Uzman Diyetisyen Hilal ÜRETMEN
DİYET REHBERİ

Plaj Diyeti

8 Temmuz 2019, Pazartesi

     

Tatile gitmeden birkaç ay önceden diyete başlamamış olabilir veya şuan istediğiniz vücut tipine sahip olmayabilirsiniz. Ancak bu iyi bir görünüme ulaşamayacağınız anlamına gelmez. Plajda iyi görünmeyi ve istediğiniz yaz kıyafetlerini giymeyi hedefleyin. Bu hedefi motivasyon kaynağı olarak görebilirsiniz. Unutmayın hedefe ulaşmak için bir yerden başlamak gerekir. Başarmak için hayal etmek ve emek vermek önemlidir. Önerilerimi hemen uygulamaya başladığınızda sonucu görebilir ve siz de istediğiniz fit bir görünüme yaklaşabilirsiniz.

Birbirinden farklı renklerde olan taze meyve ve sebzelerden her gün ana öğün ve ara öğünlerinizde mutlaka bulundurun.

Her gün 2,5-3 litre su için

Her gün bir bitki çayı (kekik, yeşil çay, ıhlamur, kuşburnu vb.) demleyip soğutarak içebilirsiniz

İşlenmiş unlu ve şekerli yiyeceklerden uzak durun

Ana öğünlerinizde et ve pilav-makarna porsiyonlarını küçültün, sebze ağırlıklı beslenin

Ödemi azaltmak için tuzu ve tuzlu besinleri azaltın

Fonksiyonel besinler olarak bilinen yani vücuda birden çok faydası olan yoğurt, ayran ve kefiri tüketin

Kabızlığı azaltmak için kuru meyvelerden özellikle kırmızı erik ve kayısı tercih edebilirsiniz. Sebze ve meyveleri kabuğuyla birlikte tüketin

Selülitlerden kurtulmak için bol su için, düzenli olarak yürüyün ve bacak egzersizlerine vakit ayırın

C vitamini içeren limon, maydanoz, biber, kuşburnu, kivi, kırmızı meyveler selüliti azaltmaya yardımcı olur

Alkol tüketimini azaltın

“Yağ yakan ve mineral kazandıran” içeceği haftada 3-4 kez tüketin

Malzemeler

1 fincan demlenmiş soğutulmuş yeşil çay

1 sade maden suyu

Limon

Taze nane yaprağı

Tüm sıvı malzemeleri karıştırın, çeyrek limon suyu sıkın ve birkaç taze nane yaprağı ekleyin. Soğutarak ve buz ekleyerek tüketebilirsiniz. Hem yağ yakıcı hem serinleten bu karışımı yaz boyunca keyifle içebilirsiniz.