Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA
e- posta : kursatkazankaya@hotmail.com

Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri

11 Mayıs 2019, Cumartesi

     

Yıllardır tartışmalı olan internet reklamlarından KDV alınması ile ilgili durum nihayet netliğe kavuştu. 18 Aralık 2018’de yayınlamış olan tebliğ taslağının ardından tüm kurum ve şahıslar için 1 Ocak 2019’dan itibaren internet reklamları için KDV ve KDV’ye ek olarak %15 tutarında ek vergi kesintisi yapılması zorunluluğu getirildi. Bu konuda hazırlanan tebliğ taslağı son güncellemelerden sonra 15 Şubat'ta Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe girdi. Bu tebliğe göre; mükellef olup olmadığına bakılmaksızın Google, Facebook, Instagram, Twitter, Youtube vb. İnternet ortamında reklam hizmeti veren veya aracılık eden tüm kurum ve kişilerin gerçekleştirileceği ödemelerden %18 KDV ve ek olarak %15 gelir/kurumlar vergisi stopajı ödeyeceği kesinleşti. Artık Google, Youtube, Facebook gibi arama motoru ve sosyal medya kuruluşlarına reklam verenler, verdiği her 100 liranın 15 lirasını kesip vergi dairesine yatıracak. Google, YouTube ve Facebook reklamlarının hacmini etkileyecek düzenlemeye göre; reklam verilen şirketin mükellef olup olunmadığına da bakılmayacak. Ancak bu düzenleme beraberinde yeni tartışmaları ve reklam verenler için yeni aksiyonları da birlikte getirdi.

Reklam verenler için her aya ait vergi beyannamesini vermek ve olası usulsüzlük cezaları ile karşılaşmamak için kanunen her ayın 23'ü belirlendi. Eğer bireysel olarak ya da bir şirket aracılığı ile reklam veriyorsanız veya doğrudan Google, Facebook, Instagram vb. siteler üzerinden kendiniz reklam veriyorsanız bu kanun kapsamında beyanda bulunmak ve toplamda reklam harcamanızın %33'üne karşılık gelen vergiyi ödemek zorundasınız. Olası yüksek bir ceza riski ile karşılaşmamak için, işletmenizin muhasebe birimlerini bu konuda düzenleme yapması için bilgilendirmenizi tavsiye ederim. Google, Facebook, Instagram gibi kurumlara yapılan ödemeler kredi kartı ve banka havalesi ile yapıldığı için maliye tarafından kolayca tespit edilebileceği düşünülmekte. Ayrıca son günlerde reklamlarının vergisini ödeyen işletmelerin ödemeyen ve reklam veren diğer rakiplerini Alo Maliye'ye yoğun bir şekilde şikayet ettiği duyumu da gelmekte. Bu vergilerin beyan edilmediği ya da ödenmediği durumlarda %18 KDV için son 5 yıllık, %15 ek vergi kesintisi için 1 Ocak 2019'a kadar geriye dönük inceleme, gecikme faizi ve yüksek vergi cezaları söz konusu olabilecektir.

Dünya genelinde dijital reklam pazarının %90'ından fazlası iki dev şirket olan Google ve Facebook’un sitelerinin elinde. Bu son uygulama ile reklam verenler için ek bir külfet söz konusu olmasına karşın sadece sosyal medya devi Facebook’un ülkemizde elde ettiği reklam gelirlerinden alınacak KDV ile devletin kasasına senelik 500 milyon TL girmesi bekleniyor. Ancak bu rakam Facebook’dan değil reklam verenden elde edilecek bir gelir. Asıl konuşulması gerekense bu dev şirketlerden ne kadar gelir vergisi alındığı ya da alınamadığı. Twitter, Facebook ve Google şirketlerinin Türkiye maliyesi ile vergi sorunları bulunuyor ve bu sorunların çözümü için hala görüşmeler sürüyor. 



Yazarın Tüm Yazıları
Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!
Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu
Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !
1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?
COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri
10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu
Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!
Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri
E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı
Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri
Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği
En iyi 10 Türkçe Podcast
Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi
Okey Google Furyası: Google Asistan
Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri
Yeni ekonominin özellikleri
E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi
E-Ticarette Tüketicilerin Profili
E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri
Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri
E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...
E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor
Dijital bölünme geliyor!
Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
İnternet'ten En Çok Satan Ürünler
10 Adımda E-Ticaret
2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri
Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!
Bu “Twitch” ezberleri bozar!
Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!
Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!
Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!
Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!
TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...
Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...
Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?
Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!
Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”
Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...
WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...
Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!
KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!
Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!
“Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek
2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı
Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!
Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!
Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!
“Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!
Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!
Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı
XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da
TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!
Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!
Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!
Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor
Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor
2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı
FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?
GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!
“DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!
İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU
NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?
FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?