Takip Et
  • 26 Mayıs 2024, Pazar 10:51

Türkiye’nin narenciye ihracatında büyük artış

Türkiye’nin narenciye ihracatı 2024 yılının ilk dört ayında yüzde 16 artışla 475 milyon dolara ulaştı. Narenciye sektöründe en dikkat çeken pazar ise yüzde 399’luk artışla Irak oldu.

Rekor İhracat Artışı

2024 yılının Ocak-Nisan döneminde, Türk narenciye sektörü ihracatta büyük bir ivme yakaladı. Türkiye’nin narenciye ihracatı yüzde 16 artarak 408 milyon dolardan 475 milyon dolara yükseldi. Bu dönemde Irak, 90,2 milyon dolarlık ithalatla Türkiye’nin en çok narenciye ihracatı yaptığı ikinci ülke konumuna yükseldi. Irak’a yapılan ihracattaki yüzde 399’luk artış, sektörün başarısında büyük rol oynadı.

Mandalina İhracatının Liderliği

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Hayrettin Uçak, mandalina ihracatının yüzde 4 artarak 224 milyon dolardan 233,5 milyon dolara çıktığını belirtti. Limon ihracatı ise yüzde 14 artarak 118 milyon dolardan 134 milyon dolara ulaştı. En büyük artış portakal ihracatında yaşandı; yüzde 123’lük artışla 31 milyon dolardan 69,5 milyon dolara yükseldi. Greyfurt ihracatı da yüzde 9 artışla 34,5 milyon dolardan 37,5 milyon dolara çıktı.

2024 Yılı Hedefleri

Narenciye ürünlerinin soğuk algınlıklarına karşı C vitamini deposu olduğunu vurgulayan Uçak, 2024 yılı için ihracat hedefinin 1 milyar 300 milyon dolar olduğunu açıkladı. 2023 yılında 1 milyar 112 milyon dolarlık ihracatla rekor kıran sektör, 2024 yılında da bu başarısını sürdürmek istiyor.

Rusya Zirvede, Irak Takipte

2024 yılının ilk dört ayında en çok ihracat yapılan ülke 148 milyon dolarla Rusya oldu. Irak ise 90,2 milyon dolarlık ithalatla ikinci sıraya yerleşti. Ukrayna, Polonya ve Romanya ise sırasıyla 45,5 milyon dolar, 23,4 milyon dolar ve 22 milyon dolarlık narenciye ihracatı gerçekleştirilen ülkeler arasında yer aldı.

Ürün Bazında Liderler

Mandalina ihracatında Rusya, 98 milyon dolarlık alımla lider konumda. Irak, yüzde 659’luk artışla 32 milyon dolarlık mandalina ithal etti. Greyfurtta Rusya 9,7 milyon dolarla lider olurken, limon ve portakalda Irak zirveye yerleşti. Irak’a limon ihracatı yüzde 181 artarak 33,4 milyon dolara, portakal ihracatı ise yüzde 1334 artarak 23 milyon 323 bin dolara çıktı.

Sektörün Geleceği

Türk narenciye sektörü, 2024 yılında da ihracat artışını sürdürerek dünya pazarlarında güçlü bir konumda olmayı hedefliyor. Irak ve Rusya gibi önemli pazarlardaki başarılı performans, sektörün geleceği için umut verici. (MEHMET AYDIN)

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.