Söke Belediye Başkanı Mustafa İberya Arıkan, bir yandan işçi çıkarmaları ile tartışılmaya devam ederken, diğer yandan ise yaşanan personel politikaları ve fazla mesai uygulamaları ile tepkilerin odağında yer alıyor.
Başkan Arıkan’ın parti değişikliğinin ardından çok sayıda Sökeli personelin işten çıkarıldığı, buna karşılık belediyede imar, satın alma gibi birimlerde görev yapan bürokratların yakınlarını işe aldığı yönündeki iddialar uzun süredir gündemde yer alıyor.
Son olarak belediyede görev yapan İsmail Postacı isimli personele ilişkin ortaya atılan fazla mesai iddiası dikkat çekti. Kamuoyuna yansıyan bilgilere göre, eşi belediyede işe alınan İsmail Postacı'ya bir ay içerisinde 185 saat fazla mesai ve ayrıca 2 pazar mesaisi yazıldığı öne sürüldü.
Çalışma hayatında bir personelin yıllık fazla mesai sınırının yaklaşık 270 saat olduğu dikkate alındığında, tek bir dönemde 185 saatlik fazla mesai kaydı yapılmasının soru işaretlerine neden olduğu ifade ediliyor. İddialara göre söz konusu mesai kayıtları sonucunda personelin maaşının yaklaşık 139 bin TL seviyesine ulaştığı belirtiliyor.
Ekonomik zorlukların yaşandığı, birçok belediye çalışanının işten çıkarıldığı bir dönemde bu tür uygulamaların kamu vicdanını rahatsız ettiği yönünde değerlendirmeler yapılıyor.
Kamuoyunun yanıt beklediği bazı sorular ise şöyle:
İsmail Postacı'ya yazıldığı iddia edilen 185 saatlik fazla mesai fiilen yapılmış mıdır?
Bu fazla mesaiyi sisteme işleyen veya yazan Satın Alma Müdürü hangi gerekçeyle bu işlemi gerçekleştirmiştir?
Fazla mesaiyi onaylayan İnsan Kaynakları Müdürlüğü, mesainin gerçekten yapılıp yapılmadığını denetlemiş midir?
Satın Alma Müdürü ve İnsan Kaynakları Müdürlüğü'nün bu süreçte herhangi bir sorumluluğu veya dahli bulunmakta mıdır?
Benzer şekilde başka personele de olağan dışı miktarlarda fazla mesai yazılmış mıdır?
Son bir yıl içerisinde hangi personele ne kadar fazla mesai ödemesi yapılmıştır?
Belediyede fazla mesai uygulamaları için herhangi bir iç denetim veya inceleme başlatılmış mıdır?
Birçok işçinin işten çıkarıldığı bir dönemde, bazı personele yüksek miktarlarda fazla mesai yazılmasının gerekçesi nedir?
Kamu kaynaklarının kullanımında şeffaflık ve hesap verilebilirliğin esas olması gerektiğini belirten vatandaşlar, belediye yönetiminin bu sorulara açıklık getirmesini ve fazla mesai kayıtlarını kamuoyuyla paylaşmasını talep ediyor.
Konuya ilişkin belediye yönetiminden yapılacak açıklamanın, ortaya atılan iddiaların aydınlatılması açısından önem taşıdığı belirtiliyor. (HABER MERKEZİ)
























ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.