Aydın’da mikrofon uzattığımız vatandaşlar, sağlık hizmetlerine erişimde yaşadıkları sorunları bir bir anlatarak sistemdeki aksaklıkların acilen çözülmesini istedi. Randevu bulamamaktan MR–ultrason gecikmelerine, uzman yetersizliğinden deprem sonrası hastane kapasitelerinin düşmesine kadar pek çok başlık altında birleşen şikayetler, kentte sağlık hizmetlerinin ciddi bir kriz döneminden geçtiğini ortaya koydu.
“BİR AY ÖLÜME MAHKÛM EDİLİYOR BU HALK”
Bir vatandaş, ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde yaşadıklarını şöyle aktardı: “Dişlerimi söktürdüm bir ay sonraya gün verdiler. Gittim, bu kez ölçü için yine bir ay sonraya attılar. Doktor raporlu dediler, başka doktor yok dediler. Aralık 26’ya gün verdiler. Bu daha dün yaşadığım olay. Bir çözüm bulmaları lazım.”
Aynı kişi, randevu sürelerinin halkı çaresiz bıraktığını vurgulayarak devletin bu konuda daha sorumlu davranması gerektiğini dile getirdi.
“SABAHIN KÖRÜNDE SIRAYA GİRİYORUZ, YİNE ALAMIYORUZ”
Başka bir vatandaş da randevu almanın neredeyse imkânsız olduğunu söyleyerek şunları söyledi: “Sabah erken gidip alırsan alıyorsun. Yoksa 15 gün sonrasına atıyor. Tekrar arıyorsun yine 15 gün. Kendi kendimize çare arıyoruz artık.”
“DOKTORLAR İYİ AMA SİSTEME ULAŞMAK ZOR”
65 yaşındaki bir başka vatandaş ise doktorların ilgisinden memnun olduğunu fakat sıra bulmanın imkânsız hale geldiğini ifade etti: “Doktorlar çok iyi bakıyor, Allah var. Ama MRS’den sıra bulamıyoruz. Hastaneye gidiyoruz, oradan da alamıyoruz.”
“ONLİNE RANDEVU VAR AMA DAĞDAKİ AYŞE TEYZE NE YAPACAK?”
Bir başka yurttaş ise çevrim içi sistemin herkes için erişilebilir olmadığını belirtti: “Göz doktoruna gittim, ‘Sadece MhRS’den alınıyor’ dediler. Ben alıyorum ama dağdaki Ayşe teyze nasıl alacak? Sekreterler de ters davranıyor. Bu işin düzenlenmesi lazım.”
“ULTRASON 20 GÜNE, RÖNTGEN DAHA DA İLERİYE”
Görüntüleme hizmetlerinde yaşanan gecikmeler de en sık dile getirilen şikâyetlerden biri oldu:
“15 gün, 20 gün sonrasına atıyorlar. Ultrason daha da ileriye. Eskiden böyle değildi. Kolaylaşması gerekirken zorlaştı.”
DEPREM SONRASI HASTANE KAPASİTESİ AZALDI: “VATANDAŞ MAĞDUR”
Kentte sağlık hizmetlerinin aksamasının en büyük nedenlerinden biri olarak deprem sonrası zarar gören hastaneler gösterildi: “Aydın’da iki hastanemiz depremden zarar gördü. Kapasiteler düştü. Yeni şehir hastanesi tamamlanırsa düzelir ama o da hızlanmalı. Halk mağdur, hepimiz duyuyoruz.”
“AYNI DOKTORA RANDEVU YOK, BAŞKA DOKTOR MUAYENE ETMİYOR”
Muayenelerde yaşanan uzmanlık karmaşası da dikkat çeken bir başka sorun: “Aynı doktora randevu vermiyor sistem. Muayene eden doktor yine kendisinin bakması gerektiğini söylüyor ama randevu açılmıyor. Vatandaş ortada kalıyor.”
“BİR ÇÖZÜM ÜRETSİNLER, BUNUN İÇİN OY VERDİK”
Birçok vatandaş çözüm bulunması gerektiğini söyleyerek sağlık yönetimini göreve çağırdı: “Bir hafta, 10 gün sonrasına anca randevu geliyor. Çözüm üretilmesi lazım. Bu yüzden seçiyoruz insanları. Memnun değiliz.”
Emekliler ve kronik hastalar da sistemden en çok etkilenen grupların başında geliyor: “Randevu yok, ilaçlarda sıkıntı çok. Sağlık hizmeti almak gitgide zorlaşıyor. Yapsınlar artık bir şeyler.”
Aydınlı vatandaşların büyük çoğunluğu, sağlık hizmetlerine erişimde ciddi sorunlar yaşadıklarını ve sistemin günlük ihtiyaçlara cevap vermekte zorlandığını söylüyor. Kentteki hastanelerin deprem sonrası kapasite kaybı, MRS randevu sorunu, görüntüleme gecikmeleri ve uzman doktor erişimindeki sıkıntılar, en fazla dile getirilen sorunlar arasında.
Vatandaşların ortak çağrısı ise net: “Sorun belli, çözüm belli: Randevu sistemi düzenlenmeli, kapasite artırılmalı ve hastane yatırımları hızlandırılmalı.” (İREM AKCAN)
























ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.