Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA
e- posta : kursatkazankaya@hotmail.com

Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği

27 Eylül 2019, Cuma

     

Değerli okurlar, bildiğiniz üzere dünyanın tek bir pazar haline gelmesini sağlayan küreselleşmenin nedenlerinden birisi de yaşanan teknolojik gelişmelerin (özellikle İnternet ve cep telefonlarının) doğurduğu bir sonuçtur. İşletmeler yoğun rekabet ortamında üstünlük elde etmek için yoğun çaba sarf ederek, yeni teknolojiyi kendi bünyelerine entegre etmeye çalışmaktadır. Bu bağlamda dijtal reklamlar firmalar ve markalar için vazgeçilmez bir mecra olmayı başarmıştır. Peki ya neden? İşte bu yazımda dijital reklamların 5 eşsiz özelliğinden bahsedeceğim. İşte bunlar:

1- Küresel Olması: İnternet’in ticari işlemler için kullanılmaya başlamasıyla, pazarlama biliminin pazara bakışında çeşitli farklar ortaya çıkmıştır. İnternet söz konusu olduğunda, pazar artık eski pazar değildir. İşletmeler artık ürün/hizmet satmak için her şehire, mahalleye bir mağaza açmak zorunda değildir. İnternet ortamında bir sanal mağaza açtığınızda sanal mağaza hiçbir yerde, öte yandan her yerdedir. Yani fiziksel olarak hiç bir ürünün olmamasına karşın sanal mağazanız dünyanın her yerinden 7 gün 24 saat ulaşılabilir konumdadır. Dijital reklamlar ile tüm dünyaya erişebilir, söz gelimi Aydın lokasyonlu sanal mağazanızdan Honkong’daki bir müşteriye dahi satış yapabilirsiniz. İnternet kullanımının 4 milyarı aştığı bu günümüzde potansiyel müşterilerin cebine kadar ulaşılabilmesi pazarlamacıları epey heyecanlandırmıştır. Artık cep telefonları dijital bir billboarda dönüşmüştür.

2-3- Etkili Hedefleme ve Ölçümleme Yapılabilir Olması: Dijital pazarlama ile tüm dünyaya açılabilmenin yanı sıra çok etkili hedefleme yapılabilmesi ve pazarlama faaliyeti sonuçlarının ölçümlenebilmesi dijital pazarlamanın diğer iki güçlü özelliğidir. Pazarlama bütçesinin etkin kullanılmasında faydalı olan bu iki özellik ile klasik pazarlamaya nazaran düşük maliyetlerle iyi sonuçlar alınabilmektedir. Söz gelimi yapacağınız reklamı, sadece 30- 35 yaş arası olan, sadece İzmir’de yaşayan, bekar ve aynı zamanda erkek olan profiller diye filitreleyip, reklamın sadece bu kitleye gösterilmesini dijital pazarlama yöntemleri ile sağlayabilmektesiniz. Reklamın tıklanma sayısı, gösterim sayısı, erişim sayısı ya da tıklanma oranı gibi tüm istatistiksel metriklere sahip olduğumuz için de yeniden düzenlemeler ile optimizasyon yapılabiliyor, böylelikle dijital reklamlar size bütçenizi en verimli şekilde kullanabilme olanağı sağlayabiliyorlar. Ölçümleme sayesinde sonraki kampanyalarınızın yeni stratejiler ile oluşturulması da mümkün kılınabiliyor. Geleneksel pazarlamada örneğin bir tv reklamının bu denli detaylı ölçümlenmesi mümkün değildir. Bu özellikler dijital reklamları kısa sürede yıldızlaştırmıştır.

4- Çok Ucuz Olması: İnternet’in normal iletişim kanallarına göre en büyük avantajı çok ucuz olmasıdır. Yüksek kiralar ödemeden ve harcamalar yapmadan tüm dünyaya erişebilinir. Söz gelimi hazırladığınız bir Google reklamını ya da Facebook reklamını yine söz gelimi Londra’daki hedef kitlenize 100 tl. bir bütçeyle bile gösterebilirsiniz. Geleneksel yöntemler ile bunu yapmak imkansızdır. İşte dijital reklamların gücü de burada saklıdır zaten. Üstelik ödemeyi reklamınız gösterildiğinde yapmazsınız. Sadece reklamınıza tıklandığında bir ödeme yaparsınız ki bu ödediğiniz her kuruşun nereye gittiğini bilmek ve hakkını almak anlamına gelir.

5-Esnek Olması: Sıkı durun bu özellik çok çarpıcı! Diyelim ki bir ulusal tv reklam kampanyası başlattınız. Reklam yayındayken ve hatta sonrasında reklamın etkileri hakkında çok bir bilgi edinemezsiniz. Reklam planlandığı gibi başlar, devam eder ve biter. Ancak dijital reklamlar söz konusu ise durum tamamen farklıdır. Reklamınız yayınlanmaya başladığı andan itibaren tüm istatistiki bilgilere sahip olursunuz. Örneğin kaç tıklama aldı, yorumlar nelerdir, ne kadar para harcıyorsunuz, dönüşüm oranı nedir, kaç müşteri kazandınız vs. bu liste uzar gider. Peki bu istatistikler neye yarar? Reklamınızın yaynlama döneminde her bir hedefinize ulaşma derecesine göre reklamınızı istediğiniz gibi yeniden düzenleyebilirsiniz. Dijital reklamlar esnektir. Yani reklamınız devam ederken bile dilediğiniz kısmını dilediğiniz zaman değiştirebilir, dilerseniz bütçenizle oynayabilir ya da dilerseniz yayını kesebilirsiniz. Kontrol hep sizdedir.

Bir sonraki yazımda buluşmak dileğiyle, esen kalın...



Yazarın Tüm Yazıları
Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!
Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu
Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !
1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?
COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri
10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu
Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!
Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri
E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı
Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri
Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği
En iyi 10 Türkçe Podcast
Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi
Okey Google Furyası: Google Asistan
Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri
Yeni ekonominin özellikleri
E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi
E-Ticarette Tüketicilerin Profili
E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri
Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri
E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...
E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor
Dijital bölünme geliyor!
Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
İnternet'ten En Çok Satan Ürünler
10 Adımda E-Ticaret
2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri
Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!
Bu “Twitch” ezberleri bozar!
Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!
Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!
Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!
Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!
TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...
Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...
Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?
Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!
Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”
Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...
WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...
Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!
KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!
Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!
“Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek
2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı
Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!
Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!
Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!
“Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!
Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!
Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı
XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da
TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!
Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!
Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!
Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor
Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor
2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı
FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?
GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!
“DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!
İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU
NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?
FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?