Çerçioğlu hakkında Aydın Tekstil suç duyurusu

20 Haziran 2022, Pazartesi 15:56

     


CHP Aydın eski İl Başkan Yardımcısı ve Gazeteci Serhan Seyhan, Aydın Tekstil alanı ihalesinde usulsüzlük, yolsuzluk ve kamu zararı oluştuğu gerekçesini öne sürerek, Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu ve Aydın Büyükşehir Belediyesi Destek Hizmetleri Daire Başkanı ve konuyla ilgili diğer Büyükşehir Belediyesi yetkilileri hakkında suç duyurusunda bulundu.

Aydın Tekstil Fabrikası alanı için Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan ihaleyle ilgigli, CHP Aydın eski İl Başkan Yardımcısı ve Gazeteci Serhan Seyhan, ‘Görevi ve Güveni Kötüye Kullanma ile Nitelikli Hırsızlık ve Zimmet suçlarından’ dolayı Aydın Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulundu.

“KAMU ZARARA UĞRATILMIŞ, REKABET ŞARTLARI ENGELLENMİŞ”

Aydın Büyükşehir Belediyesi tarafından Aydın Tekstil alanının restorasyonu için ayrı ayrı ihaleler yapıldığını ve eski fabrika binasında kullanılan ve fabrika içinde yer alan hurda malzemelerin kayıp olduğunu öne süren Serhan Seyhan, suç duyurusunda; “Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu ve belediye içinde görevli diğer yetkililerin sorumluluğunda bulunan ve 2016 yılında mahkeme kararı ile Aydın Büyükşehir Belediyesi olarak kamulaştırılan Aydın Tekstil Fabrikası alanı yaklaşık 5 yıla yakın süredir restorasyon ve tadilat işlemleri devam etmektedir. Yapılan ihaleler ile yapılan imalatlar arasında çok yüksek miktarda fiyat farklılıkları bulunmakta olup mahkeme kararı ile 76 milyon liraya kamulaştırılan Aydın İli Efeler İlçesinin en değerli arazileri arasında yer alan arsa ile ilgili olarak restorasyon işlemleri için biri açık ihale usulü olmak üzere 3 ihale yapılmıştır. Bu alan Kültür Tabiat Varlıkları arasında yer alamasa da 4734 sayılı kamu ihale kanunun da yer alan sadece Kültür Tabiat Varlıkları ihaleleri için kullanılan 4734 sayılı yasanın 3/i maddesi uyarınca iki farklı ihale yapılarak restore edilmiştir. Bu ihaleler için Aydın Büyükşehir Belediyesi Destek Hizmetler Daire Başkanlığınca ilk olarak 14 milyon 350 bin TL sözleşme imzalanmış daha sonra ikinci ihale de 21 milyon 310 bin TL 3. İhalede ise 62 milyon 150 bin TL sözleşme bedeli ile restorasyon ve tadilat sözleşmesi imzalanmıştır. Bu sözleşmeler toplamında 97 milyon 810 bin TL ödeme yapılmış %18 KDV ve iş artışı olarak ödenebilecek tutarlarda hesaplandığında o günkü rakamlarla 150 Milyon TL civarında belediye bütçesinden ödeme yapıldığı görülecektir. Bu açıdan bakıldığında aynı iş ve işlemler için farklı ihaleler yapılmak suretiyle kamu zarara uğratılmış, rekabet şartları engellenmiş. Ayrıca, görevi kötüye kullanma suçu oluştuğu tarafımca tespit edilmiştir. Hali hazırda yapılan ikinci ihalenin sözleşmede yer alan teslim süresi dolmadan tekrar restorasyon ve tadilat ihalesini çıkılması da şüphelerin ispatı niteliği olarak kabul edilmelidir” ifadeleri kullandı.

“YASAL MEVZUATA TAMAMEN VE AÇIK OLARAK AYKIRIDIR”

Suç duyurusunun devamında ise şu ifadeler yer aldı: “Konuyu daha da derinden incelediğimizde ise kamulaştırma yapılan arsa da kamulaştırma öncesi değer tespit yapıldığı süreçte de belirlendiği üzere eski tekstil fabrika olması hasebiyle çok kaliteli ve değerli hurdaların var olduğu bilinmektedir. Bu hurdalar hali hazırda zaten kamulaştırma kararı veren Asliye Hukuk Mahkemesince Tekstil fabrikasının değer tespiti yaptırıldığında zaten kayıtlara geçirilmiştir. Fakat restorasyon ihalesi sonrası yapılan açık kaynak araştırmalarında hurdaların yok olduğu ve bulunamadığı görülmektedir. Aydın Büyükşehir Belediyesi kaynaklı yayın kuruluşlarında bu hurdalar için yapım işinin içine dahil edildiği ve bu sebeple daha ucuza imalat yapıldığı iddia edilmiş ise de yapılan ihalelerin teknik şartnameleri incelendiğinde herhangi bir de-montaj ve hurda satımı maddeleri yer almadığı açıkça görülecektir. Ayrıca hurdaların ihale ile satılması gerektiği Hurda ihalesi yapmadan önce kamu kurum ve kuruluşlarının sahip oldukları hurdaları MKE’ye (Makine Kimya Endüstrisi) alım için bildirilmesi ve alımı kabul etmez ise daha sonra sadece MKE tarafından lisanlı firmaların katılabileceği ihale ile satılabileceği de yasal mevzuat arasında yer almaktadır. Kaldı ki hali hazırda kamu kurum ve kuruluşları her hangi bir öz malını satmak istediğinde 2886 sayılı kanuna tabi oldukları ve Belediyelerin ise öz mallarını satmak istediğinde Belediye Meclisi kararı almaları gerektiği daha sonra ise Belediye Encümenince açık arttırma ihalesine çıkması gerektiği yasal olarak açıkça ortadadır. Zaten açıklamada ki gibi hurda satımı işinin yapım ihalesinin içine dahil edilmesi 4734 sayılı yasaya göre yasal mevzuata tamamen ve açık olarak aykırıdır.”

Serhan Seyhan, bu gerekçelerle Aydın Cumhuriyet Başsavcılığı’na yaptığı suç duyurusunda, şüpheliler hakkında gerekli soruşturmanın yapılarak haklarında kamu davası açılmasını talep etti. (MEHMET AYDIN)







 
Son Eklenen Haberler