Takip Et

/>

SON DAKİKA

“Bunun adı fırsatçılıktır”

29 Ocak 2024, Pazartesi 13:08
Son güncelleme: 29 Ocak 2024, Pazartesi 16:03

     


Aydın’da hizmet veren bir otomobil bayiinden yüzde 100 engelli babası adına aldıkları araç için istedikleri ekstra hizmetin gerçek değeri üzerinde fiyat talep edildiğini iddia eden İsmail Çevik, “Bunun adı fırsatçılıktır” dedi.

Efeler İlçesi’nde hizmet veren ve Japon menşeli araç satışı yapan bir bayiden, 17 Ocak tarihinde babası Ali Çevik adına otomobil satın aldıklarını belirten İsmail Çevik, firma tarafından haksız para tahsil edildiğini iddia ederek, bu nedenle hukuki süreç başlatacaklarını ifade etti.

Amacının ödediği fazla ücret olmadığını ve bu fırsatçılığın önüne geçilmesi için mücadele edeceğini dile getiren İsmail Çevik, “Uzun süredir almak istediğimiz bir aracın tüm özeliklerini araştırdık. Yüzde 100 engelli babam adına bu aracı satın almak için bayiye gittik. 1 milyon 543 bin lira tutarındaki bu araç, ÖTV muafiyeti düşülerek işlemler yapıldı. 863 bin lira fatura edilen araç için 865 bin lira ödeme yaptım. Fakat bu araç için ekstra orijinal paspas ve bagaj havuzu ile seramik boya koroma, cam ve kaput filmi istedik. Bu işlemler için başka bir firma üzerinden 65 bit lira fatura kesildi” diye konuştu.

“TOPLAM 878 BİN LİRAYA ARACI SATIN ALABİLECEĞİMİZİ KAŞELİ VE İMZALI OLARAK SUNDU”

Şubat ayı itibariyle vergi oranlarında artış olacağı için bu aracı biran önce almak istediklerini dile getiren İsmail Çevik, “Belirttiğim koşullarda aldığım bu aracın fiyatını Denizli Bayii, 861 bin lira, diğer ekstra hizmetler için toplam 17 bin lira olduğunu, toplam 878 bin liraya aracı satın alabileceğimizi kaşeli ve imzalı olarak sundu. Hatta ödeme yapmam dahilinde bu koşullarda hemen satış işlemine başlayabileceklerini belirttiler. Bununla ilgili yazılı görüşmelerimiz elimizde mevcut. Ben aracı satın aldığımız bayiye, 880 ile 900 bin liraya kadar fiyatın normal olabileceğini, daha fazlasının fırsatçılık olduğunu açıkça belirttim. Onlarda ‘ister al, ister alma’ edalarıyla yaklaştılar. Gerçekten bunun adı fırsatçılıktır. Benim fazla ücret ödemem mesele değil, bu fırsatçılığın önlenmesidir. Aracı üreten Japonyalı yetkililer bunu duysa korkarım harakiri yapardı. Ben de bunun için gerekli hukuki yollara başvuracağım. ” ifadelerini kullandı.

Araç bayisi yetkilileri de, fiyat farklılarının yaşanabileceğini ve bunun da yapılan işlem kalitesinden kaynaklandığını belirterek, “Biz bu müşterimize şartlarımızı, uygulamalarımızı anlattık. Kendisi Aralık ayı içerinde istediği bu aracın kaporasını ödedi. Biz satış işlemi öncesi kendisine, ödediği kapora ücretini geri ödeyebileceğimizi tekrar söyledik. Otomotiv sektöründe farklılıklar olması doğaldır ve Rekabet Kurulu da bunu istemektedir. Diğer bayiye göre bizim fiyatımız daha ucuz olabilirdi ve o zaman ne yapacaktı acaba. Biz fırsatçılık değil, hizmet verdik. Bu müşterimizin amacını da gayesini de anlam veremedik” açıklamasında bulundu. (ERDAL AYDIN)







 
Son Eklenen Haberler