Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA
e- posta : kursatkazankaya@hotmail.com

TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...

14 Nisan 2018, Cumartesi

     

TUSİAD’ın 2017 yılında yayınlanan “Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: E-TİCARET” adlı raporunda Türkiye’de ve dünyada e-ticaretin son durumuna dair çarpıcı istatistiklere yer verildi:

 

• Dünyada ve Türkiye'de e-ticaretin artan önemini hatırlatmak,

• Tüm paydaşlar nezdinde farkındalığı arttırmak ve

• Türkiye'de e-ticaretin kalkınmasına destek olmak,

 

gibi amaçlarla hazırlanan raporda 2014’deki veriler güncellenirken 2017’de bazı yeniliklere de yer verilmiş. Raporda göze çarpan temel yenilik: Dünya'da e-ticaretin gelişmesi ile ilgili güncel başlıkların yer alması. Örneğin: Pazar yerleri, Mobil ticaret, Sınır ötesi ticaret, Omni-channel, Teknolojik inovasyon trendleri gibi. Raporda öne çıkan mesajlar:

 

• Dünyada e-ticaret önemli bir noktaya ulaştı ve hızlı büyümesine ilerleyen yıllarda da devam edecek,

• Türkiye'de e-ticaret hızla büyümeye devam etse de hala hak ettiği payı alamıyor; büyük bir potansiyel ve gelişim alanı mevcut,

• Türkiye'de e-ticaretin gelişmesi için çözüm alanlarının hızlı ve koordineli olarak hayata geçirilmesine ihtiyaç vardır; klasik parekendecilerin ve KOBİ’lerin e-ticarete daha fazla katılımı şart.

Raporun özet başlıklarını sizler için aşağıda derledim değerli okuyucular:

 

1- E-ticaret yüksek potansiyelini tüm dünyada büyüme ivmesine çevirmiştir: Dünyada İnternet kullanıcı Penetrasyonu %46 ve E-Ticarette İşlem Hacmi 1.6 tiriyon dolara ulaşmıştır. E-ticaretin toplam ticaretteki payı %8,5 ve büyümeyi gelişmekte olan coğrafyalar tetikliyor.

2- E-ticarette öne çıkan temalar, yeni ticari fırsatlar sunmaktadır: ABD’deki ilk 10 perakendecinin yarattığı online ciro hala büyük bir potansiyel olduğunu gösteriyor. Sınır ötesi ticaret hacmi 400 milyar dolar ve mobilin e-ticaret içerisindeki payı %44 seviyesine ulaşmış durumda.

3- Yeni teknoloji trendleri perakende ve e-ticaret dünyasını değiştirmektedir.

4- Türkiye'de e-ticaret hızla büyümeye devam etmektedir; hala çok daha fazla büyüme potansiyeli mevcut.

5- Türkiye'de e-ticaret içerisinde klasik perakendecilerin payı sınırlıdır; daha çok katılıma ihtiyaç vardır.

6- Türkiye'deki tüketiciler e-ticareti ağırlıklı olarak ucuzluk için tercih etmektedir, satış sonrası hizmetler önemli geliştirme alanı.

7- Raporda son olarak e-ticareti geliştirmek için gerekli inisiyatifler 5 başlıkta belirlenmiştir. Bunlar:

 

• Sektör ve idari yapı arasında etkin iletişim,

• Algı ve dijital okur yazarlığın arttırılması,

• Klasik perakendecilerin e-ticaret ekosistemine daha fazla dahil olması,

• Teknik alt yapının iyileştirilmesi,

• Mevzuatın sektörü destekleyecek şekilde düzenlenmesi. 



Yazarın Tüm Yazıları
Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!
Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu
Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !
1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?
COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri
10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu
Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!
Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri
E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı
Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri
Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği
En iyi 10 Türkçe Podcast
Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi
Okey Google Furyası: Google Asistan
Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri
Yeni ekonominin özellikleri
E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi
E-Ticarette Tüketicilerin Profili
E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri
Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri
E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...
E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor
Dijital bölünme geliyor!
Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
İnternet'ten En Çok Satan Ürünler
10 Adımda E-Ticaret
2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri
Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!
Bu “Twitch” ezberleri bozar!
Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!
Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!
Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!
Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!
TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...
Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...
Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?
Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!
Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”
Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...
WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...
Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!
KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!
Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!
“Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek
2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı
Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!
Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!
Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!
“Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!
Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!
Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı
XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da
TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!
Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!
Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!
Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor
Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor
2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı
FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?
GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!
“DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!
İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU
NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?
FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?