Uzman Diyetisyen Hilal ÜRETMEN
DİYET REHBERİ

Mevsim Değişikliğinde İştah Kontrolü

23 Eylül 2019, Pazartesi

     

Sonbahara geçerken oluşan hava değişimi enerjimizi azaltabilir. Motivasyon eksikliği hissedebiliriz. Vücudun adapte olma sürecinde iştah kontrolü zorlaşabilir veya tam tersi yeme isteği azalabilir. Mevsim değişikliğinde enerjimizi korumak ve uyumu kolaylaştırmak için öneriler:

Mutlu eden ve serotonin hormonunu artıran besinlerden faydalanın (bitter çikolata, muz, ceviz, badem, tarçın, vanilya, hindi, somon vb.)

Aralarda enerji veren kuru meyve ve fındık, badem, ceviz, kabak çekirdeği gibi yağlı tohumlardan yiyin

Uyandığınızda 1 bardak ılık suya 1 çay kaşığı bal ve limon dilimi ekleyin

Vücuda detoks etkisi sağlayan ıhlamur, ada çayı, papatya, kekik, kuşburnu gibi bitki çaylarından için

Bağırsak sağlığı bağışıklık sistemine ve vücudun enerjisine de etki eder. Bu nedenle her gün yoğurt kefir gibi probiyotik besinleri tüketin

Yüksek miktarda C vitamini içeren maydanoz gibi yeşil yapraklı sebzeler, limon, portakal, nar, kırmızı ve yeşilbiber, kuşburnu tercih edin

Haftada 1-2 kez ızgara, fırında veya buğulama yöntemleriyle pişirilmiş balık tüketin

Vücudun yağ depolamasını azaltmak için düzenli yürüyüş gibi egzersizlere yönelin

Bol lif içeren taze meyve, sebze, kuru baklagiller ve tam tahıllar yiyerek kolesterolü düşürün

Düzenli saatlerde beslenin ve gece geç saatlerde yemek yemeyin

Uzun süreli açlık olmamalı, ara öğün yapmak kan şekerinin düşmesini ve halsizliği önler.

Sonbahara geçerken sağlıklı beslenmeye mutlaka devam edin ve motivasyonunuzu kaybetmeyin. Gerekirse diyetisyen desteği alabilirsiniz.