• 23 Haziran 2026, Salı 09:56

Aydın’da anne ve babalar uyarıldı

Tedavi edilmediğinde ağır zihinsel ve gelişimsel sorunlara yol açabilen Fenilketonüri (FKU) hastalığına dikkat çekmek amacıyla Aydın Şehir Hastanesi’nde farkındalık çalışması gerçekleştirildi. Anne ve baba adayları bilgilendirilirken, gebelere de Yenidoğan Tarama Programı hakkında eğitim verildi.

Aydın Şehir Hastanesi Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Polikliniği tarafından, kalıtsal bir metabolik hastalık olan Fenilketonüri (FKU) konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla çeşitli etkinlikler düzenlendi. Tedavi edilmediğinde ağır zihinsel ve gelişimsel geriliklere neden olabilen hastalığın, yenidoğan döneminde yapılan tarama testleri sayesinde erken teşhis edilebildiği ve uygun diyet tedavisi ile kontrol altına alınabildiği belirtildi.

ERKEN TANI HAYATİ ÖNEM TAŞIYOR

Türkiye’de Yenidoğan Tarama Programı kapsamında Fenilketonüri taramalarının başarıyla sürdürüldüğüne dikkat çekilirken, hastalıkla mücadelede erken teşhisin yanı sıra toplumun, sağlık çalışanlarının ve özellikle anne-baba adaylarının bilinçlendirilmesinin büyük önem taşıdığı vurgulandı.

ANNE VE BABA ADAYLARI DA BİLGİLENDİRİLDİ

Her yıl 1 Haziran’da kutlanan Ulusal Fenilketonüri Günü kapsamında Aydın Şehir Hastanesi’nde stant açılarak anne ve baba adayları ile hastane personeline bilgilendirme yapıldı. Ayrıca Gebe Okulu’nda düzenlenen eğitim programında gebelere “Yenidoğan Tarama Programı” hakkında bilgi verildi.

Yetkililer, doğumdan sonra alınan birkaç damla kan örneği sayesinde birçok kalıtsal hastalığın erken dönemde tespit edilerek çocukların sağlıklı bir yaşam sürmelerinin sağlanabildiğini belirtti. (ERDAL AYDIN)

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.