Uzman Diyetisyen Hilal ÜRETMEN
DİYET REHBERİ

Yeni Yıla Sağlıklı Girin!

30 Aralık 2019, Pazartesi

     

Yılbaşında ikram edilen lezzetli yiyeceklerin kalorisi genellikle yüksek olmaktadır. Hem evde hem ev dışında veya restoranda kendimize uygun yemek seçeneklerini önceden belirlemek kilo almadan yeni yıla girmek için iyi bir başlangıç olabilmektedir. Girilen sosyal ortamlarda doğru tercihler yaparak daha sağlıklı yeme düzeni oluşturulmaktadır. Kilo almadan yeni yıla girebilmeniz için sağlıklı beslenme önerilerim:

Öncelikle yemeğe değil eğlenmeye odaklanın

Hafif bir çorbayla başlangıç yapın

Tokluğu artırmak ve daha az kalori almak için mutlaka salata yiyin

Karbonhidrat içeren pilav, makarna, börek, ekmek ve patates miktarını sınırlayın

Zeytinyağlı sebze yemekleri ile tokluğu artırın

Mezelerden yoğurtlu ve zeytinyağlı olanları tercih edin

Kızarmış yiyecekleri tüketmeyin

Ana yemek olarak protein içeren balık, hindi veya tavuk eti tercih edin

Yemeklere mayonez gibi yüksek kalorili soslar ilave etmeyin

Kutlama sırasında alkol miktarını azaltın, alkol oranı arttıkça alınan kalorinin de yükseleceğini unutmayın

Tatlı seçeneklerinden meyveli veya sütlü hafif tatlılardan tercih edin

Kuru yemişlerin tuzsuz olmasına ve bir avuçtan fazla tüketmemeye dikkat edin

Patlamış mısırı yağsız, az yağlı ve tuzsuz olarak tüketin

Bol su içmeye özen gösterin

Yemeklere ek olarak tuz eklemeyin

Ayran, sade maden suyu ve su için

Yemek istediklerinizden tadımlık alın

Yılbaşı akşamı meyveyi de 1-2 porsiyon ile sınırlayın. Elma, nar, mandalina veya portakal gibi mevsim meyvelerinden tercih edebilirsiniz.

Sevilen yiyeceklerden dikkatli bir şekilde tüketebilirsiniz. Ancak dengelemek için yılbaşı günü küçük porsiyon kahvaltı ve öğle yemeği yapın. Dengelemek için ertesi gün sebze yemeği ve yoğurttan oluşan hafif bir beslenme programı uygulayabilirsiniz. Yürüyüş, egzersiz yapabilirsiniz. Yeşil çay, ıhlamur gibi bitki çayları ve bol su içerek ödem atabilirsiniz.