AyFm 100.5
  • 16 Ekim 2013, Çarşamba 13:00

Topçam Madran Suyu yeni kaynaklar arıyor

Pazarda büyük rağbet gören Çine Belediyesi'nin markası Topçam Madran Suyu, talepleri karşılayabilir seviyeye gelmek için yeni makineler alacak. Yeni kaynak arayışına da girdiklerini söyleyen Çine Belediye Başkanı Enver Salih Dinçer,  Madran Dağı'nda hattına yakın, tadı ve verimi uygun kaynaklara talip olduklarını söyledi.

Mevcut kaynakların elden geçirilerek verimliliğinin artırıldığını söyleyen Dinçer, "Dönemimde 3 tane yeni kaynak aldık. Toplam 7 kaynağımız oldu. Kaynaklarımızla birlikte bina yenilendi. Kapasitesi yüksek makineler alacağız. Daha az enerji ve işçilikle daha fazla üretim yapmak istiyoruz. Tesisteki yenilenmenin alt yapısı olarak trafomuzu değiştirdik, ilave kompresör alımı yaptık. İstanbul'da geçen ay düzenlenen 'Ambalajlı Su Makineleri Fuarına' katıldık, firmalarla görüşme yaptık. Yeni makineler alarak kapasitemizi artıracağız" dedi.

GAZOZ YOK SATIYOR

Topçam Madran Gazozunu bu yıl yeniden çıkarmaya başladıkları söyleyen Dinçer, "Yok satıyoruz.  Şuan gazozumuz sadece Yatağan, Çine ve Aydın’da var. Sonbahar ile birlikte buralarda suyumuzla birlikte zincir marketlere girdi. Böylelikle gazozda perakende satışımız da başlamış oldu.

"ZEYTİNYAĞINI KENDİMİZ SATIYORUZ"

Yeni ürünümüz olan organik zeytinyağımızı sadece kendimiz satıyoruz. Köftecilerin orada bir çadır kurduk. Bir tane de fabrika satış mağazası ve kafeterya gibi bir bina yaptık. Teşhir etmeye başladık. Bu şekilde Topçam Madran Zeytinyağını en iyi yere getirmeye ve Çine’nin en önemli markalarından biri yapmaya çalışıyoruz" diye konuştu.

"KAMU OLMANIN HANTALLIĞI..."

Topçam Madran Suyunu işleten ÇİPAŞ A.Ş.'yi, fabrikayı ve Topçam markasını iyi yere getirmek için çalıştıklarını belirten Dinçer, kamu olmanın hantallığı nedeniyle özel sektör ile yarışırken zorlandıklarını bildirdi. Pazara her gün yeni şirketlerin girdiğini anımsatan Dinçer, "Kola bayilerinin promosyon olarak verdiği sular olumsuz etkiliyor. Bazı tüp markaları kola da olduğu gibi kendi suyunu çıkardı ve bayilerine başka su sattırmıyor. Bu durum rekabeti zorlaştırıyor. Bütün devlet kurumları gibi biz de zorlanıyoruz. Yan ürünümüz yok. Dünyada markalaşan ürünlerin karşısında zorlanıyor. Onlar markalarının gücüyle, müşterilerine zorla bile su satıyorlar" şeklinde konuştu.

"KÖFTE İÇİN DURANA ZEYTİNYAĞI SATMALIYIZ"

Zeytinyağında amaçlarının para kazanmak olmadığını belirten Dinçer, "Zeytinyağı üreticilerine ambalajlandığında ürünlerini daha pahalıya satabileceklerini göstermek istedik. Biz 500 cc yağı 10 TL’ye satıyoruz ve satabiliyoruz. Yeni başlamış olmamıza rağmen ürünümüze bir hayli talep var. Amacımız ana ürünlerimizden olan zeytin ve yağının ambalajlandığında daha fazla değere satıldığını göstermek, bilinçlendirmek ve marka oluşturmak. Konum olarak da önemli bir yerdeyiz. Tarihi ve turistik yerlere geçen turistler ilçemize uğruyor. Köfteyle durdurduklarımıza zeytinyağı ve diğer ürünlerimizi pazarlayabilirsek ikinci bir kapı açmış oluruz" dedi.

"HALKA AÇTIK"

Topçam Madran Su Fabrikasının Çine Halkanın malı olduğuna dikkat çeken Dinçer, "Atıl durumda olan bahçesinin bir kısmını halka açtık, kafeterya ve park yaptık. Halkımızın burada çocukları, aileleri ile birlikte vakit geçirebilecekleri bir alan oluşturduk. Halkımıza kendi fabrikalarının içinde bulunma fırsatı sağladık" diye konuştu.

"GELECEKLERİ GÜVENCE ALTINDA

Şirkette 120 kişinin çalıştığını söyleyen Dinçer, "Ben geldiğimde çalışanlarımız asgari ücret alıyordu. Dönemimde sendikaya geçtiler. Bayram ikramiyeleri, kıyafet, yemek paraları, öğrenci, bebek, vefat, kömür yardımı almaya başladılar. Bunlarla en düşük maaş bin TL’yi buluyor. Gelecekleri de güvence altına alında" şeklinde konuştu.

 

FİYATI YÜKSEK AMA KALİTESİ VAR

Topçam Madran Suyunun fiyatının özel sektördeki fiyatlara göre yüksek olduğunu ifade eden Dinçer, "Fiyatımızı sadece satabilmek için düşürürken suyumuzun marka değerini de düşürmek istemiyoruz. Bu kalitede suyu içecek olan bedelini ödemeli" dedi.

Topçam Madran Suyu'nun son iki yıl ve bu yılın ilk 7 ay satış rakamları şöyle;

DAMACANA ÜRETİMİ

2011: 2 milyon 435 bin adet

2012: 2 milyon 435 bin adet

PET ÜRETİMİ

2011: 2 milyon 64 bin 922 koli

2012: 2 milyon 278 bin 24 koli 

2013 YILI İLK 7 AY

Damacana: 1 milyon 375

Pet üretimi: 1 milyon 437 bin 942 koli

 

 

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.