AyFm 100.5
Canlı Dinle
  • 19 Şubat 2025, Çarşamba 09:56

Türk kuru meyveleri Hindistan’da güçlü bir giriş yaptı

Türk kuru meyve sektörü, hedef pazar olarak belirlediği Hindistan’da büyüme stratejisini hızlandırdı.

“TURKISH DRIED FRUITS” adıyla başlatılan TURQUALITY Projesi kapsamında, Türkiye’nin dünya lideri olduğu çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı, kuru incir ve Antep fıstığının tanıtımı için Hindistan’da büyük bir kampanya başlatıldı. 2024 yılında 1,8 milyar dolar olan ihracatın, bu projeyle 2025 yılında 2 milyar dolara çıkarılması hedefleniyor.

HİNTLİ TÜKETİCİLERE ÖZEL LANSMAN

Türkiye Kuru Meyve Sektör Kurulu ve Hindistan Kuruyemiş ve Kuru Meyveler Konseyi (NDFCI) iş birliğiyle Mumbai’de düzenlenen etkinlik, geniş katılımla gerçekleşti. Türkiye Kuru Meyve Sektör Kurulu Başkanı Osman Öz, Türk kuru meyvelerinin üstün kalitesi, zengin aroması ve sağlık yararlarıyla Hint mutfağına değer katacağını belirtti. Öz, “Türkiye olarak sürdürülebilir tarım anlayışımızla 150’den fazla ülkeye yüksek kaliteli ürünler ihraç ediyoruz. Hindistan, geleneksel tatlıları ve sağlıklı atıştırmalıklarıyla kuru meyvelerimiz için ideal bir pazar. ‘TURKISH DRIED FRUITS’ projemizle Hintli tüketicilere doğallığı ve besin değeri yüksek ürünlerimizi sunmaktan heyecan duyuyoruz” dedi.

TÜRKİYE VE HİNDİSTAN ARASINDAKİ TİCARİ BAĞLAR GÜÇLENİYOR

Türkiye’nin Mumbai Başkonsolosu Mustafa Kemalettin Eruygur, Türk kuru meyvelerinin Hindistan pazarına girişinin iki ülke arasındaki ticari iş birliğini ileriye taşıyacağını ifade etti. Eruygur, “Türkiye ve Hindistan, zengin mutfak kültürleriyle birbirine benzeyen iki ülke. Türk kuru meyvelerinin, Hint mutfağında ve gıda sektöründe özel bir yer edineceğine inanıyoruz” dedi.

HİNT PAZARINDA ARTAN TALEP

Hindistan Kuruyemiş ve Kuru Meyveler Konseyi (NDFCI) Başkanı Gunjan Jain, Hintlilerin kaliteli kuru meyveye olan ilgisinin giderek arttığını vurguladı. Jain, “Türk kuru meyveleri, doğal tatlılığı, üstün dokusu ve zengin besin değerleriyle Hint mutfağına mükemmel uyum sağlıyor. Bu iş birliği, sektördeki ürün çeşitliliğini artırarak tüketicilere daha fazla kaliteli seçenek sunacak” diye konuştu.

MEWA TİCARET FUARI’NDA BÜYÜK İLGİ

12-14 Şubat 2025 tarihleri arasında Mumbai’de düzenlenen MEWA Dried Fruits and Nuts Fuarı, Türk kuru meyvelerinin Hindistan’daki ilk büyük tanıtım etkinliği oldu. Fuarda düzenlenen “Kuru Üzüm, Kuru İncir ve Kuru Kayısı” panelinde, Türkiye Kuru Meyve İhracatçıları Birliği Başkanı Osman Öz, sektörün küresel gücünü ve Hindistan’a yönelik hedeflerini anlattı.

DOĞAL VE SAĞLIKLI SEÇENEK

Türk kuru meyveleri, lif, A, B, C ve E vitaminleri ile potasyum, magnezyum, kalsiyum ve demir bakımından zengin besin içeriğiyle sindirimi destekleyip bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Yüksek antioksidan içeriği sayesinde stresi azaltmaya, kemikleri güçlendirmeye ve kalp sağlığını desteklemeye yardımcı oluyor. Koruyucu madde veya ek şeker içermeyen bu doğal lezzetler, Hint tüketicilerine sağlıklı bir alternatif sunuyor. (ERDAL AYDIN)

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.