Dr. Banu Öztürk Ceyhan

Sosyal Medyanın Beslenmeye Etkisi

15 Ocak 2020, Çarşamba

     

Dorest Güzellik ve Diyet Merkezinin Beslenme Uzmanlarından Diren Kaptan sosyal medyanın beslenmemiz üzerindeki etkilerini anlatacak.

Sosyal medya ve telefonlar hayatımızın her an her yerinde önemli rol oynamaktadır. Yapılan çalışmalarda bu gerçeği gözler önüne sermektedir. İnternette en çok vakit geçiren ülkeler sıralamasında Türkiye 16. sırada yer almaktadır. Günde ortalama 4,6 saat bilgisayar başında, 2,9 saat de mobil cihazlarımızda çevrimiçi oluyoruz.

Peki, uyanır uyanmaz hayatımıza giren, yemekte, tatilde, işte yani aklımıza gelebilecek her noktada vazgeçilmezimiz sosyal ağlar beslenme alışkanlıklarımızı nasıl etkiliyor? Bununla ilgili yapılan pek çok çalışma vardır.

2016 yılında yayınlanan bir çalışmada sosyal medya görsellerinin iştah açıcı etkisi olduğu, bireylerin aç olmasalar dahi görüntüden etkilenerek bir şeyler yeme ihtiyacı duyduğunu gösteriyor.

12-19 yaş aralığındaki 248 genç kız üzerinde yapılan çalışmalarda, genç kızların dengesiz ve düzensiz beslenme alışkanlıkları ile anoreksiya eğilimlerinin facebook kullanma süreleri ile doğru orantılı olduğu çıkmıştır.

İngiltere’deki istatistiklere göre ise son 3 yılda anoreksiya nedeniyle yardım isteyen gençlerin sayısı yüzde 110 artış gösteriyor. Bunun en büyük nedeni de sosyal medya olarak görülüyor.

Hartman Grup araştırmacılarının sonuçlarına göre ise; birçok besin tüketimi konusunda yapılan tercihler öğünden yaklaşık 2 saat önce sosyal medya üzerinden takip edilen sayfalara göre yapılıyor.

Peki bu durumda ne yapılmalıdır?

Özellikle genç kızlarda gerçek dışı algı yaratımı ve özendirilme eğilimi daha fazla baskı hissettiriyor. Bu sebeple araştırma sonuçlarına göre bu dönemde özellikle anne babalar ile birlikte sağlıklı yeme davranışı geliştirmesi, korunması ve çocukları doğru kaynaklara yönlendirme konusunda dikkatli olmaları gerekmektedir.

Takip edilen hesapların güvenilir ve doğru bilgiyi verdiğinden emin olarak takip edilmeli.

Son yıllarda gündemde olan Sosyal Medya Detoksu uygulayarak sosyal medyadan biraz uzaklaşılabilir.

Sosyal medyada geçirilen vakti ölçen uygulamalarla kullanarak sosyal medyada geçirilen süreyi kısaltabilirsiniz. 



Yazarın Tüm Yazıları
Kafeinsiz Rooibos Çayı
Anne Sütünü Azaltan Ana Faktörler (
Atkins Diyeti
SARIMSAK TÜKETİN HASTALIKLARA KARŞI DİRENÇLİ OLUN
Hipertansiyona İyi Gelen Yiyecekler
Vazgeçilmez İçeceğimiz: Çay
Popüler Diyet Etkileri
Ihlamurun faydaları nelerdir?
Diyabet Riskini Yüzde 10 ile 34 Oranında Azaltan Önemli Mineral: Magnezyum
Günde 15 dakika yürümek vücudu nasıl değiştirir?
Tüketeceğiniz besinleri kim seçiyor?
Süper Besinler
Çinko mineralinin faydaları
2020 Yılı Beslenme Trendleri
Taş Devri Diyeti
Karaciğer yağlanması
Çekirdek çitlemek neden mi önemli?
Sosyal Medyanın Beslenmeye Etkisi
En güçlü antioksidan: Glutatyon
Bal kabağı mucizesi
Kan grubu diyeti
Market Alışverişleri
Stres durumunda vücudumuzda neler olur?
Narın faydaları
Hangi Besinler Buzdolabında Saklanmaz?
Obezite Genetik Midir?
L-Karnitin Kullanımı Şart Mı?
Detoks Nedir?
Hangi Besinler Buzdolabında Saklanmaz?
Popüler Diyetlerin Etkileri
En doğal ilaç; Zencefil
Mental Yeteneklerimizi Güçlendiren Besinler
Aflatoksin
Geçirgen bağırsak sendromu
Diyet içecekler çözüm değildir
Vejetaryen bireyler için beslenme önerileri
Mutlu Eden Besinler
Yemeği Hızlı Mı Yiyorsunuz?
Seçtiğimiz Tabak Neyi Değiştirir?
Yeme Bozuklukları
Sihirli Karışım: Zerdeçal, Karabiber
Duygusal Açlık
ORAC SKOR Nedir?
İnsülin Direnci Nedir?
Mitokondrimizi iyi besleyelim
Protein tozuna ihtiyacımız var mı?
Gut Nedir ?
Obezite Kanseri Nasıl Tetikliyor?
Laktoz İntoleransı Belirtileri Nelerdir?
Hipertansiyon Hastaları Dikkat! Dash Diyeti Nedir?
Daha Az Uyku Kilo Yapıyor
Vücudun Süpürgesi “Diyet Lifi”
Antibiyotik Kullanırken Nasıl Beslenebilirim?
Sağlık Bağırsaklarda Gizli
Güçlü Kemikler İçin Ne Yapmalıyız?
Sağlıklı mutfak fazla kiloları engeller mi?
Ödem nedir?: Nedenleri ve Çözümleri
Metabolizma Gerçekleri
Çağın Hastalığı: Migren
1-7 Ekim Emzirme Haftası
Çağımızın Sorunu: Hareketsiz Yaşam Tarzı
VERİLEN KİLOLARI KORUYAMAMA: YO-YO SENDROMU