Uzman Diyetisyen Hilal ÜRETMEN
DİYET REHBERİ

İncirin Sağlık Üzerine Etkileri

3 Ağustos 2019, Cumartesi

     

Aydın'ın önemli yöresel meyvelerinden biri olan incir sadece lezzet olarak değil yapısı ve bileşimiyle de favorilerimiz arasında. Ilıman ortamlarda yetişen incirin bir tanesi yaklaşık 40-50 kalori enerji ve 10-12 gram karbonhidrat içerir. İncirde birçok mineral, vitamin, lif ve antioksidan maddeler yer alır. Yapısında A, B, C ve K vitaminleri bulunur.

Yazın sevilen tatlarından biri olan incir, tatlı isteğinin bastırılmasında önemli rol oynuyor. Hem kilo verme hem de kilo koruma dönemlerinde porsiyon kontrolüne dikkat edilerek tüketilebilir.

Şeker oranı yüksek olmasına rağmen aynı zamanda lif de içerir.

Lif içerdiği için kolesterolü düşürmeye ve daha uzun süre tok kalmaya yardımcı olur

Kalsiyum ve fosfor mineralleri ile kemiklerin güçlenmesine katkı sağlar, osteoporoza karşı korur.

Çinko içerdiği için saç ve tırnak sağlığına faydalıdır.

Potasyum minerali de kalp sağlığını koruma ve kasların yenilenmesini sağlar.

Kan basıncını dengeler.

Bağışıklık sistemini güçlendirir.

Hem lif hem de vitamin mineralden zengin olduğu için vücudu toksinlerden arındırır ve kanserden korur.

Sindirim sistemini düzenler ve kabızlığı önler.

Antioksidan içeriği ile cildi güzelleştirir ve yaşlanmayı geciktirir.

Sağlığa oldukça pozitif etkileri olmasının yanı sıra incir tüketiminde dikkat edilmesi gereken bazı durumlar şunlardır:

Meyve şekeri olan früktoz oranı yüksektir. Diyabet, insülin direnci gibi kan şekerinin yükseldiği durumlarda ve kilo kontrolünde sınırlandırılmalıdır.

Laksatif (bağırsak hızlandırıcı) etkisi olduğundan aşırı tüketiminden kaçınılmalıdır.

K vitamini içerdiği için düzenli kan sulandırıcı ilaç kullanırken sınırlandırılmalıdır.