Uzman Diyetisyen Hilal ÜRETMEN
DİYET REHBERİ

Yeşil Çayın Sağlık Üzerine Etkileri

4 Kasım 2019, Pazartesi

     

Sonbahar ve kış aylarında sıcak içeceklerin ön plana çıkmasıyla beraber yeşil çay da tercih edilmesi gereken çaylardan biridir. Aslında yeşil ve beyaz çay, siyah çay ile aynı bitkiden elde edilmektedir. Ancak toplanma ve kurutma süreleri çeşitlilik göstermektedir. Oksitlenme oranının farklı olmasından dolayı biz aynı bitkinin farklı varyasyonlarını tüketmekteyiz. Yeşil çayın antioksidan etkisi siyah çaya göre daha fazladır. Toplumumuzda özellikle siyah çay tüketimi yoğun olmakla beraber son yıllarda yeşil çayın da popüler bir seçenek olduğunu görebiliriz. Yeşil çayın içerdiği maddeler ve sağlığa etkileri şunlardır:

Bitkisel antioksidan olarak içerisinde kateşinler bulunur. Bir kupada yaklaşık 50-150 mg kateşin vardır.

İçerdiği "epigallokateşin gallat" maddesi, metabolizmayı hızlandırıp yağ yakımını artırır. Zayıflamaya yardımcı olur. Özellikle bel bölgesindeki yağların yakımını artırır

Antioksidan içeriğiyle kansere karşı koruyucudur.

Kafein içerdiği için odaklanmayı artırır ve hafızayı güçlendirir.

Kalp hastalıkları üzerinde olumlu etkileri bulunur.

Kan yağlarını düzenler. Özellikle LDL (kötü) kolesterolü düşürür.

İrritabl barsak sendromuna (İBS) karşı etkilidir.

Bağışıklık sistemini güçlendirir.

Diüretik etkisiyle vücuttaki ödemin atılmasına yardımcı olur.

Demleme sıcaklığı ve süresi önemlidir. En iyi tadı elde etmek için yeşil çayı kaynar olmayan sıcak su ile 2-3 dk. demlemek yeterlidir.

Günde 2 fincan ile sınırlanmalıdır.

Bazı gruplar kullanmamalı veya doktora danışarak yeşil çay tüketmelidir. Böbrek hastaları, hipertansiyon hastaları, ilaç kullananlar ve gebeler tüketimde dikkatli olmalıdır.

İncelten Yeşil Çay Detoksu

1 kupa demlenmiş yeşil çay

İnce limon dilimi

Küçük bir parça taze zencefil

1 adet karanfil

Tüm malzemeleri yeşil çayın içine ilave ettikten sonra diyetinize ek olarak günde 1 veya 2 kez bu pratik yağ yakıcı ve incelten tarifi uygulayabilirsiniz.