Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA
e- posta : kursatkazankaya@hotmail.com

2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı

22 Ekim 2017, Pazar

     

We Are Social ve Hootsuite firmaları tarafından yayınlanan “Digital in 2017 Global Overview” araştırma raporu ile İnternet, mobil ve sosyal medya kullanıcı profilleri hakkında önemli istatistikler ortaya konuldu. Bir dijital pazarlama ajansı olan We Are Social ve Hootsuite firmalarının işbirliği ile hazırlanan “Digital in 2017 Global Overview” raporu meraklıları için paha biçilmez bilgileri içeriyor. 238 ülkeden toplanan verilerle hazırlanan 106 sayfalık raporda; İnternet ve dijitalin gelişimi ile ilgili güncel bilgiler, istatistikler ve trendler yer alıyor. Günlük hayatımızın olağan bir parçası haline gelmiş olan dijital dünyanın, hayatımızdaki yerini ve gelişimini gözler önüne seren raporun detaylarına geçmeden önce, We Are Social’ın araştırmada tespit ettiği bazı çarpıcı istatistikler şöyle:

 

• Dünyanın yarısından fazlası artık en az 1 adet akıllı telefon kullanıyor.

• Dünya nüfusunun neredeyse üçte ikisi en az bir cep telefonu sahibi.

• Dünya genelinde web trafiğinin yarısından fazlası artık cep telefonundan gelişiyor.

• Dünyanın dört bir yanındaki mobil bağlantıların yarısından çoğu artık “genişbant”

• Dünya nüfusunun beşte birinden fazlası son 30 gün içinde dijital ortamlarda alışveriş yaptı.

Bu araştırmayla belirlenen ve İnternet kullanımının çığ gibi arttığını gösteren bulgular, buna paralel olarak mobil kullanımın da devasa bir hızla arttığını net bir şekilde ortaya koymuş bulunmakta.

Türkiye’nin İnternet ve sosyal medya kullanım istatistiklerini incelediğimizdeyse; Türkiye’de nüfusun %60’lık kısmını oluşturan 48 milyon kişi İnternet’e bağlanıyor. Raporda aktif sosyal medya kullanıcı sayısı olarak da 48 milyonu görüyoruz. Fakat bu sayının tekil kullanım olmadığını belirtmeliyim. Türkiye’deki mobil kullanıcı sayısı 71 milyonken, sosyal medyaya mobilden bağlanan kullanıcı sayısı ise 42 milyon. Bir önceki istatistiklere göreyse, Türkiye’de 2016 Ocak ayından bu yana İnternet kullanıcı sayısının %4 ile 2 milyon, aktif sosyal medya kullanıcı sayısının ise %14 ile 6 milyon arttığını görüyoruz. Ülkemizde sosyal medyayı mobilden kullanan kişi sayısıda son bir yıl içerisinde %17 oranında artmış durumda. Rapora göre Türkiye’deki cihaz kullanıcılarının %95′i cep telefonu sahibi ve %75′i akıllı telefon kullanıyor. Dizüstü ve masaüstü bilgisayar kullanımı %51 oranındayken, TV %98 oran ile hala hayatımızda önemli bir yeri kapsıyor. Kullanıcılar gün içerisinde ortalama 7 saatini bilgisayar karşısında, 3 saatini telefon üzerinden İnternet’e bağlanarak ve 3 saatini sosyal medya platformlarında geçiriyor. TV karşısında geçirilen vakit ise ortalama 2 saat. Türkiye’nin web trafiğine göre; bilgisayar üzerinden ziyaretlerin %29 oranında gerileyerek %36′ya düştüğünü, mobil trafiğin ise %33 oranında artarak %61′e çıktığını görüyoruz. Bu durum Türkiye’de web trafiği konusunda mobilin ne derece önemli olduğunu açıkça ortaya koyuyor. Son olarak ülkemizde en çok kullanılan sosyal medya kanalı Youtube ve onu küçük bir fark ile Facebook takip ediyor. Diğer popüler sosyal medya kanalları ise Instagram ve Twitter.

Global dijital istatistiklere baktığımızdaysa; dijital dünya 2015’e kıyasla 2016’da muazzam bir büyüme yaşamış durumda. Rakamlara göre günümüzde 3.77 milyarı bulan küresel İnternet kullanıcı sayısı %50’lik bir orana tekabül ediyor. Bu nüfusun 2.80 milyarı aktif olarak sosyal medya kullanıyor. Kullanıcıların 2.56 milyarı sosyal medyaya mobilden bağlanırken, toplam mobil kullanıcı sayısı ise 4.92 milyar. Ayrıca dünya genelinde 1.61 milyar kişi e-ticaret kullanıcısı. İnternet kullanıcıları 2015 yılına kıyasla %10 büyüyerek 354 milyon; aktif sosyal medya kullanıcıları %21 büyüme ile 482 milyon artmış durumda. İnternet kullanıcı sayısının %50’yi aştığını görüyoruz, yani son 12 ay boyunca şaşırtıcı bir büyüme hızı söz konusu. İnternet kullanımına cihazlar bazında bakıldığında masaüstü ve dizüstü bilgisayarlardan İnternet’e giriş oranının %20 azalarak %45’e düştüğü mobil İnternet kullanımınınsa %30’luk artışla %50’ye ulaştığını görüyoruz. Küresel anlamda sosyal medya platformları arasında Facebook bu yıl da açık ara önde. Platform, hakimiyetini ikinci ve üçüncü sırada yer alan Messenger ve Whatsapp uygulamaları ile sürdürüyor. 4. sırada ise Youtube yer alıyor. “Digital in 2017 Global Overview” raporu ile ilgili detaylı bilgilere ve 2015 yılı verilerine “we are social” ın web sitesinden ücretsiz ulaşmak mümkün.



Yazarın Tüm Yazıları
Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!
Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu
Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !
1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?
COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri
10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu
Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!
Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri
E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı
Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri
Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği
En iyi 10 Türkçe Podcast
Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi
Okey Google Furyası: Google Asistan
Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri
Yeni ekonominin özellikleri
E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi
E-Ticarette Tüketicilerin Profili
E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri
Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri
E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...
E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor
Dijital bölünme geliyor!
Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
İnternet'ten En Çok Satan Ürünler
10 Adımda E-Ticaret
2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri
Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!
Bu “Twitch” ezberleri bozar!
Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!
Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!
Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!
Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!
TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...
Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...
Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?
Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!
Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”
Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...
WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...
Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!
KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!
Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!
“Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek
2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı
Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!
Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!
Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!
“Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!
Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!
Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı
XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da
TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!
Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!
Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!
Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor
Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor
2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı
FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?
GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!
“DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!
İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU
NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?
FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?