AyFm 100.5
  • 3 Temmuz 2025, Perşembe 08:54

Türk gıda ihracatçıları ABD’ye akın etti

Türk gıda ihracatçıları dünyanın en büyük gıda fuarlarından biri olan New York Summer Fancy Food Fuarı’nda 92 firmayla gövde gösterisi yaptı. Türkiye, yıllık 230 milyar dolar gıda ürünleri ithal eden ABD’ye 5 milyar dolar gıda ürünleri ihraç etmeyi hedefliyor.

Türk gıda ihracatçıları, Amerika Birleşik Devletleri’ne açılan kapılarını bir kez daha dünyaca ünlü New York Summer Fancy Food Fuarı’nda araladı. 92 Türk firmasının katılımıyla adeta gövde gösterisine dönüşen fuarda, Türkiye'nin hedefi büyük: Gıda ihracatında ABD pazarında 5 milyar dolarlık pay almak.

ABD PAZARIYLA KURULAN KÖPRÜLER GÜÇLENİYOR

Türkiye’nin fuara katılımı, Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) tarafından 27 yıldır başarıyla sürdürülen organizasyonla sağlandı. Aynı zamanda EİB’nin 2018 yılında başlattığı ve Ticaret Bakanlığı destekli Turkish Tastes TURQUALITY projesiyle güçlenen fuar çalışmaları, Türk gıda ürünlerinin ABD’deki bilinirliğini artırmayı amaçlıyor.

Fuarla eş zamanlı olarak New York Türk Evi'nde düzenlenen tadım etkinliği, Türkiye’nin New York Başkonsolosu Muhittin Ahmet Yazal’ın ev sahipliğinde yapıldı. Etkinlikte Amerikalı ünlü şefler Tom Macrina ve Reimund Pitts’in hazırladığı menülerle Türk mutfağının lezzetleri otel ve restoran zinciri satın almacılarına tanıtıldı.

TÜRK GIDA İHRACATÇILARI ABD SIRALAMASINDA YÜKSELİŞTE

Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, 2018’de 786 milyon dolar olan ABD’ye gıda ihracatının 2024 yılı sonunda 1,8 milyar dolara ulaştığını belirtti. Türkiye, bu başarıyla ABD’nin en çok gıda ithal ettiği ülkeler sıralamasında 34. basamaktan 27. sıraya yükseldi. Girit, “5 milyar dolarlık hedefimize emin adımlarla ilerliyoruz” dedi.

ANADOLU LEZZETLERİ DÜNYA SOFRALARINDA

Ege Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk ise Türkiye’nin kadim tarım mirasına dikkat çekerek, “Anadolu’nun bereketli topraklarında yetişen ürünlerimizi küresel sofralarla buluşturmanın haklı gururunu yaşıyoruz” diye konuştu. 2024’te 12 milyar dolarlık ihracatla lider sektör olduklarını belirten Öztürk, ABD’nin bu alandaki en büyük hedef pazar olduğunu vurguladı.

ZEYTİNYAĞINA ABD’DEN BÜYÜK İLGİ

Zeytin ve zeytinyağında Türkiye’nin güçlü konumuna dikkat çeken Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Uygun, “Zeytinyağı üretiminde dünyada ikinci sıradayız. ABD’de Akdeniz mutfağı trendinin yükselmesiyle birlikte zeytinyağımıza olan ilgi artıyor. 163 milyon dolarlık ihracatımız, kalitemizin ve kültürel değerimizin uluslararası alanda takdir gördüğünün göstergesi” dedi.

MEYVE SEBZE MAMULLERİYLE DİKKAT ÇEKİYORUZ

Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Hayrettin Türkmenoğlu da 2024’te meyve-sebze mamulleri ihracatında 1 milyar dolardan fazlasının Ege Bölgesi’nden yapıldığını hatırlattı. ABD’ye yılın ilk 5 ayında 161 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildiğini belirten Türkmenoğlu, “Bu başarı, Türk ürünlerinin Amerikan pazarında kazandığı güvenin açık göstergesidir. Türkiye, sadece ürün değil, aynı zamanda kültür ihraç ediyor” dedi.

TÜRK LEZZETLERİ DÜNYA SOFRALARINDA YERİNİ ALIYOR

Ege İhracatçı Birlikleri'nin Turkish Tastes projesi sayesinde Türk ürünleri hem uluslararası gastronomi dünyasında hem de medya platformlarında daha fazla görünürlük kazanıyor. Şeflerden satın almacılara, diplomatlardan ithalatçılara kadar geniş bir kitleye ulaşan Türk gıda sektörü, kalite, otantiklik ve sağlıklı yaşam trendleriyle dünyada fark yaratmaya devam ediyor. (HABER MERKEZİ)

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.