AyFm 100.5
Canlı Dinle
  • 13 Eylül 2014, Cumartesi 18:32

Aydınlı '3 Gezenti' Hindistan’da şölenlerle karşılandı

Nuri kilimci, Remzi Seyfioğlu, Erkut Turan

Adnan Menderes Üniversitesi (ADÜ) Veterinerlik Fakültesi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Erkut Turan, 9 Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Çevre Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Remzi Seyfioğlu, ADÜ Koçarlı Meslek Yüksek Okulu Öğretim Görevlisi Nuri Kilimci, uçakla gittikleri Hindistan’da Napel de dahil olmak üzere, motorla toplam 4 bin kilometre yol aldı. Hindistan’da merkezi bulunan Hero Motor sponsorluğunda gerçekleştirdikleri gezide, Aydınlı 3 Gezgin, Hindistan’da şölenlerle karşılandı. Kendileri adına basın açıklaması düzenlendi ve fotoğrafları bilbordlarda, ertesi günde Hindistan gazetelerinde yayınlandı.

 (FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYIN)

Rüzgar Avcıları Motosiklet Kulübü Kurucularından olan ve kulübün bir dönem başkanlığını yapan Erkut Turan, her motosiklet gezisine ayrı bir isim verdiklerini söyledi. Hindistan gezilerinin adı ise, “Unexpected İndia” yani "Beklenmedik Hindistan Gezisi". Gerek iklim, gerek Hindistan’ın kültürel yapısı, gerekse coğrafi koşullar gibi birçok alışılmadık duruma rağmen, Turan da 25 günlük gezilerini tamamlayarak dönmelerinden kaynaklanan, o başarmış olmanın duygusunu rahatça gözlemleyebilirsiniz. Nitekim Erkut Turan da, “Hindistan’da tek bir kural vardı, o da ‘Hayatta kal’. Motosiklet gezileri mücadele gibi bir şey. Bittikten sonra başarmış olmanın mutluluğu bambaşka. Bu, sahnede direkt oyunun içine karışmak gibi” diyor.

Ölülerin yakıldığı Ganj Nehri’ni görmüş olmaları, sığırların kutsal olmasından dolayı trafiğin ortasında dolaşmaları, yemeklerinin çok soslu olması ve 3 arkadaşın mide rahatsızlığı geçirmeleri, MUuson Yağmurları nedeniyle sel baskınları, köprülerin yıkılması, sel suları arasından motosiklet ile yollarına devam etmiş olmaları gibi daha burada saymak istediğim birçok konuyu paylaştı motosiklet tutkunu Turan... 3 arkadaşın bir de web sitesi var. Şu an hazırlık aşamasında olan siteyi sabırsızlıkla beklediğimi söyleyebilirim. Nuri Kilimci’nin yazacağı yol raporları, fotoğraflar ve gezi güncesi yer alacak sitenin içinde. Adı da, www.3gezenti.com.

Nasıl çıktı bu gezi fikri?

Fikir, Nuri’den çıktı. Hiç umulmadık bir anda ‘Hindistan’a gidelim mi? Orada motor kiralarız’ dedi. Ve bir anda kendimizi ‘Hindistan’da nerelere gidebiliriz? diye araştırırken, bulduk.

Daha sonra?

Hindistan’da nerelere gidilir, Hindistan’ın yol koşulları, coğrafi yapısı gibi birçok konuyu araştırdık. Dersimize çok iyi çalıştık. Orada motor kiralayacağımız için Hindistan’da merkezi bulunan Hero Motor’a ulaştık. Toplam 25 ayrı ülkeye motorlarını satıyor. Büyük motorlar değil ama o coğrafyaya uygun motorlar. Türkiye’de de yetkililerle görüştük ve böyle bir gezi planımızın olduğunu anlattık.

İlk kez mi ülke dışında motosiklet ile geziye çıktınız?

Hayır tabii ki. Ben Rüzgar Avcıları Motosiklet Kulübü’nün kurucularındanım ve bir dönem de başkanlığını yaptım. Üçümüzün de ortak özelliği motosiklet tutkunu olmamız. Nuri ve Remzi 2012 yılında Karadeniz’i çevreleyen tüm ülkeleri motosikletle gezmişlerdi. Ben de 2009 yılında motosikletle Türkiye’yi baştan sona ve İran, Suriye, Ürdün ve tekrar Türkiye’ye dönüş şeklinde 12 bin kilometrelik bir yolu 30 gün süren bir gezide almıştım.

“HİNDİSTAN’DA TEK BİR KURAL VAR: HAYATTA KAL”

Hero Motor, gezi fikrinizi nasıl değerlendirdi?

Çok sıcak karşılandık. 3 kişi Hindistan ve Napel olarak toplam 4 bin kilometre yol gideceğimizi, daha önce de bu tip geziler yaptığımızı, kısaca kendimizden bahsedince bize sponsor oldular. Bu durum bizi çok sevindirdi. Geziden daha da keyif almamızı sağladı. Hindistan’a uçakla gittik. Havaalanında karşılandık. Hero Motor’un özel okulu ve pistleri var. Bize eğitim verdiler. Hindistan’da tek bir kural var. O da 'Hayatta kal'. Yani kaosun içinde bir düzen var diyebilirim.

Hangi konularda eğitim aldınız?

İlk olarak güvenli motosiklet kullanımı hakkında eğitim aldık. Hindistan, hiç bilmediğimiz bir coğrafya ve hiç alışık olmadığımız yol koşullarına sahip. Bize daha önce Hindistan’a gidenler, bu mevsimde gitmememiz gerektiğini söylediler. Çünkü, bu mevsimde ciddi oranda Muson Yağmurları'nın etkisinde oluyor. Aydın’a bir yılda düşen yağmurun, orada bir hafta içinde düştüğünü düşünün. Neyse ki biz, şanslıydık. Ya biz oraya varmadan önce yağmış bitmiş oluyordu ya da biz oradan ayrıldıktan sonra yağıyordu yağmur. Öyle ki sel baskınından dolayı yıkılmış köprüler gördük. Aldığımız ilk eğitimden sonra Hero Motor’un fabrikasına gittik. Orada da motosikletlerle ilgili teknik donanım, bakım gibi bir eğitim daha verildi.

Hero Motor’un fabrikasını nasıl buldunuz?

Çok büyük bir fabrika. Metal giriyor ve motor olarak çıkıyor. 4 adet fabrikası var. bu fabrikalarda günde toplam 26 bin motosiklet üretiliyor. Orada aldığımız ikinci eğitimin sonrasında 125 CC’lik Glamour model motorlarımızı alarak, yola koyulduk.

“ŞÖLENLERLE KARŞILANDIK”

Rotanız?

Delhi, Agra, Varanasi, Napel’e geçiş. Napel’in Başkenti Katmandu, Pokhara, Hindistan’a geçiş, Haridvar, Rişhikesh, Shimla,Dharamsala, Amritsar ve Delhi. Hero Motor fabrikasının önünde fotoğraflarımızı çekmişlerdi. Yola çıkınca kendimizi dev bilbordlarda gördük. Bizim için basın açıklaması düzenlediler. Bizi, ülkemizi ve onların ülkesi hakkında düşüncelerimizi merak ediyorlardı. Bu konularda sorular yönelttiler. Şölenlerle karşılandık. Ertesi günde kendimizi Hindistan gazetelerinde gördük. Gittiğimiz her yerde hem otel hem de motosiklet bakımı konusunda Hero Motor tarafından özel olarak görevlendirilmiş ana bayiler ve bir yetkili müdür bulunuyordu.

Kaç günlük bir geziydi?

2 gün uçak yolculuğu dahil toplam 25 günlük bir geziydi. Çok zor koşullarda yolculuk yaptık. Çantalarımızı koymak için yaptırdığımız demir aparatlar bile yolculuk sırasında kırıldı. Yolculukta uyacağınız tek kural 'Hayatta kalmak'. Yön işaretleri bile elle yapılıyor. Kornanız yoksa çok kötü bir durumdasınız. Motosiklet gezileri mücadele gibi bir şey. Bittikten sonra başarmış olmanın mutluluğunu yaşamayan bilemez. Sahnede direkt oyunun içine karışmak gibi.

“MİDE RAHATSIZLIĞI GEÇİRDİK”

Yemekleri nasıl?

Yemekleri çok soslu, çok farklı baharatlar kullanıyorlar. Kırmızı et yemiyorlar. Vejetaryenler. İki arkadaşım da sindirim sorunu yaşadılar, rahatsızlandılar. Ben de iki gün hiçbir şey yemeyip daha sonra yüklendiğim için bende küçük bir sindirim sorunu yaşadım.

Hindistan gezinizde sizi en çok ne etkiledi?

Gittiğimiz coğrafyada çok farklı din ve çok sayıda Tanrı var. Sığırlar, kutsal hayvanlar dolayısıyla kırmızı et yemiyorlar. Ama bir tarafta Müslümanlar. Onların kutsal saydıkları hayvanları kesip yiyorlar. Böyle olmasına rağmen saygı duyuyorlar. Aynı dine mensup insanlar bile barış içinde yaşayamazken, ciddi sınırlarla birbirinden ayrılmış farklı dinlere mensup insanlar, barış içinde yaşıyorlar. Kesin sınırlarla ayrılmış dinleri için birbirlerini öldürmüyorlar. Bu beni çok etkiledi.

“İLK GÖRECEĞİNİZ YER GANJ NEHRİ OLMASIN”

Hindistan’a gidecekler için bir tavsiyeniz var mı?

İlk gidecekleri yer Ganj Nehri olmasın. Sidik kokusu, çok kalabalık bir insan topluluğu ve ölülerin yakılması… İlk gördükleri yer orası olmamalı diye düşünüyorum. Biz gittiğimizde o töreni göremedik. İnsanlar gezdiği zaman Dünya'nın ne kadar farklı olduğunu görüyor. Gezmek çok iyi bir öğrenme yolu. 'Niçin bu Dünya'dayım?'ın cevabını arıyorsanız yolculukta bilmediğiniz bir çok farklı şey öğreniyorsanız. Bir çok farklı kültür ve dinle karşılaşıyorsunuz.

Önümüzdeki zamanlar için rotanız belli mi?

Tekrar aynı tür bir gezi düşünüyoruz ama hepsi plan aşamasında. Hindistan gezimiz ve daha sonra gerçekleştireceğimiz gezilerin fotoğrafları, yol raporları, gezi güncesini web sitemizde paylaşacağız. www.3gezenti.com şu an hazırlık aşamasında. Siteyi, Nuri Kilimci hazırlıyor. (GAMZE KORKMAZ)

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.