“Bizi mıcıra mahkum ettiler”

25 Kasım 2021, Perşembe 15:40

     


Eski Aydın Belediye Başkanı ve İnşaat Yüksek Mühendisi Hüseyin Aksu, tvDEN'de Gazeteci Emin Aydın’ın hazırlayıp sunduğu “Emin Aydın’la Baş Başa” programının konuğu oldu. Aksu, “Bizi mıcıra mahkum ettiler” dedi.

 

Aksu, “Kuşadası’na tam 16 tane yeni bulvar açacağız. Bu bulvarların açılabilmesi çok kolay değil. Çünkü her biri 20 ila 30 metre genişlikte bulvarlar. Sadece bunlar istimlakları dünya kadar tuttuğu gibi oradaki tarla sahiplerinin mağduriyetleri söz konusu olabilir. O nedenle bunun 2 cephesini tek sıra halinde 50 metre derinlikte imara açarsanız hem bunları bedelsiz olarak terk ettirirsiniz hem de oradaki mülk sahiplerine değer kazandırırsınız. Aynı zamanda da bu akslar üzerinde çok lüks, çok kaliteli bir şehir dokusu bir gelişme alanı elde edersiniz. Bunun ilki bildiğimiz Atatürk yolu. Hepimizin bildiği Kuşadası’na erişmek için kullandığımız Çamlık Atatürk Bulvarı. Çamlık karayolundan başlıyor ondan sonra da Kuşadası’nın içine kadar giriyorsunuz. Kuşadası’nın içine girerken dik bir rampa var virajlar var. Buradan 30 metrelik bulvar çıkaracağız. Buradan bulvar olur mu derseniz oluyor çünkü biz o rampalı varyant dediğimiz güzergahı değiştiriyoruz. Bu bulvarın açılması Kuşadası için adeta bir devrim. Kirazlı köyümüz çok önemli bir köy. Kırsal alandan ziyade entelektüel bir kesimin gidip yerleştiği, turizm açısından çok önemi olan bir köy. İkinci bulvar da Kuşadası ile Kirazlı köyümüzü birleştiren bir bulvar olacak. Çok geniş bir bulvar. Hemen ileride de İzmir’in Gökçealan köyü var, yanında Çınar Köyü var. Bunların hepsine ulaşım imkanı sağlayan Kuşadası’ndan buraya çok kısa sürede ulaşım var, 9 kilometrelik bir bulvar. 5 dakika içinde Kuşadası’na inip çıkanız mümkün olacaktır” dedi.

 

“BU BULVARLARIN KENDİNE ÖZGÜ FONKSİYONLARI VAR”

 

Aksu, “Caferli Köyü’nün istikametinde de lüks villaların yapılacağı köyümüze değer katacak olan bir bulvar oluşacak. Bu bulvarların hepsinin kendine özgü fonksiyonları var. Bunlar tamamlandığında Kuşadası’nın içinde seyahat etmek bizim Mimar Sinan Mahallesi’nin içi gibi her yer bulvar. Hiçbir trafik sıkışıklığı, hiçbir otopark sorunu yaşanmadan Kuşadası ilçesinin bütününde dolaşabileceğiniz bir trafik düzeni getiriyor size. Soğucak köyümüz son 15 yılda artık köy olmaktan çıkmış, etrafındaki bütün tarlaları imara açılmış, siteler doluşmuş. Buraya da 3800 metrelik bir mevcut yolu bir bulvara dönüştürüyoruz. Çünkü çok dar yolar, köyün içerisinde adeta bir eziyet çekiyorsun. Orada bir yazlığın varsa girmesi bir dert çıkması bir dert. Oranın hem desenini değiştirecek hem de erişim ve ulaşım imkanlarını sınırsız derecede arttıracak” ifadesini kullandı.

 

“DAVUTLARA KISA BİR ÇEVREYOLU PLANLADIK”

 

Aksu, “Ben Ağaçlı Köyü üzerinden Davutlara gidiyorum. Davutların içinden geçene kadar canım çıkıyor. Orası tıkanıyor, trafik duruyor sanki İstanbul olmuş. Davutlar güzel şirin bir kasaba. Davutların içinden geçmek insana vakit kaybettiriyor. Bu deseni değiştirmenin yolu önce ulaşımdan geçiyor. Ulaşım imkanlarınızı arttırırsanız bu yeni açacağınız ulaşım arterlerinin etrafını da malikane saray gibi güzel binalar dikerseniz oradaki kent kimliğini değiştirirsiniz. Kent kimliğinin değişmesi ulaşım ve görüntü estetikle birlikte Kuşadası’nın karakteri üzerinde bir büyük değişiklik yaratır. Biz şu anda ulaşım ve kentin genel silueti üzerinde anlatım yapıyoruz. Dolayısıyla Davutların içinden geçmek madem eziyet haline geldi ne yapacaksınız? 86’da benim çizdiğim planda şu anda Davutların içinden geçen yolun kenarlarındaki evler en fazla 2 katlıydı, kerpiç evler vardı. O planda Davutların içinden geçen yolu ki o şu anda 12 metrelik bir yoldur. O yolu ben 22- 24 metre gibi bir bulvara dönüştürmüştüm. Maalesef onu da uygulamadılar. Bir giriyorsunuz Davutların içinden 10 dakikada çıkamıyorsunuz. Davutlara kısa bir çevreyolu planladık. Bütün yollar oraya bağlanacak, 4000 metrelik. Bunlar yol değil, 4 kilometre falan yol değil. Bunun 1 kilometresini 1 milyon liraya mal etseniz 4 milyon liraya koca bir yol sahibi oluyorsunuz, bütün meseleyi çözüyorsunuz” dedi.

 

“BİZİ MICIRA MAHKUM ETTİLER”

 

Aksu, “Tam bir felaketin içine Kuşadası’nı adeta teslim etmişiz. Yaşanabilecek bir cenneti resmen bir cehenneme çevirmişiz ve yaşamaya çalışıyoruz orada. Suyumuz yok, tarım alanlarımızı mahvediyoruz. Yolumuz yok, köy yollarından yazlıklara ulaşmaya çalışıyoruz. Sosyal hayat yok. Adı Kuşadası, Kuşadası’nda yazlığım var ama Kuşadası’na gidemiyorum. Neden? Arabayla 1 saat gitmesi sürüyor, gittiğim zaman orada otopark bulamıyorum. Ne gidip eğlenebiliyorum ne de dinlenebiliyorum ama adı yazlık. Bunların hepsinin yapılması gerektiğini düşünüyorum. Anafartalar Bulvarında bulunan yolun ilk gövdesini ben yaptım 1985 yılında. 1985 yılında yaptığım stabilize yol aynen duruyor. 1985’ten beri o yazlık yollara erişim için kullanılan yolu bir tek taş üstüne taş koymadılar. Kenarındaki arığı biraz daha genişletelim de iki araba karşılıklı rahat rahat geçsin demediler. Üstüne bir mıcır serdiler, bizi mıcıra boğdular. Bizi mıcıra mahkum ettiler. İşin kötüsü bir mıcır döküp ondan sonra da tabela dikiyorlar yolu biz yaptık diye” ifadesini kullandı.

 

“ŞU ANDA O ALAN HALA RİSK ALTINDA”

 

Aksu, “Bu 16 bulvarı açarsak, arkasından da Davutlar ana aksı dediğimiz yeni çevreyolunu, Pamucak yolunu, Davutlar sahil yolunu da yaparsak ve raylı sistemi koyarsak bir de deniz taksiyi koyup yatay ulaşımı sağlarsak Kuşadası birinci etapta yaşanabilir bir hale gelecek. Bunun üstüne ekonomik gelişmeleri koyacağız ama önce altyapının devamı var. Çöp ne olacak, su ne olacak oradaki sel ne olacak? Bakın Kuşadası gibi eğimli bir yerde sel felaketinden bahsediyoruz. Böyle bir mantıksızlık var mı? Kuşadası’na zorlasan sel bastıramazsın. Ovada bir yer olur da anlarım. Bu sel altyapısını, sulama altyapısını dere yataklarına etüt edeceğiz. Su yakları ciddidir. Bunları koruyacaksınız, islah edeceksiniz. Bu dere yataklarını önce dağda göletlerle hapsediyoruz hem su elde ediyoruz hem de taşkınları önlüyoruz. 4-5 tane de göletimiz var yapılacak. 24 tane dere yatağı tespit etmişiz. Hepsinin boyları belli, bazılarında gölet var. 6 tane gölet yapacağız. Bu göletlerin su hacmi Kuşadası’nda hem tarımda kullanılacak hem yazlıklarda bahçe sulamada kullanılabilecek. Gelelim Kuşadası’nın temel sorununa. Biliyorsunuz Kuşadası’nın ana caddesi o belediyenin önünden geçen caddede taşkınlar olur. Bir seferinde sel götürdü orayı. Gittiler basit bir şey yaptılar hallettik dediler. Halbuki 50-100 yılda bir gelmesi muhtemel selleri düşünürseniz şu anda o alan hala risk altında. Davutların en büyük gölet havzalarından bir tanesi 9.5 metrekarelik Başdeğirmen göleti. Bu da Dilek Yarımadasının yamacında. Bunlar ovadaki tarımsal suyu karşılar. Bunlar kalıcı çözüm değil ama elimizdeki varsa kullanacağız. Bu su her zaman bize lazım. İleride şehrin içme suyu barajı yapıldığında bunları tamamen tarımsal sulama suyu olarak kullanacağız” dedi. (ELİF DUMANOGLU) 







 
Son Eklenen Haberler