
faruk.ozkan@aydindenge.com.tr
Hiroşima’dan Çanakkale’ye …
18 Mart 2017, CumartesiTweet |
Eğitim alanında uzman Japon heyeti, davet ile geldikleri Türkiye'deki araştırmalarını tamamladıktan sonra zamanın başbakanı Turgut Özal'ın huzuruna çıkar ve gençlerimiz üzerindeki eğitimin yetersizliğini şu soğuk cümle ile ifade ederler: “Bu eğitimle gençlerinize millî şuur vermeniz mümkün değildir!”
Şok etkisi yapan bu tespitten sonra sorular arka arkaya gelir; “Siz Japonlar gençlerinize millî şuuru nasıl veriyorsunuz, nasıl bir eğitim programı uyguluyorsunuz ki; bizimkini yetersiz buluyorsunuz?”
Japon heyetinin sözcüsü şu bilgiyi verir: “Biz eğitime şok testler uygulayarak başlarız. Önce çocukları uçak kadar hızlı giden trenlere bindirir ve çok katlı yollardan geçiririz. En üstün teknolojiyi gösterir, robotlarla çalışan dev fabrikalarımızı gezdiririz. Bu baş döndürücü teknoloji karşısında sarsılan ve şoke olan çocuklarımıza deriz ki:
“İşte gördüğünüz bu hızlı trenleri ve üstün teknolojiyi sizin atalarınız yaptı. Eğer siz daha çok çalışırsanız daha hızlı giden ulaşım araçları yapar, daha üstün teknoloji meydana getirir, daha modern fabrikalar kurarsınız. Sonra çocuklarımızı Hiroşima ve Nagazaki'ye götürüp düşmanın harap ettiği bölgelerimizi gezdirir ve bu defa da onlara deriz ki: Bakın, eğer siz birlik beraberlik içinde çalışmazsanız, işte düşmanlar sizin ülkenizi böyle yakar yıkar, bu hale getirirler. Ama birlik beraberlik içinde çalışırsanız, güçlü olursunuz, düşmanlarınız size saldırmaya cesaret edemezler. Dünyadaki devletler size saygı duymaya mecbur kalırlar. Artık birlik beraberlik içinde çalışmak ve çalışmamak konusunda kararınızı siz verin!.. Bu örneklerle çocuklarımız kendilerine gelerek iyi ve çalışan birer Japon genci olma yolunda millî bir şuur ve heyecanla okumaya yönelirler."
''ÇANAKKALE ZAFERİNİ UNUTTURMAYIN''
Japonların bu tespitlerini sundukları sırada geriden bir ses duyulur: “İyi de bizim sizin gibi Hiroşima ve Nagazaki'miz yoktur ki...'' demek ister.. Heyecanlanan Japon eğitimci hemen cevap verir: “Sizin Hiroşima ve Nagazaki gibi yerleriniz, bizimkilerden çok daha etkilidir” der ve şu örnekleri sayar:
“Bir metrekareye bin merminin düştüğü Çanakkale Zaferi'nin kazanıldığı tarihî savaş alanları sizde. Çocuklarınızın ve gençlerinizin şok olması için yeter de artar bile Çanakkale. Dünyanın en gelişmiş ve güçlü ordularına karşı Türkler olmazları olduruyor ve bütün dünyayı hayretler içerisinde bırakan bir zafer kazanıyorlar. İmanın, azmin, birlik beraberliğin neleri yendiğini ispatlıyorlar burada. İşte sadece bu olay, bu bölge ve bu zafer dahi gençlerinizin millî şuur kazanmalarına yetecek örneklerle doludur. Bu sebeple gençlerinizi gruplar halinde Çanakkale'ye götürüp gezdirmelisiniz. Her Türk genci Çanakkale savaşlarının yapıldığı bölgeyi bilerek gezmeli, atalarının ne olmazları başardığını gururla görmeli, iftiharla öğrenmelidirler. Daha sonra onlara demelisiniz ki: Sizler de birlik beraberlik içinde çalışmazsanız düşmanlarınız yine gelirler, Çanakkale'yi işgal etmeye kalkışırlar, yurdunuzda özgür yaşamayı size layık görmezler, tutsakları durumuna düşürmek isterler... Ama çalışır, teknolojiyi yakalarsanız ülkenizi kalkındırır, ilerleyen ülke haline getirirsiniz. Başınız dimdik durursunuz yabancıların karşısında!.."
1945 yılının sonuna kadar Hiroşima'da atom bombası saldırısından dolayı yaklaşık 140.000 kişi hayatını kaybetti. 140 bin vatandaşının ABD’nin gelişmiş bu savaş teknolojisinden ders alan Japonya, adeta küllerinden doğdu ve şu anda dünyada teknolojik yeniliklerde öncü bir ülke. İkinci Dünya Savaşı’ndan 30 sene önce 1915 yılındaki Çanakkale Savaşı’nda 250 bin civarında kaybımız var. Yani Japonya’nın 1945’teki atom bombası nedeniyle yaşadığı kaybın neredeyse iki katı. Elbette tarihten ders almak gerekiyor. Bu ders okullarımızda sadece yazılı, sözlü sınavlarda Çanakkale Savaşı’nın tarihi kronolojisini öğretmekten ibaret kalmamalı!..
• Adalet hanım
• Fıtrat
• Çocuk ve Aile
• ."Sâbık Başbakan'ın Memleketi"
• KRALİÇE'NİN SOYTARILARI
• Dumanını yel, parasını el alır
• UMUT
• Türkeş'in dilinden TÜRK
• FIRTINA ÇIKTIĞINDA UYUYABİLİRİM
• 15 Osmanlı Padişahı ve Bilinmeyen Yönleri yazı dizisi 3
• 15 Osmanlı Padişahı ve Bilinmeyen Yönleri yazı dizisi 2
• Osmanlı Padişahlarının Bilinmeyen Yönleri yazı dizisi 1
• MÜNECCİMBAŞI
• KİRİ TEMİZLEMEK İÇİN
• En asil duygunun insanı
• İnce Hesap
• İKİNCİ ABDÜLHAMİDHAN'IN MERHAMETİ
• KADIN
• FATİH'İN KADISI HIZIR BEY
• KOCA KARI İLE HZ. ÖMER
• PEYGAMBER EFENDİMİZDEN NASİHATLER
• KARINCA İLE HZ. SÜLEYMAN
• CENNET
• FETHULLAH GÜLEN 2012 YILINDA ÖLSEYDİ
• PATATES İLE SOĞAN
• HANEY
• BELOC
• CHP'DE YİNE NELER OLUYOR?
• İBRAHİM SAYAR
• NE SANDIN
• KOVADAKİ ÇATLAK
• RÜYANIN SONU HALA GELMEDİ
• ALTMIŞ YAŞIN ÜZERİNDEKİLERE NASİHATLER
• BEDDUA
• İBRETLİK BİR HİKAYE DAHA
• ATATÜRK'ÜN BALIKESİR HUTBESİ
• ATATÜRK'ÜN DUMLUPINAR KONUŞMASI
• VAR MI BÖYLE EVLİLK
• Cep telefonuyla Allah’ını arayan kız
• GENÇLİĞİN SIRRI
• KÜÇÜK ODUNLAR
• KIZ İSTEME
• HAYAT
• YÜREK YIKAN BİR HİKAYE
• Çoban ve ağaç
• BİR BABANIN KURBAN MUHÂKEMESİ
• HAK KELAMI
• ARTIK EĞRİ KALAMAZSIN DOĞRUL
• İMAM ŞAFİİ'NİN VERDİĞİ DERS
• ALEME LAZIM OLAN FATİH'İN ADALETİ
• HATİCE ANNEMİZİ UNUTULMAZ KILAN
• HAYIR VE ŞER GİZLİDİR ANLAYAMAYIZ
• TEŞEKKÜRLER TOLGA ÇANDAR
• DEPREM
• KİMİNLE DOST OLUNUR?
• SAĞLIKLI VE MUTLU YAŞAMAK İÇİN
• YENİ DÜNYA DÜZENİ
• KANLA BESLENENLER
• SEN DE POZİTİF DÜŞÜN
• DÜŞMAN
• ABDÜLKADİR GEYLÂNÎ HAZRETLERİNDEN ÖĞÜTLER
• Kim kazanır?
• Bizim dünyadaki izlerimiz
• BU ŞEHİR
• Bre Zındıkk
• Adalet
• Nasreddin Hoca'nın dediği gibi
• Zeytin
• Zarif bir şair
• Emperyalizmin yeni köpekleri Araplar
• Cehennemin ateşini söndüren Adalet
• TEPKİLER
• Aşk
• Keşke dostluk ipini koparmasaydın...
• Sabırdan çıkan tat
• Moralin niye bozuk?
• ÖDÜL VE CEZA
• Maskeleri çıkarın
• Demirel'den hoşgörü dersi
• Sular kesilecek
• Vesselam!..
• İŞ BİLENE CAN FEDA
• Türk gençliği oyuna gelmemeli!..
• Vatandaş nasihati
• Zulmü Alkışlayamam
• Milliyetçiler
• ‘Bu da geçer’
• Anayasa Değişikliği Maddeleri-10
• Anayasa Değişikliği Maddeleri – 9
• Anayasa Değişikliği Maddeleri – 8
• Anayasa Değişikliği Maddeleri – 7
• Anayasa Değişikliği Maddeleri - 5
• Anayasa Değişikliği Maddeleri - 5
• Anayasa Değişikliği Maddeleri – 4
• Anayasa Değişikliği Maddeleri - 3
• Anayasa Değişikliği Maddeleri – 2
• Anayasa değişikliği maddeleri
• Hiroşima’dan Çanakkale’ye …
• Hayrını gizleyen ressam
• Hollanda
• Ahlaki çöküş
• ‘Has Bey’
• Demokrasi
• Kral çıplak
• İmam-ı Birgivi
• Aydın'daki kaynakların kaymağını kimler yiyor?
• Dostluğun tarifi
• SANAYİ ESNAFI
• Başarının Sırrı
• Rehavetteki ‘EVET’
• Kaza mı, intikam mı?
• Aydın’da yaşamak
• Aydın Havası
• Sekiz yetmez, dokuz olsun
• Bu yıl tecrübe oldu
• Gerginlik kaybettirir
• ANLAŞILMAK
• Aydın’ın üstünlüğü
• Umurlu
• Kaostan çıkan düzen
• Zındık
• Sosyal medya
• Kaderimizin değişeceği bir yıl olsun
• Esaslı ‘kötek’ şart
• Zeytin ve zeytinyağı
• Duymayan kalmasın
• Bülent Tezcan’a sıkılan kurşun
• Hizmet kavgası
• Ağzı olan susuyor
• Ağustos biterken…
• Bir yerde dur, adam gibi dur…
• Davos’tan 15 Temmuz’a
• Kula teslim olmamak lazım
• Darbecilere Mustafa Kemal'den telgraf var
• AHI KALMAZ
• Bu sefer ezanı Türkçe okutamadılar
• Biz bize yeteriz
• Kavgacılar değil Aydın kazansın
• Hasta adam Avrupa
• Katil olmak istemiyorsanız bu yazıyı okuyun
• Paşa koltuğu
• Kavgasız bir Aydın istiyoruz
• Kötü Adam ucuza satar
• Ah Rıza ah!
• Bugün bize, yarın size…
• Gülmemiz gerek
• O iş senin bildiğin gibi değil kardeş!
• Baba dostuna vefa
• Balık başı yeme heveslisi adamlar şehri…
• Sende mi be İsmet Amca?
• Çıtalı ve insan
• Yapılanı eleştirmek
• Onlar gelsin
• Kurabiye hırsızı
• Milletvekillerinin takipçisi olun
• Nar fantazisi
• Çine, Karpuzlu ve Kılıçdaroğlu
• Ağzından bal damladı
• Sık seçim iyi gelmedi
• Kız çocuğu
• Takdir yetkisi
• Türkiye hapşırsa Aydın kanser oluyor
• Bıyık - sakal siyaseti
• Özge’nin babası…
• Ön yargı
• Bize bizden başka dost yok
• İncirliova…
• Peşkeş
• Yılanlar, yalanlar ve gerçekler
• Dalkavukluk…
• Ormanda alim olmak kolay
• Ezansız iftar
• Cezası bir ay
• Deniz’in mirası
• Hamdolsun Müslümanım, Ne mutlu Türküm diyene!
• Selam