AyFm 100.5
  • 9 Ekim 2025, Perşembe 15:27

“Siyaseti bırakın, hizmeti talep edin”

Aydın’da yayın yapan tvDEN’in “Şehir ve İnsan” programında konuşan eski Aydın Belediye Başkanı Hüseyin Aksu, Efeler merkezli trafik–otopark krizi, Ilıcabaşı’ndaki kentsel dönüşüm tartışmaları ve Büyük Menderes Havzası’ndaki çevre sorunlarına ilişkin sert eleştiriler ve somut öneriler dile getirdi. “Siyaseti bir kenara bırakın, doğru hizmeti hep birlikte talep edin” çağrısı yapan Aksu, “Bu şehir İstanbul değil; aynı sorunları yaşamak zorunda değiliz” dedi.

TRAFİK VE OTOPARK: “ÜÇ AYDA 48 KAVŞAK BİTER; BORÇLA DEĞİL AKILLI FİNANSMANLA”

Aksu, Efeler’in trafiğinin “yıllardır ihmal ve yanlış öncelikler” nedeniyle tıkandığını savunarak acil eylem planını özetledi:

“Yeni seçilmiş olsanız bile ilk üç ayda temeller atılır, bir yılda nefes alınır. 48 kavşak, ana arter düzenlemeleri, Turgut Özal Bulvarı’nın otoyola bağlanması, DSİ ve hastane çevresindeki kavşakların revizyonu gecikmeden yapılabilir.”

Belediyenin borçlanmaya yönelmesini eleştiren Aksu, “O kavşaklar İller Bankası’ndan faizli borçla değil, kamu kurumlarıyla kazan–kazan protokolleri ve gelir üretici yan ünitelerle finanse edilir” ifadelerini kullandı.

“YENİ DÖRTYOL” İÇİN ÖZGÜN MODEL: BATTI–ÇIKTI, KÖPRÜLÜ GEÇİŞ VE “YAYA KATI”

Programda Aksu, Yeni Dörtyol için hazırladığını söylediği avan projeyi anlattı.

Transit akış: Denizli–İzmir yönü için sinyalsiz köprülü geçiş; Menderes–Muğla aksı için iki gidiş–iki geliş battı–çıktı.

+2 kotu dönüş adaları: “Depolama kapasitesi artırılarak kavşak tıkanıklığı %60 oranında düşer.”

“Yaya katı” konsepti: Zeminin 2 metre üzerinde ve altında rampayla erişilen, merdivensiz, 16 dükkân ve sosyal alanların bulunduğu kesintisiz yaya dolaşımı.

Üstte “food court/kafe” halkası: “Trafiği izleme terası” olarak tanımlanan, yangın güvenliği ve asansörleriyle planlanmış bir kamusal yaşam katı.

Aksu, “Bu düzenekle transit trafik ışık görmeden akar, dönüşler ferahlar, yaya güvenliği artar; ticari üniteler projenin maliyetini sırtlar” dedi.

ILICABAŞI UYARISI: “RANT DÖNÜŞÜMÜNE DÖNÜŞMESİN”

Ilıcabaşı’ndaki kentsel dönüşüm planlarını eleştiren Aksu, “Sosyal doku gözetilmeden Roman vatandaşlarımız mağdur edilirse iki elim yakalarında olur” diyerek şu öneriyi paylaştı:

“Zilliyetle oturanlara belediye ve hazine yerlerinden tapu üretin, çok düşük bedelle verin; dönüşüm konutlarını hak temelli planlayın. Önce mülkiyet hakkını tanıyın.”

ÇEVRE VE HALK SAĞLIĞI: “LAĞIM KANALLARA, ORADAN MENDERES’E AKIYOR”

Aksu, kentte atık su deşarjı ve arıtma sorunlarının sürdüğünü iddia ederek, “Kanalizasyonlar DSİ kanallarına, oradan Menderes’e karışıyor. Tarlalar bu kirli suyla sulanıyor” dedi ve gelecek bölümde görsel kanıtlarını paylaşacağını söyledi. Germencik’te hava kirliliği ve jeotermal tesislerin etkilerine de değinip “Havamız kötü, suyumuz sorunlu; öncelik temiz su–hava olmalı” vurgusunu yaptı.

“BEN SİYASET DEĞİL, YÖNTEM KONUŞUYORUM”

Kendisine yönelen “siyasi tutum” eleştirilerine karşı Aksu, “Ben partili değilim; aklın, planın, bilimin yanındayım” dedi. Geçmiş başkanlık döneminden örneklerle erken planlama–protokol modeli anlattı: “TEDAŞ, Telekom, DSİ, İller Bankası ile kazan–kazan anlaşmaları; beş ayda 56 yatırımın temeli… Kaynak yaratmak akılla olur.”

SONRAKİ BÖLÜM: “DEVLET YERLEŞKESİ VE MİTİNG ALANI”

Program, Muğla yolu üzerinde öngördüğü “devlet yerleşkesi” (adliye–emniyet–maliye vb. birimlerin toplanacağı kampüs), binlerce araçlık otopark ve 90 bin kişilik miting alanı projesinin ayrıntılarının bir sonraki yayına bırakılmasıyla son buldu. Aksu, “Siyaseti değil, hizmeti konuşalım. Herkes doğru projeleri talep etsin” çağrısını yineledi. (SELİME AYDEMİR)

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.