Uzman Diyetisyen Hilal ÜRETMEN
DİYET REHBERİ

Düğüne hazırlık diyeti

13 Haziran 2019, Perşembe

     

Merhaba değerli okurlar, ben Uzman Diyetisyen Hilal Üretmen. Her hafta sağlıklı beslenme ve diyet önerilerinde bulunacağım bu köşede sizlerle birlikte olacağım. Siz de bu ipuçlarını kaçırmamak için mutlaka yazılarımı takip edin.

Havaların ısınmasıyla birlikte düğün sezonuna başlıyoruz. Düğün ve diyet çoğu kadın için ayrılmaz ikili. Davet elbisesiyle mükemmel görünmek isteyenler çareyi özellikle şok diyetlerde arıyor. Ancak tek çözüm şok diyetler değil. Doğru planlama yaparsanız siz de fit bir görünüm elde edebilirsiniz. Sağlıklı ve bilinçli beslenme düzeniyle ve aşağıdaki önerilerim ile kusursuz bir gelin/davetli olabilirsiniz.

İşte sizin için hazırladığım 'Düğüne Hazırlık Diyeti';

Düğün öncesi stres durumunda hormonlara bağlı olarak iştah değişikliği (artma veya azalma) yaşayabilirsiniz. İlk kural öğün atlamamaktır, düzenli saatlerde az ve sık beslenmelisiniz

Her öğün zeytinyağlı sebze yemeği ve salataya mutlaka yer vermelisiniz

İstediğiniz forma ulaşmak için tatlı, hamur işi, kızartma ve fastfood yiyeceklerden uzak durmalısınız.

Hazır besinler çok tuz içerir, fazla tuz vücutta sıvıyı tutar ve ödem oluşur. Bu nedenle hazır ve tuzlu yemekten kaçınmalısınız

Ödemden kurtulmak için günde 3 litre su içmelisiniz

Fazla çay ve kahve tüketmek vücuttan su atma özelliğine sahip, bu nedenle sınırlamalısınız

Sağlıksız, çok katı veya tek tip besine dayalı diyetlerden uzak durmalısınız

Kilo kaybını hızlandırmak için pirinç, makarna, patates, unlu gıdalar, meyve gibi karbonhidrat kaynaklarını azalabilirsiniz

Metabolizmayı hızlandıran yoğurt, yeşil elma, ananas, yeşil çay tercih etmelisiniz

Diyeti düzenli sporla veya yürüyüşle destekleyiniz

GELİN DİYETİ

Sabah: 1 dilim ekmek

1 dilim peynir veya 1 haşlanmış yumurta

Domates-salatalık-yeşillik

Öğle: 1 porsiyon ızgara et ya da 6 yemek kaşığı kuru baklagil yemeği

1 dilim ekmek

Yağsız salata

Ara: 1 porsiyon meyve

Akşam: 1 porsiyon zeytinyağlı sebze yemeği

1 dilim ekmek

1 kâse yoğurt

Yağsız salata

Gece: 1 fincan demlenmiş yeşil çay + maden suyu karışımı