Uzman Diyetisyen Hilal ÜRETMEN
DİYET REHBERİ

Diyet ve Motivasyon

7 Ekim 2019, Pazartesi

     

Alışkanlıklarınızdan vazgeçmek ya da hedefe yönelik yeni alışkanlıklar kazanmak çoğumuz için kolay değildir. Ancak vücutta olan değişimleri gözlemleyebilmek için sabırlı olmak gerekir. Bu süreç çok kısa zamanda olmayabilir. Bu durumdayken pes etmek hayal ettiğimiz hedefe ulaşmayı geciktiren bir durum olur. Vazgeçerken kendi kendinize bahaneler bulabilirsiniz. Mazeretler üretip hedefe ulaşmanın önünde engel oluşturabilirsiniz. Şimdi tüm bunlardan uzaklaşıp kendinize yeni bir sayfa açın.

Yapabileceğinize İnanın ve gücünüzün farkına varın.

Değişiminize odaklanın.

Bir anda değişim oluşturulamıyorsa yavaş yavaş alışarak bu süreci yaşayın.

Kendinize motivasyon kaynağı bulun, bu giymek istediğiniz bir kıyafet olabilir veya sağlık durumunuzdaki iyileşme olabilir.

Bahanelerden uzak durun.

Beslenmenizi olumsuz etkileyen ortamlardan uzak durmaya çalışın.

Başlangıçta mükemmeli hedeflemeyin, ara sıra istediğiniz sonucu alamayacağınızı kabullenin.

Haftada 1 kg kayıp hedefleyin.

Bir kaçamak yaptığınızda battı balık yan gider diyerek beslenme düzenini bozmayın.

Diyette alternatifler tercih edin ve değişimleri kullanın.

Vücut ve kilo değişiminiz size özeldir, başkalarıyla kıyaslamayın.

İlk başta ulaşması uzak hedefler belirlemeyin.

Gün içinde ev veya iş yerinde daha hareketli olun.

Yediklerinizi takip etmekte zorlanıyorsanız mutlaka diyet günlüğü tutun.

Çevrenizde sizin gibi kilo değişimi hedefleyen biri varsa birbirinize destek olun.

Kendinizi iyi hissettiğiniz giyecekler tercih edin.

Eğlendiğiniz ve sizi mutlu hissettiren fiziksel aktiviteler keşfedin.

Kilo değişiminin ve sağlıklı beslenmenin sağlığınız üzerindeki etkilerini düşünün.

Olumlu hayal edin ve pozitif olun.

Atacağınız her bir adım sizi hedefinize biraz daha yaklaştıracaktır.