Uzman Diyetisyen Hilal ÜRETMEN
DİYET REHBERİ

Ödemi Azaltan İpuçları

9 Aralık 2019, Pazartesi

     

Ödem vücut dokularında fazla sıvı birikmesi olarak tanımlanabilir. Çok uzun süre oturmak veya ayakta kalmak, çok tuzlu beslenmek, kronik akciğer hastalıkları, böbrek ve karaciğer rahatsızlıkları, kalp hastalıkları, gebelik, menstruasyon öncesi dönemde veya ilaç kullanımına bağlı olarak birçok nedenden dolayı vücutta ödem gelişebilir. Tedavisi için yaşam tarzında yapılabilecek ufak değişiklikler ile ödemi azaltmak mümkün olabilmektedir. Düşük sodyum diyeti ve potasyumdan zengin beslenme faydalı olmaktadır. Ödemden kurtulmak için beslenme ve yaşam biçiminizde uygulayabileceğiniz öneriler şunlardır:

Ödemden kurtulmanın en iyi yöntemi olarak bol su için

Alkol kullanımından kaçının

Basit karbonhidratlardan olan beyaz un ve şekerden mümkün olduğunca uzak durun

Kafein içeren çay ve kahve gibi içeceklerin tüketimini azaltın

Sodyum içeriği yüksek olan paketli gıdaları tüketmeyin

Hazır ve asitli içeceklerden uzak durun

Tuzlu ve salamura besinlerden kaçının

Peynir, zeytin gibi besinleri suda bekletin

Her gün probiyotik içeriği yüksek olan yoğurt veya kefir tercih edin

Yeterli protein aldığınızdan emin olun; balık, tavuk veya hindi etini haftada 2-3 kez tüketin

Potasyum içeren muz, kayısı, portakal, bal kabağı, brokoli, havuç, avokado gibi besinler ile vücut dengesini koruyun

Maydanoz, kereviz sapı, kivi gibi yeşil sebze ve meyvelere günlük olarak sofralarınızda yer verin

Trans yağ içeren margarini ve kızartılmış besinleri tüketmeyin

Ayrıca hafif egzersizler yapmak ve ödem olan bölgelere masaj yapmak da faydalı olabilmektedir.

 

Ödem Atan Bitki Çayı

Bir tutam kurutulmuş ıhlamur

Maydanoz sapı

Limon

2 adet karanfil

Su

 

Hazırlanışı: Ihlamur, karanfil ve maydanoz sapı bir demliğe koyulur. Üzerine sıcak su eklenir. Demliğin ağzı kapalı şekilde 8 dk bekletilir ve süzülür. Fincana alınır. Limon sıkılır isteğe bağlı limon kabuğu da eklenir. Hazırlanan ödem atıcı çay gün içinde 2 bardak kadar içilebilir.