Takip Et

SON DAKİKA

Didim'de stratejik planlamaya ihtiyaç var

20 Ocak 2018, Cumartesi 20:01

     


tvDEN ekranlarında Cumartesi günlerinin en çok izlenen, “Ayla Ekin ile Çay Kahve Bahane” programının bu haftaki konukları Didim Meandros Derneği Başkanı Başak Kamacı Budak ile genç müzisyen Serhat Aydın oldu. Budak, Didim'in tanıtılması için uzun vadeli stratejik planlar yapılması gerektiğine vurgu yaparken müzisyen Aydın şarkıları ile programa renk kattı.

 

(FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYIN)

 

Gitarıyla birbirinden güzel şarkılarını seslendirerek programa renk katan Serhat Aydın, hedefinin çok iyi bir şarkıcı olmak olduğunu söyledi. Burcu Güneş’in vokalisti olarak çalışan ve daha önce girdiği yarışmalarda birincilik elde eden genç müzisyen, şarkıları ile izleyenlere keyifli anlar yaşattı.

 

Didim’in marka bir şehir olması, uluslararası alanda tanıtılması için derneği kurduklarını ifade eden Budak, amaçlarının Kuşadası ve Didim’in sadece deniz, güneş, kum turizmiyle yılın 3 ayı değil, 12 aya yayılmış bir turizm planlaması yaparak markalaşmış bir kültür kenti olduğunu söyledi. Geçmişte Apollon tapınağında konserler olduğunu ve günümüzde artık bu konserlerin yapılamadığını ifade eden Budak, bu tür tarihsel mekanların doğal akustik ses düzenleri korunarak, konserler yapılması gerektiğini vurguladı.

 

ÇOCUKLARA KAZI İLE TARİH BİLİNCİ AŞILANIYOR

Çocuklara tarih bilincini aşılamak için kazı oyun alanı oluşturduklarını anlatan Budak, “Tarihsel ve kültürel mirasımızı bırakacağımız çocuklarımız için Meandros arkeoloji kulübü kurduk. Milet müzesi bahçesinde derneğimiz çocuklar için kazı oyun alanı oluşturdu. Gömdüğümüz eserleri çocuklarımız toprağın altından çıkararak kazı yapmayı öğreniyor. Toprak altından çıkan eserin ne kadar değerli bir hazine olduğunu, kırılmaması gerektiğini ve nezaketli olmayı öğreniyor. Pilot olarak başladığımız projeyi bu yıl daha da geliştirerek devam ettireceğiz” dedi.

 

“STRATEJİK PLANLAMALARA İHTİYACIMIZ VAR”

Didim’in tanıtılması için uzun vadeli stratejik planlamalara ihtiyaç duyulduğunu anlatan Budak, “ Markalaşmayı becermiş kentlerin ortak özellikleri 10-15 yıllık stratejik planlamalara sahip olmaları. Ekonomik olarak sarfiyatı ve gereksiz harcamanın önüne geçecek bir durum. Bölgemiz açısından önemli bir stratejik planın hazırlanması gerekiyor. Bizim amacımız kentlerin kimliği. Kentler kimlikli olursa o zaman markalaşır ve turizmden, ekonomik sektörlerden gerçek gelir kaynaklarını elde edebilirler” diye konuştu. (GÜLAY ÖZTEKİN)







 
Son Eklenen Haberler