Uzman Diyetisyen Hilal ÜRETMEN
DİYET REHBERİ

Kurban Bayramı'nda beslenmeye dikkat!

10 Ağustos 2019, Cumartesi

     

Kurban Bayramı'nda sağlık ve hijyen kurallarına uygun olarak etin dinlendirilmesi, depolanması, pişirilmesi ve servis edilmesi gerekir. Özellikle sıcak olan bu günlerde mikroorganizmalar hızlı çoğaldığı için ette oluşabilecek sağlık riski minimuma indirilmelidir.

Kurban kesildikten hemen sonra güneş görmeyen serin bir yerde 3-4 saat bekletilmelidir.

Buzdolabında (4 derece) 1 gün boyunca hem lezzet hem yumuşaklık için etin olgunlaşması sağlanmalıdır

Daha sonra tüketilmeyecek olan et porsiyonlara ayrılıp buzdolabı poşetleriyle derin dondurucuya kaldırılır.

Derin dondurucudan çıkarılıp uygun koşullarda çözdürülen et tekrar dondurulmamalıdır.

Etin hangi yöntem kullanılarak pişirileceği etin türüne göre değişmektedir. Bağ dokusu yüksek etleri pişirirken kaynatma, haşlama, ağır ateşte pişirme gibi uzun sürede pişirilebilir. Bağ dokusu düşük etler ise kavurma, fırınlama gibi yüksek ısıda pişirmeye daha uygundur.

Etin içinde vücudun ihtiyacı olan B vitamini (B1, B2, B6, B12), D vitamini, demir, selenyum, çinko gibi birçok vitamin ve mineral bulunur.

Sakatat ve yağlı etlerde doymuş yağın yüksek olması kolesterolü artırdığından tüketilmemelidir.

Etleri kızartmak yerine fırında pişirme, haşlama, ızgara yöntemleri kullanılmalıdır.

İkram edilen ağır tatlılar ve yağlı yemekler tercih edilmemelidir.

Şerbetli tatlılar yerine taze meyve tüketilmelidir.

Günde yaklaşık 3 litre su içilmelidir.

Kalp damar hastaları, diyabet ve diğer kronik hastalığı bulunanlar sağlıklı beslenme düzenini bozmamalı ve sağlıklı seçimler yapmalıdır.

Tansiyon hastaları çok fazla çay, kahve, maden suyu ve soda içmemelidir.

Demir eksikliği, kansızlık varsa et tüketilen öğünde yoğurt ve diğer süt ürünleri tercih edilmemeli, et C vitamini içeren bol salata ile tüketilmelidir.

Yemekten 2 saat sonra yürüyüş yapılmalıdır.

Tüm okurlara sağlıklı ve hayırlı bayramlar...