yiyorsunuz?
Seçtiğimiz Tabak Neyi Değiştirir?
Yeme Bozuklukları
Sihirli Karışım: Zerdeçal, Karabiber
Duygusal Açlık
ORAC SKOR Nedir?
İnsülin Direnci Nedir?
Mitokondrimizi iyi besleyelim
Protein tozuna ihtiyacımız var mı?
Gut Nedir ?
Obezite Kanseri Nasıl Tetikliyor?
Laktoz İntoleransı Belirtileri Nelerdir?
Hipertansiyon Hastaları Dikkat! Dash Diyeti Nedir?
Daha Az Uyku Kilo Yapıyor
Vücudun Süpürgesi “Diyet Lifi”
Antibiyotik Kullanırken Nasıl Beslenebilirim?
Sağlık Bağırsaklarda Gizli
Güçlü Kemikler İçin Ne Yapmalıyız?
Sağlıklı mutfak fazla kiloları engeller mi?
Ödem nedir?: Nedenleri ve Çözümleri
Metabolizma Gerçekleri
Çağın Hastalığı: Migren
1-7 Ekim Emzirme Haftası
Çağımızın Sorunu: Hareketsiz Yaşam Tarzı
VERİLEN KİLOLARI KORUYAMAMA: YO-YO SENDROMU